{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Er det umuligt.... {{forumTopicSubject}}

at lære en beagle at komme når man kalder, have den til at gå løs?

jeg vil rigtig gerne træne indkald med freja, hun elsker simpelthen bare at løbe der ud af og derfor kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne slippe hende engang i mellem og få hende til at komme når jeg kalder...

der hvor jeg gik til hundetræning var de meget negative overfoir mit valg af race, de var af den mening at en beagle ku man ik lære noget.. men freja er meget lærenem og kan en masse tricks..

nogle råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det umuligt....
  • #1   15. maj 2009 Nej, det kan læres, men man må bare erkende, at det aldrig vil være 100% sikkert.
    Gambey kommer når jeg kalder og det fungerer rigtig fint, men KUN, når det foregår i et indhegnet område.
    På et tidspunkt blev jeg overmodig hjemme hos min veninde og tænkte, at jeg da godt kunne lade ham løbe sammen med hendes hund. Jeg havde jo trænet indkald... Det resulterede i en beagle som fór rundt for at finde en fært at forfølge. Fik kun fat på ham, fordi han tilfældigvis løb lige mod mig på gårdspladsen. Derefter har jeg altid snoren på, med mindre vi er i indhegnet hundeskov.
    Jeg trænede indkaldet ved at give en guf HVER gang han bare var i nærheden af mig. Tilsidst gik han ikke mere end 1 meter væk fra mig. Derefter fik han kun en guf, når jeg kaldte på ham.


  • #2   15. maj 2009 Svea kan pt gå løs... Men jeg giver det max 6mdr endnu. Så hviler hun så meget i sig selv at hun sagtens selv kan følge fært og ikke behøver tjekke om jeg er med. Oscar får jeg ganske simpelt ikke med hjem igen hvis han får lov til at rende.

    Jeg har en 20m line klar til når hun ikke kan rende løs mere. Så kan hun få den på og være "løs".


  • #3   15. maj 2009 er der slet ikke noget ud over hendes tørfoder hun kan tåle ?? kunne se i en anden tråd hun har allergi.

  • #4   16. maj 2009 MIn Freja går løs herhjemme :0) Men hun er også helt speciel. Når vi går tur i området, har hun aldrig snor på, og det går fint. Men fremmede steder ville jeg aldrig slippe hende. Jo, måske ved stranden.
    Men jeg tror simpelthen det ligger i generne på hende. Jeg har hørt at flere af Etienne´s hvalpe kan gå løs. Og der er også nogle stykker af Frejas hvalpe der kan. Freja kan også godt tage med på en ridetur, men vi miste indimellem hinanden undervejs. Men vi når altid hjem samtidig. Så jeg tror hele tiden hun har øje på hvor jeg er. Hun er bare en dejlig hund ;0)


  • #5   17. maj 2009 hey... vores erfaring m Buster og Lady er ALTID snor på... vi har prøvet uden snor..... de gav 4 timers jagt i skoven hvor de sammen fandt et hold dårdyr og fik dem jaget op i en krog...... så nu er der uden snor i haven som er hegnet ind (2000.m2)

  • #6   17. maj 2009 Ja, der kan man bare se hvor forskellige typer der avles.
    Jeg er meget glad for Freja´s type både af udseende og sind. Og det bliver ikke nemt at finde en lige sådan. Men vi leder! Jeg har før haft det man kalder en rigtig beagle - altså en der stiker af, så snart døren står åben, og en som konstant hyler op pga. fremmed fært. Sådan en ønsker jeg ikke igen! Eneste ulempe ved Freja, er at hun aldrig har gidet lege. Det vllle vores Balder til gengæld gerne ;0)


  • #7   18. maj 2009 Tinka er 4½ nu, og hun kommer hver gang jeg kalder... (ok ok.. En ud af 100 gange kommer hun ikke) MEN.. Jeg har Altid guffer med..

    Jeg lærte Tinka det sådan, at hvis hun ikke kom når jeg kaldte, så løb jeg den anden vej.. De gange hun ikke holdte øje med mig begyndte hun at hyle og skrige hvis hun ikke kunne se mig.
    Når vi har en af de meget sjældne gange hun ikke kommer når jeg kalder, så løber jeg stadig den anden vej, og der går max 4 sekunder og så er hun lige i hælene på mig.. Derefter kommer hun i snor. Kan hun ikke komme når jeg kalder, så er hun ikke "gammel" nok til at gå uden snor..
    Husk at lave indkald på hele turen, bare lige for at vise at du holder hende under kontrol og ikke omvendt..


  • #8   20. maj 2009 Jeg tror bestemt ikke det er umiligt at lære sin hund at gå fri, men man skal kende grænserne!! Vega er en typisk alfa-tæve som ganske udmærket kan finde på ting selv og hun har da også været på jagt efter rådyr i 1½ time..... Men jeg kan godt have hende til at gå løs de steder hvor jeg er sikker på der ikke kommer vildt - dvs. på stranden og lign. steder.

    Jeg har altid gode godbidder med når hun går løs, så jeg er mere spændende end alle de andre ting - desuden holder jeg hele tiden øje med hende så hvis snuden går i jorden og halen stritter kalder jeg hende ind med det samme for så er det hun har fået fært af et eller andet.

    Vega kan også sagtens gå rundt i haven med havelågen åben uden at stikke af selv om der kommer hunde og lign. forbi på fortovet - hun kan i hvert faldt stoppes med en kommando hvis det er nødvendigt!! Jeg har stoppet hende i jagt på en kat, hvor hun var nærmere katten end mig bare med en kommando (der var jeg sq også stolt af os begge :-))

    I bund og grund tror jeg det handler om opdragelse (ment på den gode måde) og så selvfølgelig erkendelse af at beaglen er en jagthund og den har instinkterne liggende i kroppen....


Kommentér på:
Er det umuligt....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce