{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl med chi.
  • #1   13. maj 2009 Du kan jo prøve at spørge i en ny tråd om hvad folk synes om din hund som avls han. men gør det kun hvis du kan tåle kritik positiv som negativ.

du kan også i den tråd selv fortælle hvad du synes han bringer af gode egenskaber til racen.

• #2   13. maj 2009 Christine

hvad er frontella?

• #3   14. maj 2009 Christine

alle chier har en fontanelle?

det er en af racens kendetegn - du skal være obs på at fontanellen ikke er for åben, da det kan forårsage fx. vand i hovedet.

• #4   14. maj 2009 he he he det skal googles stine

epelepsi

http://www.lmgtfy.com/?q=epelepsi

svar: epilepsi smiley

• #5   14. maj 2009 christine

lige en mente - chiers fontanelle vokser stort set aldrig 100% sammen

så det er ret svært at avle chier når man ikke må avler på en chi med frontella smiley

• #6   15. maj 2009 Tak for jeres svar. Han er tjekket op hos dyrlægen osv. Jeg tænkte også mere i forhold til den anden part. Hvad skal man sikre i kontrakten, for at det er fair for begge parter. F.eks. pris, hvad hvis der ikke kommer hvalpe? Hvor ofte lader i jeres han parre med den samme og mere generelt. Lader man sin han parre en gang om året?

• #7   15. maj 2009 Jeg vidste ikke, at man kunne stille op i avls kårings klasse.

• #8   15. maj 2009 jeg ved at flere siger at der først betales for bedækningen når der er konstateret hvalpe smiley

• #9   16. maj 2009 jeg har gjort det ved min han cairn dengang jeg parrede nogen tæver
    at vi lavede en kontrakt hvor der stod:
    -hvem der havde ansvar hvis der skete noget med tæve eller hun blev syg under paring??
    hvad prisen var for logi hvis der ikke blev hvalpe
    -så en pris for selve parring
    - jeg forlangte først penge når hvalpene var solgt ved ikke om du kan bruge det til noget derudover forlanger jeg se sundhedsattest samt vaccinationerne er fuldt

jeg gjor mig ihvertilfel den erfaring ,at min han havde sidste år 3 på lidt over en mdr, de to af dem var nogen venner, men den sidste gik tom, det var helt klart for meget for ham, han gad hende heller ikke og hun blev kun parret engang

jeg gør det at jeg tilbyder dem for hinanden 2 gange daglig om morgen og aften når de ikke at parre inden for en time så måtte hun vente til aften eller næste morgen

de første par dage har jeg ladet dem være sammen til de har sat sammen første gang derefter er de blevet skilt af for hvis de går sammen så kan de i værste tilfælde løbe med hinanden og de kan ødelægge deres kønorganger

det er meget vigtig at du for tjekke din chi godt igennem og at du får ham udstillet og avlsgodkend det kræves det i dhl for at du kan lave stambøger

ikke at sige at hunde uden stambøg ikke er noget værd det er min i hvertilfel for mig men det er en god ting at ha stambog på de hvalpe dels for at vise de er ægte og dels fordi hvis de nye ejer finder på at lave hvalpe på den tæve eller parre deres hanhund at man har en vis garanti for ikke at lave indavl men jeg vil også sige at ens hund helst eller skal ha noget godt at byde racen for der er mange hunde tilsalg og mange dårlig hundeejer men også mange kanon hundeejer

kh sanne

• #10   16. maj 2009 Tak Sanne. Det er en stor hjælp. Det vil jeg helt sikkert gøre brug af. Der er mange ting at tænke på, og jeg vil gerne, at det er fair for begge.

• #11   16. maj 2009 hej igen vibeke

der er mange ting og en af dem er at jeg vil ha lov at køre til dyrlæge hvis deres tæve bliver syg på deres regning og selvfølgelig min hvis der sker noget jeg har ansvar for

det er ret hårdt at parre tæver dels fordi at man hele tiden skal holde øje og når de hæger sammen skal man blive ved dem det kan godt være det tager 1 time men så er det den time men sidder ved dem og beroliger plus der er meget rengøring dels fordi hanhunde strinder meget mens der er tæver der er i løb og dels så tisser tæverne også pludselig inde fordi hun er i løb

derudover har man en hanhund der har miste hjernen i den tid det står på og han vil gøre alt for at komme på hende hele tiden og få mange ulykkes sædafgang m.m. men det er også sjovt at følge at ens hun skal være far og se billeder af dem og evt se dem i virkelighed men det er endnu mere sjov og spændende når det er ens tæve der skal ha hvalpe og alle de processer de er igennem

jeg vil kun ønske dig held og lykke

kh sanne

• #12   17. maj 2009 Jeg kan forstå på det, at tæven skal være hos en nogen dage? Det er ikke noget der sker inden for overskuelig tid, når de mødes?
    Alt det med rengøring, havde jeg ikke tæknt på. Nu har min vuf dog aldrig strintet inddørs. Han kan godt lave ups'er men strinter ikke. Men dermed ikke sagt, at han ikke kan finde på det. Der er i hvert fald mange ting at tænke på.

• #13   17. maj 2009 ja normalt har man tæven hos sig og lov mig aldrig at låne ham ud bortset fra at du virkelig kender personen da jeg engang lånte min kunne han ikke tisse hans tissemand blødte da vi hentede ham der havde han bare fået lov at parre fra den dag hun var klar til hun var færdig parretså de havde bare fået lov at være i et rum alene og bollet løs det kostede en del ved dyrlæge

tror mig han skal nok komme til at strinte griner når han først har prøvet at parre det ligger til de små hunde griner højt men det gør en tissebælte meget ved

jeg har haft tæver her op til 14 dage da tæveejerne ikke var sikker på om det var nu der er meget at se til men det skal da ikkeskremme dig det er jo sjovt at følge og prøve det er jo også kun de negative ting jeg er kommet med griner

kh sanne

• #14   18. maj 2009 Ja det bliver rigtig fedt at skulle opleve. Jeg tror, at han kunne lave nogen gode vuffer. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Avl med chi.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce