{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

hjælp ;) {{forumTopicSubject}}

Mig og min mor er blevet helt vildt med racen Chow Chow og vi overvejer nu at få sådan en eller en lille west highland white terrier, men problemet er at vi bor i et hus der er lidt lille men den har en kæmpe have, og så har vi jo lille laban, som ellers elsker store hunde, men syntes i at vi kan byde den det? og syntes i at vi kan byde den at jeg først kommer hjem ved halv 18 om mandagen og 19 tiden om ondsdagen? og de andre dage kommer jeg hjem ved 14 tiden? og at jeg ikke er der vær anden weekend? hvad syntes i om det?


Kæligste hilsner


Kasandra og Laban ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ;)
  • #1   18. jun 2009 min mor kommer hjem ved 19 tiden om ondsdagen og torsdagen og tirsdagen er hun hjemme ved 20 tiden(men der er jeg hjemme ved 14 tiden) og nogle fredage har hun fri smiley

  • #2   18. jun 2009 Og hvornår går I hjemmefra?

    Hvis det er om morgenen, er det synd at sådan en lille fyr skal være alene i så mange timer....


  • #3   18. jun 2009 min mor køre klokken 9 og jeg tager afsted klokken 7.30, men jeg er jo hjemme klokken 14 så det er alligevel ikke så langtid, og hvis vi skal havde en så stor fyr, bygger/køber vi også en hunde gård, hvor de 2 kan gå ude, og hvor gården føre ind til skuret, hvor de kan være hvis de fryser smiley

  • #4   18. jun 2009 Tjjja, jeg syns nu fra 9-19 er mange timer... og en hundegård giver jo ikke alverdens oplevelser....
    Jeg ville ihvert tilfælde ikke byde min hund at være så mange timer alene hjemme... især ikke hvis i vælger en lille terrier... den kræver altså der sker noget omkring den....


  • #5   18. jun 2009 men udover det har den jo også lille laban, Coco havet det fint med ham. Og vi har fraktis læst at Hundegård, hjælper hvis man først kan være så sent hjemme, for så for hunden lov til at være ude, men alligevel ude. og desuden så vil jeg fremover om Ondsdagen tage hjem og lufte hunden og så bagefter tage ud til min rideskole smiley men min mor har prøvet at ænde sine arbejdstider så meget hun kan men det blev ikke særlig meget tidligere smiley men jeg syntes bestemt ikke at det skal forhindre os i ikke at kunne havde hunde og vi vil prøve så meget vi kan at være tidligere hjemme smiley men 9-14 er jo heller ikke så meget, og når jeg begynder at cykle så bliver det jo kun fra 9-13.30 smiley og vi for den jo lige op af min sommerferie, hvor jeg jo er hjemme hele tiden smiley

  • #6   18. jun 2009 Helt ærligt, så synes jeg at når man er så meget væk hjemmefra, som der bliver beskrevet her - så har man hund for sin egen skyld og ikke for hundens..

  • #7   18. jun 2009 ejj, undskyld men nu syntes jeg sku at i er lede. I jeres beskrivelse skriver i at folk der arbejder ikke skal havde hunde, bare på grund af at deres arbejde. Det er sku lidt for ondt at sige. Og desuden så er Laban utrolig glad for os, og ham har der aldrig været besvær med os. Men det i sidder og skriver er at folk der arbejder ikke skal havde hunde, selvom de elsker dem af hele deres hjerte, og ifølge jer skal alle dem der arbejder sent ikke havde hunde, fordi de kommer sendt hjem, og desuden så vil min mor være hjemme de første par gange så hunden vender sig til at være alene med laban. men jeg syntes det er er groft at side og fyre noget af som Siri R lige har skrevet, fordi at det er jo ikke min skyld at jeg har fri den tid jeg har og at jeg først kan være hjemme der og det er jo heller ikke min mors skyld at hun ikke kan havde tidligere hjemme. Og nej det er ikke af egen skyld vi har hund, Laban var den sidste i kuldet og ingen ville havde ham, og så købte vi ham fordi at vi syntes det var syndt hvis min mormor skulle beholde ham, da hun aldrig går tur med hendes hunde, vi går i det mindste, mindst en tur på 2km når vi kommer hjem, sådan så de kan blive lufted ordeligt. Men jeg syntes godt nok det var groft sagt! Jeg bliver sku sur, når nogle her på Hundegalleri fyre sådan noget af, når jeg bare vil havde lidt hjælp, og ikke 'kritik'.

  • #8   18. jun 2009 Hmm det er lidt lang tid for én hund at være alene hjemme, men hvis de er 2 har de jo hinanden selvskab ? =) Og du skriver at de kan gå både inde og ude er det johelt fint =)

  • #9   18. jun 2009 Team irsk ulvehund:

    Netop, det er præcis det jeg mener smiley de har jo hinanden og de har jo en hundegård smiley


  • #10   18. jun 2009 Team True work:

    Vi har en mellem terrasse lige op af skuret, og så hvis vi så fik en hund til ville vi så bygge en hundegård der som så førte intil skuret, hvor vi så ryder op så de kan havde hunde kurve derinde og mad og vand smiley og så løber de rundt der ude og leger mens vi er afsted smiley


  • #11   18. jun 2009 hvis man tænker over det er det 9 timer hunden er alene hjemme. en alm arbejdsdag er på 8 timer og så går der jo også lidt inden man er hjemme. jeg synes sagtens i kan få jer en hund mere. for det er jo ikk hver eneste dag hundene skal være så længe alene. jeg ser intet problem i det.

  • #12   18. jun 2009 Jeg synes 9-10 timer er for lang tid - også selvom de har hinanden. Så bør man vælge en racetype, der er selvstændig og holde hunde i flok.
    Jeg synes ikke det er barskt at sige. Jeg synes derer rigtig mange der bør overveje om man har hund for hundens skyld eller for ens egen skyld.


Kommentér på:
hjælp ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce