{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Hjælp til linser {{forumTopicSubject}}

hej alle fotografer (:
jeg har lige købt mit første semi profecionelle spejlrefleks kamera sony a700, men jeg ved ikke så meget om det med linserne da jeg havde et kamera uden linse før.
Jeg ville bare lige høre om i kunne forklare mig hvad linser kan gøre bedre bed ens kamera, og hvad andre effekter det har udover at zoome længere (hvis man har købt en linse der zoomer længere self.)
Kan de øge kvaliteten af billederne, så de feks. ikke bliver så slørede eller bliver skarpere og bedre når man tager billeder af ting i bevægelse?
jeg har primært købt mit kamera for at tage billeder af heste da det er dem jeg interessere mig mest for, så jeg tog til et stævne og tog nogle billeder, men de blev ikke som jeg havde forventet smiley
jeg syntes ikke baggrunden blev sløret nok, er der nogle der kan hjælpe mig med det?
og så self. hvis der er nogle der sidder inde med et sony a700 eller kender noget til det, så må i hellere end gerne komme med nogle godt tips og råd, det ville jeg blive super glad for! :o)
håber i kan hjælpe mig ! // Katrine.
p.s. smut da lige forbi min hjemmeside javifoto.dk der kan i se nogle af mine billeder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til linser
  • #1   25. maj 2009 for at tage de billede du ønsker, er u nød til at køre på manuel, hvis du kører på auto kan du ikke styre noget selv, og kameraret bestemmer fuldt ud hvordandet vil tage billederne. men læs din manual rigtig godt igennem. der findes mange objektiver, og hvert objektiv har sin funktion. nogle er gode til portrætter, andre til macro, nogle mere lysstærke andre med hurtigere fokus.

• #2   26. maj 2009 okay.
    på mit kamera er der nemlig sådan nogle funktioner man kan stille på som feks. bevægelse, landskab, macro osv. i menuen, og i den butik jeg købt det i spurgte jeg nemligt hvad jeg skulle stille kameraet på for at til billeder i bevægelse, og der sagde manden at jeg skulle stille det på den der hed bevægelse, og det gjorde jeg så, men jeg syntes stadig ikke billederne er som jeg vil have dem, og jeg har kigget min manual igennem, men jeg kan stadigt ikke finde ud af at stille ordenligt på kameraet, og jeg ved ikke hvad blænden og ISO'en osv. skal stå på når man tager portræt fotos og fotos i bevægelse, og jeg ved heller ikke om jeg skal bruge MR, M, S, A eller P til at justere på?

• #3   26. maj 2009 jeg vil anbefale dig at deltage på et fotokursus, så du rigtig kan blive sat ind i kameraet, det er ikke så nemt via en pc. kig evt. på tosafoto.dk de har kurser i jylland

Kommentér på:
Hjælp til linser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce