{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

josephine J
josephine J
Tilmeldt:
16. feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

falsk drægtig/drægtig {{forumTopicSubject}}

kan en tæve være falsk drægtig hvis den er vokset 9 cm om maven henne ved ribbenene på 9 dage? den havde en mislykket parring for 42 dage siden, dyrlægen sagde den ikke kunne være blevet drægtig af det, højst falsk drægtig... men det undre mig hvis den er falsk drægtig og dens mave er vokset så meget på så kort tid? i øvrigt spiser den som den plejer og er glad og legesyg som den plejer.

De gik fra hinanden højst et minut efter hanhunden var hoppet af, da de stod med bagdelen mod hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  falsk drægtig/drægtig
  • #1   16. feb 2014 hvordan er parringen mislykket? Hvis han har ramt rigtigt og de ovenikøbet har hængt sammen, så er sandsynligheden for drægtighed ganske stor... de behøver reelt slet ikke have hængt sammen for at tæven kan være blevet drægtig

  • josephine J
    josephine J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   16. feb 2014 okay dyrlægen sagde de skulle hænge sammen 20 minutter eller lignende og det først var den sidste tid hanhunden sendte sæden ind og de hang max sammen 1 minut bagefter. Men den opfører sig ikke anderledes, den er akkurat ligeså legesyg, fræk og glad som den plejer, men dens mave er vokset rigtig meget de sidste par uger.



  • #3   16. feb 2014 Sikke en dyrlæge!!
    Det er ikke sandt, faktisk kan det også ske selvom hundene IKKE hænger sammen - så det er da noget af en udtalelse.

    Jeg ville få hunden scannet/røngten og se om der er hvalpe


  • #4   17. feb 2014 Jeg ville da finde en anden dyrlæge at konsultere ang drægtigheden, for den du bruger nu, har åbenbart ikke meget forstand på det...

    Drægtighed og falsk drægtighed kan ligne hinanden MEGET, men når hunden er parret, ville jeg gå udfra at hunden er drægtig... eller ganske enkelt smutte forbi (en anden) dyrlæge og få det tjekket... der er jo lidt foreberedelser der skal gøres


  • #5   17. feb 2014 Ja jeg skulle også lige til at skrive som Michelle - find en ANDEN dyrlæge til at overvære drægtigheden....

    Lån nogle bøger på biblioteket om drægtighed og hvalpe smiley


  • #6   17. feb 2014 måske nogen herinde ligger inde med "hvalpe på vej"-pfe'en og kan sende den til dig. I så fald kan du sikkert få en del ud af at læse den

  • josephine J
    josephine J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   17. feb 2014 jeg vil indstille mig på der er hvalpe på vej, jeg har i forvejen brugt rigtig mange penge på dyrlæge efter parringen pga hun fik en rift, både i form af pillekure, scanning, rensning og kontroller.. tak for jeres svar smiley

  • #8   17. feb 2014 Jeg vil helt klart også anbefale at konsultere en anden dyrlæge. Èn ting er, hvad der er normalt ved parringer, en anden ting er, hvad der kan lade sig gøre.

    God idé snarest at få konstateret, om hun er drægtig, i så fald skal hun så bl.a. over på hvalpefoder.
    Helt enig med Michelle her. "Hvalpe på vej" er et rigtig godt redskab at have ved hånden.


  • #9   17. feb 2014 udover hvalpefoder er der jo osse lidt med vacciner, ormekure mm der skal tjek på.

    Så selvom der allerede er brugt lidt penge på dyrlæge så synes jeg nu det var ganske godt at kigge forbi sådan en igen og få styr på hvad der skal være klar inden fødslen og umiddelbart efter -særligt nå man ikke har erfaring med opdræt


  • josephine J
    josephine J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   17. feb 2014 hun er passet op med vaccine og ormekur og jeg har læst og forberedt mig delvis, fødekassen er klar, men jeg gik ud fra der ikke var hvalpe på vej, fordi dyrlægen insisterede på at det ikke kunne lade sig gøre.

    Hun har ikke taget fedt på, på ribbenene, men ribbenene fylder mere og hun er blevet meget bredere, men jeg vil få det undersøgt.


  • #12   17. feb 2014 Ville linke til den før, men den indlæser bare....
    (link fjernet)

    Kan være siden bliver bedre imorgen smiley


  • #13   17. feb 2014 Nu vil jeg nødig gøre dig ked af det, men der findes altså tæver, som også har snydt dyrlæger med deres udseende.
    Nogle tæver med falsk drægtighed ligner fuldstændig drægtige tæver.


  • #15   27. feb 2014 var hun med hvalpe?

Kommentér på:
falsk drægtig/drægtig

Annonce