{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Else A
Else A
Tilmeldt:
26. nov 2017
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5

Import af hund {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har fundet en Cane Corso hvalp fra USA, som vi meget gerne vil have til Danmark, men er lidt i tvivl om, hvad det kræver at få en hvalp til Danmark fra udlandet.

Vil en AKC stamtavle kunne blive godkendt, eller skal det være en FCI stamtavle? Og hvilken erfaring har I med selve transporten?

Kom gerne med gode råd, eller hvis I kender til en god transportservice


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af hund
  • #1   26. nov 2017 Hvorfor tager I ikke til Italien og køber en CC.
    Det må da være meget billigere og udvalget så meget større, og desuden er I sikre på, at den også ligner en CC.
    Og så har hvalpen en FCI tavle.
    Prøv at søg på "allevatori cane corso".
    http://www.deidauni.it/
    Skulle være en "god" kennel.


  • #2   26. nov 2017 AKC tavle kan overføres til DKK.
    I kan flyve hvalpen hjem til Danmark fra den er 8 uger uden rabies... eller vente, få den rabiesvaccineret når den er 12 uger og flyve den hjem som 15 uger gammel.
    Hvalpen skal chippes med en chip, godkendt I Danmark. Det enemmste er at den ledsages. Den skal tjekkes kort før flyaftgang af de amerikanske veterinærmyndigheder og der skal laves et veterinærcertifikat af denne.
    Lyder besværligt men det er ikke så svært og fødevarestyrelsen er gerne behjælpelig smiley


  • Else A
    Else A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #3   26. nov 2017 Inge r - Jeg har kigget meget rundt på italienske såvel som andre europæiske avlere, og jeg kan virkelig ikke finde rundt i det, når jeg ikke forstår det pågældende sprog. og så vil vi meget gerne have en grå han, hvilket jeg indtil videre kun har kunnet finde i USA

  • Else A
    Else A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #4   26. nov 2017 Lise - den kommer højst sandsynligt til at flyve uledsaget, da vi ingen mulighed har for at ledsage den. Har du gode erfaringer med bestemte flyselskab? Og hvad kommer billetten til at koste?

  • #5   26. nov 2017 Har du overvejet at kontakte DMK som er specialklubben for cane corso? De ved hvem man skal undgå og har stor viden om de forskellige opdrættere rundt om: http://danskmolosserklub.dk/racerepr-sentanter.html

  • Else A
    Else A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #6   26. nov 2017 Lise - tak for det. jeg har lige skrevet til ham. Det letteste og bedste ville jo helt klart være at finde en her i Europa, då vi selv kan hente den og have et bedre overblik

  • #7   26. nov 2017 Uledsaget flyvning er besværligt og du skal oprettes som importør. Du kan i så fald ikke få hvalpen ind sóm ikke vaccineret (yngre end 15 uger) .
    Jeg har altid ledsaget da det, efter min meing, er billigst og nemmest.
    Du skal huske at du oveni prisen på hvalpen, omkostninger ved at få hvalpen hjem også skal betale moms af hvalpen ved ankomst i DK - gælder i begge tilfælde - så det er en dyr fornøjelse at hente udenfor EU smiley




  • #8   26. nov 2017 Hvad med at kigge i Sverige, hvor der findes en del CC opdrættere ?
    https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/cane-corso/?show=breeders

    Ved ikke hvor meget I kender til racen ? Men vær obs på at parring af blå (grå) med blå, kan give diverse hudproblemer, så hvis I ønsker CC i den blå farve, vil det være en fordel at gå efter et kuld hvor forældrene er sort/blå.
    Vær desuden obs på temperament. Hvilket er ret vigtigt med så stor en hund. Det vil være voldsomt meget nemmere at finde og udvælge en dygtig opdrætter i Europa, hvor I har mulighed for at besøge opdrætteren, inden hvalpen hentes, samt selvfølgelig hente hvalpen selv. Vær obs på HD og AD status.
    Husk at det er en 4-benet ven I skal have, i de næste mange år, så det kan godt betale sig at gøre sit forarbejde ordentligt, så I får en sund og harmonisk hund.
    Held og lykke med projektet smiley


  • #9   26. nov 2017 Uledsaget flyvning behøver ikke at være besværligt.

    Jeg har fået uledsagede katte samt hund hjem fra USA.
    Den første jeg fik , en kat ordnede jeg det hele selv med hjælp fra en som havde prøvet det selv.
    Indrømmet, det var noget besværligt.
    De næste gange kontaktede jeg et cargofirma, som ordnede alt. Jeg skulle bare betale og være i lufthavnen og modtage .
    Min hvalp jeg fik hjem var 10 uger gammel og ikke vaccineret mod rabies, men det er jo en del år siden, så det kan godt være, at reglerne er lavet om.
    Prøv at kontakte et cargofirma og forhør dig om, hvad det koster i dag.


  • #10   26. nov 2017 Bare til info, så er der kommet meget fokus på, at hunde der kommer til landet er korrekt vaccineret. Det har tidligere været lidt "lempeligt" nogle steder i DK. Rabiesvaccinen er i hvert fald påkrævet. Et estimat min kollega fik at vide på kursus var, at det pt findes ca. 5.000 "ulovlige" (som i indført i DK uden lovpligtig vaccine - ikke noget med ulovlige hunderacer at gøre. Kan også være Hr og fru DK der har haft Fido med på ferie uden rabiesvaccination) udelukkende fra ikke-kommerciel indførsel af hunde.

  • #11   26. nov 2017 #10
    Nu er det jo tilladt at importere ikke-vaccinerede hvalpe (yngre end 3 mdr) til DK så man kan altså godt følge loven uden at hvalpen er vaccineret... smiley


  • #12   26. nov 2017 #11 - og jeg siger også bare at der er kommet mere fokus på området i DK, hvor man tidligere har kunne slippe udenom reglerne. smiley

  • #13   26. nov 2017 Mille

    Du skriver: "Rabiesvaccinen er i hvert fald påkrævet." _ det er så ikke helt korrekt smiley


  • #14   26. nov 2017 Ja, husk det med moms og evt told (jeg ved ikke, hvordan husdyr fortoldes)



  • Else A
    Else A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #15   26. nov 2017 hvor lang er transporttiden ca? Og er der nogen, ser kan anbefale et selskab? hvalpen koster $700 og skal udelukkende bruges til kæl, så hvis det kommer til at løbe op i alt for mange penge, bliver det nok lidt for meget for et kæledyr

  • Else A
    Else A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #17   26. nov 2017 Det var nok lidt dårligt formuleret. jeg mente, at hvis det løber op i samme pris, som en avlshund ville koste herhjemme, kan vi lige så godt finde en avlshund - eller en anden kælehund - her i Europa. Vi har to racekatte i forvejen, og har fuldt styr på, hvor meget dyr koster om måneden, der er lagt et godt beløb til siden til eventuelle akutte behov osv

  • #18   26. nov 2017 Jeg ville være meget vagtsom overfor en avler der sælger for $700. Generelt vil jeg advare mod at finde en hvalp fra USA, hvis eneste kendskab man har til sælger er via internettet. Der er rigtig mange puppy mills, med flotte hjemme sider
    Rejsetiden afhænger meget af, hvor den skal sendes fra.
    Og selv en discount hvalp vil nok komme til at koste det samme efter moms, transport, grænsedyrlægen osv.


  • #19   26. nov 2017 Transporttiden på dem jeg fik lå mellem 28 og 40 timer, men det tog de nu i stive poter.

    Men jeg tror at det bliver alt for dyrt at hente en hund i USA når "kun" det skal være en sofa klappe hund.

    Hvis du importerer noget fra et ikke EU land, så skal du betale moms og told af varens værdi over 80 kr.
    Jeg kan ikke lige huske, hvad flybilletten kostede da jeg fik min AmStaff hjem, men jeg husker, at jeg var lige ved at få åndenød og jeg kan ikke forestille mig, at det er blevet billigere.
    Skal jeg komme med et gæt, så vil jeg tro, at billetten i dag alene vil ligge på omkring 7-8 tusind kroner.

    Og når nu der ikke er andet formål med hunden at den skal have en bestemt farve, så synes jeg godt nok at det vil være tåbeligt at betale så mange penge for en hund.
    Hvis der var et formål med, at det kunne bidrage med forbedring af avlen, så kunne jeg bedre forstå det.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en i en anden farve her hjemme, i Tyskland eller Sverige, det kan sandsynligvis gøres for under halvdelen af, hvad en amerikaner vil koste.
    Ikke kun at det bliver meget billigere, så kan du også følge med i hundens opvækst og endnu bedre, du kan bedre tjekke op for hvilke arvelige sygdomme der ligger bag.
    Vælger du alligevel den blå amerikaner, så kan du eventuel komme til at betale dyrlægens nye Mercedes, da farven blå mange gange giver genetiske hudsygdomme.


  • #20   26. nov 2017 Fuldkommen enig med Housebuster

    For mange år siden var det jo vældig populær at hente katte fra USA.
    Jeg kan give dig navne på opdrættere, som har betalt rigtig mange penge for en kat. Nogle venter stadig på deres kat, selv om det nu er 20-25 år siden de har bestilt og betalt for den.
    Og det er ikke anderledes indenfor hundeverdenen.


  • #21   26. nov 2017 https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/cane-corso/?show=ads

    Der er faktisk en del opdrættere af CC i Sverige - og som du kan se, hvis du klikker ind på annoncerne, også grå hvalpe imellem.
    Ikke at jeg skal blande mig i dit valg, men de grå CC´er findes altså indenfor rækkevidde smiley


  • #22   26. nov 2017 # 3. Har du prøvet at google "allevatori cane corso"?
    For så vil du opdage, at rigtig mange af opdrætterne har også skriver på engelsk på deres hjemmesider.
    Bl.a den kennel, jeg linkede til længere oppe.
    Ellers som flere skriver Sverige og linker til den svenske kennelklubs hjemmeside.


  • #23   26. nov 2017 Brug hellere pengene på hunden, end på transporten.
    Med andre ord find hellere en hvalp et sted i kan møde opdrætteren, møde forældrehundene og hvor i kan stole på sundhedsresultater.


  • #24   26. nov 2017 Lige med hensyn til sundheds resultater, så er der ikke nogen grund til ikke at stole på OFA.
    Men jeg tvivler på en avler, der sælger så billige hvalpe, har interesseret sig i at lave de undersøgelser, som ansvarlige opdrættere vil lave


Kommentér på:
Import af hund

Annonce