{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af hund fra UK
  • #1   16. jun 2009 Pu ha nej - mener det er ret besværligt fordi KC er lang tid om at lave en eksport pedigree og hunden skal vist være en vis alder før den kan komme til DK...

Men folk gør det jo - så det må kunne lykkes : )

Bare pas godt på sundheden : )

• #2   16. jun 2009 Jeg har ( 3 ) og der var ingen problemer.
    Hvis ikke faderen til hvalpen er champion, skal du have en attest på, at han har begge " sten "

• #3   16. jun 2009 Nicola

Jeg er igang med at finde en til en kammerat.
    HD - tænder - ja alt vil jeg prøve at finde ud af.
    Men om der er andre problemer er så svært at gennemskue.
    Personligt ville jeg ikke have en derfra - jeg tør simpelthen ikke når jeg kun har nettet at holde mig til.

Anette

Ja tak - jeg ved nu hun vil bruge en meget ung hanhund - så Champ er han næppe smiley

• #4   16. jun 2009 Karin.
    Man skal se sig godt for :o) jeg har som skrevet fået 3 fra England og har nok heller aldrig fået så mange problemer ind i min avl.
    Jeg har/har haft hunde fra Finland, Sverige, Holland, USA, Canada og har ikke haft de samme problemer med dem.

• #5   16. jun 2009 Okay - nedslående.

Må jeg spørge hvilke problemer? (evt PB)

• #6   16. jun 2009 Du får den over PB

• #7   16. jun 2009 Ved at mange af jagthunde racerne har store HD problemer....

• #8   17. jun 2009 Jeg har fået importeret Riiini fra england sidste år.
    Det gik fint med at få ham indregistreret i DKK. Jeg skulle bruge en kryptokid-attest på faderen og så export-stamtavlen - så vidt jeg husker var det det.
    Det tog små 14 dage og så var han indregistreret - ingen problemer.

• #9   17. jun 2009 Jo, der gik lang tid før export-stamtavlen kom, men det er da til at overleve. Jeg havde jo en kopi af hans KC stamtavle.

• #10   17. jun 2009 Jeg ville nok også holde mig fra at importerer netop derfra, da de jo selv har meget strenge regler mht at importerer, derfor er meget af avlen både indavlet og fyldt med fejl, så det kræver i hvert fald en del fodarbejde.

Men ja, selve det at importerer er vist det mindste problem.

• #11   17. jun 2009 Efter den udsendelse på TV2 om racehunde i UK, så tror jeg også at DKK er blevet lidt "stive i betrækket" mht. til at godkende avlsdyr og importbøger.....

Er der andre der også har den opfattelse ??

• #12   17. jun 2009 Nogle bekendte og jeg havde ingen problemer med at importere en hund fra UK. Om der er mange problemer med hunde fra UK er nok meget afhængigt af hvilken race der er tale om. Jeg har set mange hunde fra andre lade end UK der kommer med diverse arvelige fejl og sygdomme. Generelt kan man jo sige, at man ikke på nogen måde kan vide sig sikker med hunde fra udlandet som man ikke kender til.

Inden for min racer bilver der importetet flere og flere hunde til UK, så der er nogle der ikke er helt så stive i det som de måske tidligere har været med at importere.

Smydi - Aner det ikke med DKK. Har du importeret efter den der udsendelse af i TV?

• #13   17. jun 2009 Hvis man er usikker på om man tør importere en hund fra england, så må man vel ofre de penge det koster at tage over og besøge opdrætter, måske flere gange så man kan få en god fornemmelse af om det er en god opdrætter, se deres hunde og evt. deres afkom.

Hvis det havde været en opdrætter herhjemme, ville man jo også have besøgt vedkommende - hvilket dog selvfølgelig er lidt billigere.

• #14   17. jun 2009 Jeg har altid selv hentet de hunde jeg har importeret. Jeg kunne ikke drømme om at købe en hvalp, jeg ikke har set og haft i hænderne.
    Jeg vil se moderen til hvalpen og hvis det kan lade sig gøre også faderen. Jeg vil se, hvordan hvalpen er opvokset.
    De opdrættere jeg har købt fra er absolut gode opdrættere, men min erfaring med englænderne er, at de ikke er nær så åbne mht hvad der evt ligger på deres linier.

• #15   17. jun 2009 * SI'JA *
    FCI har et samarbejde med feks den engleske kennel klub, den amerikanske, den canadiske og mange andre lande.
    Det er kun den stambogsførende klub i et land - FCI samarbejder med.

• #16   17. jun 2009 Det var også mit udgangs spørgsmål.

Ang fx HD er jeg fuldt klar over - tandmangler ligeså.
    Men derudover lyder det som noget af et risikofyldt projekt.

• #17   18. jun 2009 Malou N - nej jeg har ikke importeret fra UK, men vi kan - inden for min race - f.eks. ikke bruge hunde fra UK i avl, DKK afviser dem pure pga.HD/AA, det system der bruges.... Det er et problem for os/racen, fordi vi ikke har ret mange "ordentlige" avlsdyr i DK - og vi har i det hele taget svært ved at findeudenlandske avlsdyr, pga vores restriktioner - vi er de eneste der har restriktion på AA, og andre lande har ikke krav om fotografering for AA - derfor er det svært for os at finde fotografede hunde :o(

• #18   18. jun 2009 Smydi - Bliver der så aldrig importeret inden for jeres race? Ja, jeg kan godt se at det er problematisk. Er der nogle i udlandet der er interesseret i at få deres hunde undersøgt for at de så evt. kan bruges i den danske avl?

• #19   18. jun 2009 Malou N - Jo da, der findes jo heldigvis mange andre lande end UK :o) Jeg har selv fået hunde hjem fra Spanien og Holland, andre har hentet i Italien, Frankrig, Grækenland, USA, Norge, Sverige, Ungarn, Kroatien, Tyskland o.fl.a. lande.
    Men der er jo stor forskel på at få en hvalp hjem, og bruge udenlandske hunde til avl..... Det sidste er det største problem, for min race

• #20   18. jun 2009 Vi har også svært ved at få lov til at bruge hunde fra racens hjemland (Frankrig) fordi det er deres specialklub der godkender HD/AA billeder der, og DKK vil have det skal være den franske kennelklub.....

• #21   18. jun 2009 Ja, nogen gange er det godt nok ikke nemt med de regler....men det er egentlig mærkeligt, at de ikke godkender HD/AA bedømmelserne fra Frankrig, selvom det er special klubben, der bedømmer, for inden for rottweilere, er det netop special klubben, der laver HD/AA resultaterne, og dem accepterer DKK uden problemer....

• #22   19. jun 2009 Det er seriøst et helvede hver gang nogen vil bruge en hanhund, der ikke har været brugt i DK før....

• #23   19. jun 2009 Det strider da imod den anbefalede indavlskoefficient DKK anbefaler?
    Er det resultatet når der skal vælges kombinationer?

Kommentér på:
Import af hund fra UK

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce