Øv, så gik den vist ikke længere! {{forumTopicSubject}}
Efter 10 måneder uden symptomer på allergi er Bonnie desværre nu ramt af en øreinfektion for anden gang inden for en måned!
Der er tale om en svampeinfektion, som denne gang sidder helt inde i øregangen.
I mandags fik hun vha. en vatpind taget en prøve til mikroskopi. Det brød hun sig bestemt ikke om, så nu står jeg med en hund som er meget lidt samarbejdsvillig, når hun skal have dryppet ører. Hende der ellers altid har været super god til at finde sig i diverse behandlinger !
Hvis øredråberne ikke virker, eller hvis infektionen vender tilbage igen inden for kort tid, så vil det være nødvendigt at lægge hende i fuld narkose for at få renset grundigt op i øret.
Øv hvor er det ærgerligt - nu gik det ellers lige så godt!!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Hun fik taget allergitest i december 2006 som viste, at hun er allergisk overfor husstøv- og lagermider.
Jeg har så senere fået at vide at hvis man skal teste for pollen, skal blodprøven tages senest i september måned. Så hun kan jo sagtens være pollenallergiker, uden at det viste sig på testen som blev taget i december.
Grunden til at jeg mistænker pollen er, at første sympotomer viste sig i forsommeren 2006.
Efter opstart af hyposensibilisering i december 2006 gik det godt i et halvt år.
I juni 2007 startede infektionerne forfra og varede ved lige indtil vi i marts 2008 begyndte at råfodre.
Tre måneder derefter var hun helt symptomfri, men startede i juni igen med hudinfektioner. '
I juli valgte vi at få hende steriliseret hvorefter hun blev helt symptomfri igen.
Indtil første øreinfektion for en måned siden, har der ingen symptomer været siden sterilisationen.
Jeg synes umiddelbart, at der tegner sig et klart billede af, at hendes symptomer hver gang viser sig i forbindelse med, at pollensæsonen er startet.
okt 2007
Derimod er det noget nemmere med lagermider etc.
mar 2008
Men er det pollen hun reagerer på, så er fordelen dog trodsalt, at det ikke er året rundt, at hun vil være påvirket....man må jo forsøge at finde noget positivt ikke?
okt 2007
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Hun er bl.a. testet positiv for birke-pollen, og det har der jo altså været ret store mængder af i den seneste tid. Hun har ikke reageret overhovedet. Derudover var der 30 andre ting hun ikke kunne tåle ifølge blodprøven. Bl.a. kanin, som hun aldrig har været i kontakt med. Hvilket altså medvirker, at man ikke kan udvikle allergener... ;o)
Ved ikke om du barfer, men det har i hvert fald været løsningen hos os. Og klart at foretrække fremfor at fylde sin hund med medicin.
mar 2008
Jeg tror på at råfodringen har en god effekt, så derfor fortsætter vi med at fodre med råt, men desværre er det ikke helt nok i vores tilfælde.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Misja har også en hulens masse pollenallergier (+ div. andre allergier), men efter jeg fik fjernet A38 hos hende, den krydser på birk, er hun igen symptom fri, uden medicin og på tørfoder!
Jeg ville nok få taget en ny blodprøve hvis det var mig og så snakke med dyrelægen om at buste hende, i den periode hvor pollen raser stærkest.
Pøj-pøj med Bonnie-tøsen, jeg håber det hele ender tilfreds stillende for jer.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at svamp vel ikke behøver være en følge af allergisk reaktion, eller?
mar 2008
Typiske tegn på allergi - ihvertfald den måde Bonnies allergi har forløbet indtil nu. Den ene infektion afløser den anden!
Samtidig med infektionen i øret er hun også begyndt at klø sig mere, end hun ellers har gjort i de sidste ti måneder, hvor der absolut ingen tegn har været på allergiske symptomer. Lige pt. løber næsen også konstant på hende, hvilket den også plejer at gøre, når hun er påvirket af allergien.
Men jeg håber da, at du har ret i, at det ikke har med hendes allergi at gøre.
mar 2008
Dog tror jeg stædig selv på pollen, netop på baggrund af hele hendes forløb, hvor allergien hvergang er brudt ud i lys lue sammenfaldende med pollensæsonen.
mar 2008
mar 2008
.....og tak, tak! Synes jo bestemt også tøsen er smuk, men af en eller anden besynderlig grund så har vi hundeejere vist en vis evne til altid at se det smukke i egne hunde ik´? Deri adskiller jeg mig vist ikke fra andre hundeejere! ;o))
mar 2008
Hun var jo forøvrigt smuk og kær som hvalp din hund, men hvorfor kun et enkelt lille billede? Hvorfor må vi ikke se, hvor smuk hun er nu?
Øv, så gik den vist ikke længere!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside