{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Renlig? {{forumTopicSubject}}

Hvornår var jeres hvalp renlig?

Filuca tisser stadigvæk og laver inden for hvis hun kan komme til det og vi ikke er meget obs.
Men det er som om hun foretrækker at lave inden for?
Vi har eksempelvis lige været ude i haven og tisse, så løber hun ind og laver på gulvet. Det har hun gjort en del gange? Vi har prøvet at vente ude i haven med hende, gå ekstra "lange" ture ture osv, men det er jo svært at vide hvornår hun lige præcis skal lave og ikke bare tisse.

Hvorfor foretrækker hun at gøre det inden for?
Hvordan kan vi ændre på det?
Samt gøre hende helt renligt!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig?
  • #1   11. jun 2009 Mine var fuldstændig renlige uden uheld ved 3-4mdrs alderen og vil sige de var så godt som renlige 14dage-3uger efter jeg fik dem, men uheld kan jo ske:o)....Men synes også begge mine har været lette på det område:o)

    Jeg tror jeg ville blive ved med at gå rundt i haven, så hun ligesom også går lidt rundt og finder det rigtige sted....

    Tror måske hun føler sig tryg ved at gøre det indenfor så derfor gør hun det... Og så er det måske blevet til en lidt dårlig vane, med tiden....

    Men når hun nu tit gør det indenfor og i ved det, så prøv at følge efter hende og se om hun begynder og gøre sig klar til at ville pølle og så skynd jeg udenfor og ros ros ros ros ros til skyerne når hun gør det ude og evt gi hende en lille belønning af en godbid:o)

    Er sikker på renligheden nok skal komme helt af sig selv i takt med hun bliver bedre til at holde sig og kommer ind i en rytme....

    Nogle er hurtiger end andre til at blive renlige, men gir man det en skalle fra starten og er ude efter de har spist, drukket, sovet og leget kan det ikke gå helt galt:o)


  • #2   11. jun 2009 Hej
    Shake var ren ved 4 måneders alderen. Han er 5 måneder nu.
    Han var også gjort renlig i kattebakke før, men vores tøj var alligevel sjovere. (;

    Typisk er det fordi de er mest trygge, ved ejers lugt osv.


    Ellers så prøv at gå ture til hun laver et eller andet. Og så gå ud med hende efter hun har sovet, og efter hun har leget og efter hun har spist..
    Det hjalp på Shake.


  • #3   11. jun 2009 Jeg synes også det lidt en udfordring at få vores to renlige. Men vi satte simpelhen æggeuret til at bibbe en gang i timen, og så gik vi ud der. Når vi tog dem ud så ofte, så havde de ikke behov for at gøre det indedøre. Jeg ved godt at mange siger, de skal ud efter de har leget, sovet og spist, men det synes jeg var svært, for en lille hvalp enten sover eller leger hele tiden. Derfor har det fungeret godt for os med at tage dem ud en gang i timen og så self. stille og roligt øge tiden til 1 1/2 time, så 2 timer osv:-)

  • #4   11. jun 2009 Jeg er bare bange for at det skal blive en vane der sætter sig.
    VI har prøvet det med hver gang efter hun har spist, sovet osv. Og vi er ude i haven hele tiden løbende dagen igennem. Men det kan godt være vi skal prøve det med fast hver time så der kommer noget rutine ind i det :- )

    Synes især det er svært når de regner, så er hun ikke til at drive ud, eller efter det er blevet mørkt, så vil hun heller ik så gerne. (Vi går altid med ud, og går rundt i haven)


  • #5   11. jun 2009 Følger lige med her, for Guincho har de seneste dage præsteret det samme, tisse udenfor på græsset og så smutte ind og sk... på gulvet:/ -



  • #7   11. jun 2009 Karina...jeg har det samme problem og mine er 9 mdr.... Men det er kun den ene det går galt for.

    Vi havde det problem her, da vi fik hvalpe ,at vi ikke havde fået lavet have, så det var en stor pløremark. Og så gik vi den kolde tid i møde, så det gik helt galt med renligheds processen.
    Nu er det kun den ene der ind i mellem besørger inde og selv om hun lige har været
    uden for og tisse og døren til haven står åben, så kan hun godt finde på at gøre det her inde alligevel. Hun siger heller ikke til når hun skal, men oftest kan jeg se det på hende, da hun begynder at rende rundt som om hun leder.
    Den anden hvalp vi har, er der ikke problemer med og hun siger også til når hun skal ud.
    Deres mor var 5 mdr før hun blev renlig.


  • #8   11. jun 2009 Tak for jeres svar :- )

    Filuca siger heller ikke til, med at ville ud - men hun siger til når hun vil ned fra sengen fordi hun skal, ved at kradse i sengen så vi vågner.
    Men så kan hun fint tisse og så hoppe ind og lave, også selvom døren til haven står åben hele dagen. Hun gør det også uden for, så det er ikke fordi hun kun vil lave inden for.
    Håber det bare er fordi hun stadigvæk er så lille i nu :- )


  • #9   11. jun 2009 Merle var renlig da hun var ca 3-4 måneder


    Mira er nu 10 måneder gammel og stadig ikke 100% renlig.
    nogen hunde er bare sværer end andre til at lære at blive renlige smiley

    Mira har vi lidt mistanke til at hun er en smule inkontinens (staveplade)


Kommentér på:
Renlig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce