{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Falsk drægtig {{forumTopicSubject}}

Hej, min lille lækre tæve Asti er begyndt at være falsk gravid. Det er nu anden gang hun er falsk gravid. Min dyrlæge siger jeg kunne steralisere hende, men det synes jeg er tidligt, da hun kun er 2 år, han sagde jeg kunne prøve at få hvalpe på hende, det kunne måske hjælpe. Er der nogen der har positiv oplevelse med det ? Er min tæve for ung til hvalpe ? Og hvordan finder jeg en hanhund til parring ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk drægtig
  • #1   20. feb 2012 Falsk drægtighed er bestemt ikke en grund til at få hvalpe!
    Chelsy har lige afsluttet sin 2. løbetid, og skal nu steriliseres - jo tidligere jo bedre.
    Jeg ville få hende steriliseret hvis jeg var dig, medmindre du seriøst overvejer at få hvalpe på hende (og ikke blot fordi hun bliver falsk drægtig).


  • #2   20. feb 2012 Jeg glemte at sige at Chelsy også har været falsk drægtig, meget slemt enda (kig evt. mit fotoalbum).
    Min dyrlæge var enig med mig i at det var bedst at få hendes steriliseret, da jeg ikke vil have hvalpe på hende, og det er som skrevet også min plan inden næste løbetid smiley
    2 år er overhoved ikke for tidligt at sterilisere sin tæve. Når du sterilisere hende formindsker du også risiko for diverse sygdomme som kræft i mælkekirtlerne.


  • #3   20. feb 2012 Jeg vil bare så gerne have hvalpe på hende, men jeg kan ikke overskue endnu en hund. Det er ikke fair for de andre, så ville kun have hvalpe for at afhjælpe hendes problem. Hun virker ikke direkte påvirket af det, hun har lagt mælk ned, men føler ikke videre at hun er depri. Har læst rigtig meget på nettet i løbet af natten, da jeg er ret i vildrede. Hun har altid været en utrolig stille og nervøs hund. Jeg købte hende da hun var 8 uger gammel og da jeg havde haft hende i 6 dage skulle min kæreste bære hende ud pludselig giver hun et mega hyl, han havde sat hende for hårdt ned, så hun brækkede alle hendes små tæer og dislokerede hendes pote. Vi opererede hende for mange penge og passede og plejede hende, men hun er utrolig sky for specielt mænd. Pointen med hele historien er at jeg ikke ved om hun er depri under hendes falske graviditet. Hun har bare kostet mange penge og ville egentlig gerne "tjene" lidt, uden at lyde for gridsk, for det skal ikke være på hendes bekostning, hun skal kunne tåle det. Min ældste hund har fået hvalpe 2 gange, begge gange med kejsersnit og infektion, kirtelbetændelse og ja .. Hele molevitten, så er nervøs for kuld, men mange siger bare jeg skal lade hende få et kuld inden jeg steriliserer hende. (Den gamle er nu steriliseret og de er ikke i familie)

  • #4   20. feb 2012 Det er ikke godt for tæven at være falsk drægtig, og hvis den har været det mere end en gang, så vil jeg godt nok lytte til dyrlægen. Det er noget sludder at et kuld hvalpe vil afhjælpe problemet. Så snart den er inde i cyklus igen, så kommer det med garanti igen.

    Hvis man skal gøre noget godt for sin tæve, så er det at få den steriliseret, det vil den få det godt med.


  • #5   20. feb 2012 Et kuld hvalpe har ingen virkning på om hun bliver falsk drægtig, det vil fortsætte alligevel, men man avler ikke på en tæve der er nervøs, det er en rigtig dårlig ide. Jeg ville lade hende sterilisere.
    Gå til din dyrlæge og få Gallastop og derefter kan hun steriliseres.


  • #6   20. feb 2012 Det er løsningen for min lille baby så smiley Jeg vil sige jer tusinde tak smiley Den dyrlæge der har givet mig det råd er egetnlig mine forældres dyrlæge, da Asti er derovre, for hun er en helt anden hund ved mine forældre. Hun er lidt nervøs her ved mig og min kæreste, hun hænger ved mig hele tiden, men ved mine forældre er hun en glad og legesyg pige, så vi har valgt at forære mine forældre hende, på trods af omkostningerne, for hun skal have det bedste og har hun ikke det her ved mig er det for egoistisk af mig at beholde hende smiley Tung beslutning. men men .... Jeg står med et nyt spørgsmål ... Jeg har min ældste hund Blacki, som jeg har kendt siden fødsel. Blacki har fået kejsersnit 2 gange, da jeg så fik hende steriliseret. Ved det sidste kejsersnit beholdt jeg den ene hvalp, Scheena. Mine forældre har Blackis søster, Cuba, fra samme kuld og Cubas hvalp Sussie. Blacki og Cuba er 7 år, Blacki har ikke så meget tandsten, men hun har 2 løse tænder. Jeg har børstet tænder på Blacki de sidste 1½ år, pga pardentose. Blacki har lidt, men hendes søster har meget. Hun har tabt 4 tænder og hendes tænder er dækket med tandsten. Cuba har fået 4 kuld hvalpe og ser egentlig lidt slidt ud. Cubas hvalp Sussie har også slem pardentose og tandsten og har også tabt et par tænder. Mine forældre har også haft en af Sussies hvalp, som blev aflivet i en alder af 2 år, da hun blev angrebet af en stor hund der brækkede kæben på hende og den kunne ikke skrues sammen pga pardentose. Mit spørgsmål er, er pardentose arveligt? Blackis hvalp Scheena (min hund) har meget grimmere tænder end Blacki og hende børster jeg også tænder på. Men hun har tydelig pardentose og tandsten, og allerede i en alder af 4 år skal jeg ind og have fjernet hendes tandsten. Er pardentose arveligt, eller er det egentlig en indikator på hvor go' man er til at passe sine hunde? Mine forældre har aldrig rigtig børstet tænder på deres hunde og har næsten aldrig haft dem til dyrlæge, fordi de synes det er for dyrt. Har lidt skrubler over at lade Asti blive ved dem og det er også mig der skal betale den sterilisering der skal til nu ... Det er lidt svært det hele . . . Mine forældre har avlet rigtig mange hvalpe, de har solgt ca. 50 hvalpe uden at have haft dyrlæge udgifter for over 10.000, hvor ikke én af mine hunde har lagt under, pga skavanker. Er lidt på bar bund ... Håber ikke det er for stor en mundfuld med denne roman ... PLEASE HJÆLP smiley

  • #7   20. feb 2012 Men i vil stærkt fraråde mig at få bare et enkelt kuld hvalpe på hende? Synes bare det er synd hun aldrig bliver mor, aldrig får oplevet det, hun hungrer så meget efter smiley

  • #8   20. feb 2012 Vil meget kraftigt fraråde hvalpe. Du ender med endnu flere udgifter og hendes fejl både fysisk og psykisk giver du videre til hvalpene.

    Og ja tandproblemer kan sagtens være arvelige, så... Derfor avler man ikke på hunde med så dårlige tænder. Måske de kunne have haft bedre tænder hvis de var blevet børstet, men det er ikke sikkert.


  • #9   20. feb 2012 Jeg vil nok mere råde dig til at lade din hund komme videre, det lyder som om du fastholder den i de ting der er sket, specielt fordi hun er en anden hund ved dine forældre.
    Hun har glemt det der skete, det skal du også, hvis du pyldre og syntes alting er synd for hende, så tror hun jo det er sådan.
    Så før evt hvalpe, så lad din hund blive glad igen.


  • #10   20. feb 2012 Så skal hun ikke udsættes for hvalpe ... Stakkels bette pus ... Asti har ingen problemer med tænderne, de er rigtig smukke, det er kun mine forældres hunde og så min Scheena har også lidt .. Mine hunde har begge fået børstet tænder, men ikke mine forældres og det kan tydeligt ses smiley Men TUSINDE tak for hjælpen! Du har virkelig hjulpet mig til at gøre det rette smiley Det er jeg rigtig glad for, så jeg ikke gør noget forkert for min lille baby smiley

  • #11   20. feb 2012 Hvis ikke du kan overskue endnu en hund, kan du bestemt heller ikke overskue at have hvalpe. det er et kæmpe arbejde.

    Desuden er det en myte at hvalpe kurerer falsk drægtighed!
    Sterilisation er eneste løsning. 2 år er nærmere for sent end for tidligt.


  • #12   20. feb 2012 Det er IKKE SYND, at en tæve ikke prøver at blive mor!!
    Den ved ikke, hvad det vil sige.
    Når den samler bamser, sko osv og læger mælk ned er det hormoner og instinkt...det er ikke følelser.

    Vi havde planlagt vores første kuld nu (vores tæve er snart højløbsk), men hofterne er desværre ikke til avl.
    Vores tæve er ret hårdt ramt af falsk drægtighed efter hver løbetid, så hun blir steriliseret så snart det kan lade sig gøre, så hun slipper for det mere.


  • #13   20. feb 2012 en tæve vil ikke gerne være mor

    i naturen er det langt fra alle der får hvalpe, men i en flok er det smart, at have tanter til at tage sig af hvalpene, derfor bliver de andre tæver falsk drægtig og er dermed mere mindede for at hjælpe med at opfostre hvalpene

    det hjælper bestemt ikke at hun får hvalpe

    og hvis dine forældre har haft så mange hvalpe uden ret mange dyrlæge regninger, så har de været heldige
    har du fx råd til kejsersnit en lørdag nat? sådan en koster

    har du tænkt på at du faktisk også udsætter din tæve for en fare ved et evt kuld


  • #14   20. feb 2012 Har haft hvalpe før og kender til arbejdet, det jeg mente var at jeg vil ikke have hun får hvalpe for at få en selv, altså permanent. Har fundet ud af det er en myte. Har snakket med min egen dyrlæge og der skal en sterilisation til. Det er første gang hun har lagt mælk ned, men det sprøjter også ud af hende nu, skal har bestilt tid ved dyrlægen til konsultation og så får vi gallastop og så skal hun steriliseres smiley

  • #15   20. feb 2012 Ååååh, vores tæve døjer nogen gange med så meget mælk, at det sprøjter ud, bare hun sætter sig ned.
    Første gang det skete, skød hun mælk flere meter ud på gulvet...og vi sad garanteret med det sjoveste "hva-skete-der-lige-dér-udtryk i hovedet!!!!! ;O)


  • #16   20. feb 2012 Hihi ... Lille Asti smed sig også på siden i hundekurven da de andre kom og der sprøjtede mælken også ud, så troede min far lige pludselig på at hun var falsk drægtig, for der er så absolut ingen hanhunde i nærheden, som ville kunne gøre hende drægtig smiley Føler bare sådan med det lille pus. Det må da gøre ondt, når patterne er så spændte og staklen aner jo ikke hvad der sker smiley

  • #17   20. feb 2012 Jeg synes det er godt at høre du er gået væk fra ideen om hvalpe på din tæve. En hund der ikke kan dislokere en pote og brækker tæerne fordi den sættes på gulvet, bør ikke komme i avl. Tænk på al den ekstra vægt hun skal bærre på, nej nej..
    Oven i beskriver du hendes temperament som nervøs og ureglmæssigt - dette vil påvirke hvalpene måske gives videre, eller kan resultere i hun ikke kan tage sig ordentligt af hvalpene. Husk de kopierer SÅ meget af deres mors adfærd!

    Man skal aldrig sætte en tæve i avl, hvis det ikke er for de kommende hvalpes skyld man gør det!

    Så dejligt at høre du er gået væk fra den tåbelige ide dine forældres dyrlæge har givet dig. smiley
    Al mulig held og lykke til med steriliseringen - det er uden tvivl den rigtig løsning for dig og din tæve.


  • #18   20. feb 2012 Hov det "IKKE" der står i sætningen om dislokering af pote osv. skulle selvfølgelig ikke være der smiley Håber du forstår meningen.

  • #19   20. feb 2012 Det gjorde jeg smiley Det vigtigste for mig, er at min lille baby har det godt smiley Så synes det er super dejligt man kan spørge til råds herinde, så man ikke "fejler" med sin hund, pga. uvidenhed smiley

  • #20   20. feb 2012 Hvor er det dejligt at du vil lytter til de folk der kommer med kloge indlæg. Det er der ikke mange der vil. Thumbs up ! smiley

  • #21   20. feb 2012 Mange tak smiley I sidste ende er det jo for min lille piges skyld smiley Hun har været ved dyrlæge nu og har fået det der galla smiley

  • #22   20. feb 2012 Jeg har et nyt spørgsmål, som jeg VIRKELIG håber i kan hjælpe mig med! Da lille Asti jo er ovre ved mine forældre lige nu, er det dem der har været ved dyrlæge med hende. Jeg bad dyrlægen give hende et grundigt check, da det faktisk er over 6 mdr. vi sidst var ved dyrlæge med hende. Dyrlægen tjekkede hende og fortalte min mor at hun har et løst knæ, højre bagben ... Hvordan kommer det til at påvirke min baby? Kan jeg gøre noget for at forebygge at det bliver værre? Mine forældres dyrlæge siger at hun nok har lidt skrøbelige knogler, men vi fik hende testet ved vores egen dyrlæge, som hvalp, som sagde at hun var rigtig, rigtig fin. Dyrlægen tog en blodprøve på hende for et år siden, fordi jeg syntes hun drak meget og alt så bare så fint ud, hun manglede lidt kalcium og vi købte noget special foder og ved sidste dyrlæge tjek var der ingen fejl ... Frygter lidt jeg har købt en af de der "skidt" hvalpe smiley

  • #23   21. feb 2012 Med et løst knæ, håber jeg at avl på hende er helt lagt på hylden, da dette er arveligt. Hun kan ha´ et langt godt liv med det knæ, men hvis det er meget kan der være tale om operation.

  • #24   21. feb 2012 løse knæ=patella
    det er arveligt, så du skal ikke avle på hende

    Patella inddeles i kategorier, prøv at spørge dyrlægen hvilken hun har.

    ofte gør man ikke noget ved sygdommen, knæet smutter måske på plads igen, eller du kan lære at hjælpe det på plads

    waterwalk er en god træningsmetode, da vandet gør at knæet ikke belastes så meget og samtidig kan muskler hjælpe med til at holde det løse led på plads


  • #25   21. feb 2012 Avl er fuldstændig ude af billedet. Hun skal kun steriliseres smiley Skal ikke sætte hvalpe til når her allerede er så mange til salg og slet, slet ikke med de skavanker hun har .. Det med knæet er ikke så slemt endnu, men min egen dyrlæge tjekker hende lige og skal knæet ordnes bliver det sammen med steriliseringen smiley

Kommentér på:
Falsk drægtig

Annonce