1.128 visninger
|
Oprettet:
Falsk Drægtig.... ! {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg så til min store overraskelse opdaget at Mille er falsk drægtig. Hvad kan man gøre, altså af naturlige ting, for vil helst ikke fylde hende med alt muligt abort middel som min dyrlæge forslog. da det nok ikke er det mest sunde for hendes krop.
Må sige at jeg er meget lettet over at hun ikke er drægtig. Da hund efter min mening ikke er gammel nok....!
Mit spørgsmål til jer:
Er det rigitgt at det kan forsvinde med alderen...?
Forsvinder det efter et kuld hvalpe....?
Det er ingen noget jeg har hørt og vil nu gerne høre jeres mening...
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 32
Det er igen noget jeg har hørt og vil nu gerne høre jeres mining... ;-D
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Nogle tæver oplever "blot" øget træthed, hævelser i patværket og kan være en smule humørsyge. Andre er langt hårdere ramt og lægger decideret mælk ned, samt samler bamser og tror at hun har hvalpe.
Hvor hårdt ramt er hun?
Der findes et middel der hedder galastop, som kan tage toppen (hvis det virker) og ellers er der ikke andet at gøre end vente til det går over og blot tage hensyn til at tæven er lidt mere sensitiv. Hvis hun samler bamser osv., så ville jeg fjerne dem fra hende.
Du skriver:
"Må sige at jeg er meget lettet over at hun ikke er drægtig. Da hund efter min mening ikke er gammel nok....!"
Hvad mener du med det? Har hun været parret eller hvad?
Tæver der er i normal cyklus vil aldrig være helt upåvirket ifm. og efter løbetid. Der vil altid være en eller anden form for reaktion på deres hormonpåvirkning. Nogle tæver reagerer bare stærkere end andre.
Falsk drægtighed forsvinder IKKE fordi at man trækker kuld på tæven, det er en skrøne. Det er hørt at det rent faktisk er blevet værre efter at tæver har haft hvalpe.
Hvis en tæve lider meget af falsk drægtighed, så mener jeg at det eneste rigtige for tævens skyld er at pille motoren ud af hende.
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
"Hvad kan man gøre, altså af naturlige ting, for vil helst ikke fylde hende med alt muligt abort middel som min dyrlæge forslog. da det nok ikke er det mest sunde for hendes krop. "
Foreslog din dyrlæge at give din falsk drægtige tæve abortmiddel????
Det er jo helt på månen!
nov 2005
Da jeg købte Mille var hun kun lige stoppet med løbetiden, det vil sige at hun stadig var meget hævet bag til. så derfor er jeg lettet, da jeg ikke har købt hende for at få hvalpe, og slet ikke nu hvis det skulle være.
Og da jeg kun har haft hende i ca 5 uger ved jeg endnu ikke hvor hårdt ramt hun er da det vel vare lige så læng som en rigtig drægtighed eller....?
Hun har nu meget hævet bryst kirtler men endnu ingen mælk. Fik taget en gravid test ved dyrlægen som var negativ. og forstod på dem at det var en slags abortmiddel de ville bruge til at stoppe det. men jeg kan have misforstået dette.
Hun har endnu ikke ændret adfær, så håber ikke det kommer. men jeg må jo vente og se hvad tiden bringer.
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
nov 2005
Mange tak for jeres beskeder...
Jeg får virkelig insigt i hvordan det kan være...
Hvor læng vare sådan noget....? Lige så lang tid som drægtighed eller....?
Falsk Drægtig.... !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside