{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

gravid fisk {{forumTopicSubject}}

Jeg købte et dalmatiner par i mandags og dyrehandleren sagde at hunnen snart skulle føde, hun ligner også en der snart eksplodere. :O)
I første omgang lod jeg hende "gå" i akvariet sammen med de andre men det er som om de forfulgte hende rundt. Nu har jeg sat sådan en fødekasse op som hun går i nede i akvariet men hun ser absolut ikke tilfreds ud med situationen. Mine spørgasmål er så om hvor længe hun må være der i. ?? Og kan de andre fornemme at hun snart skal føde??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gravid fisk
  • #1   16. jul 2009 synes du ska slippe hende fri, har altdrig været fan a fødekasser ud over, til at ha unger i, indtil de blev tore nok ti at blive sluppet ud. hvis du har en masse gode gemmeseder, så skal der nok overleve et par unger.. køb evt et par hunner mere så hannen ikke stresser din hun.. de har bedst med ca 3-4 hunner pr han..

• #2   16. jul 2009 Tusind tak for svaret. De har masser af gemmesteder,så jeg prøver at slippe hende fri. :O)

• #3   16. jul 2009 jeg har selv fisk. hvis du slipper hende fri til de andre og hun føder så spiser de andre fisk ungerne.
    så du skal have hende nede i sådan en fødekasse det er en rigtig god ide hvisfu ikke vil have de andre fiask spiser ungerne

• #4   16. jul 2009 line j.
    hvis der er gemmesteder iform af planter stensætninger osv er det ikke sikkert de alle bliver spist.

Mette N.
    du kan vælge selv om hun skal blive i fødekassen eller ej. hvis du vælger det første er det en god idé at sætte den bagerst i akvariet hvor der ikke er alt for meget lys og strøm.du kan evt ligger noget javamos ned i fødekassen til hende så hun kan føle sig lidt tryg.
    held og lykke med hende smiley

• #5   16. jul 2009 Tak for jeres svar, der er masser af gemmesteder i akvariet, så hun er sluppet fri igen, for hun så ikke ud til at befinde sig godt i fødekassen. Nu virker hun meget gladere (hvis en fisk kan det?? :OD ) Det er første gang jeg har brugt en fødekasse og tror ikke at den bliver sat op igen .

• #6   20. jul 2009 et godt alternativ kunne være en lille ynglebalje.

• #7   22. jul 2009 Jo jeg har mange planter og sten men alligevel bliver de spist

Kommentér på:
gravid fisk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce