{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Dutch Open {{forumTopicSubject}}

Som nogen allerede ved har jeg været i Holland den sidste uge for at deltage i Dutch Open sheepdog trials.

Det består af 4 gennemløb fordelt over lørdag plus søndag.

Jeg havde kun meldt Bailey til for mente ikke Joy var erfaren nok, nytårsaften, hvor man melder til.

1. Løb lørdag gik ikke ret godt, Bailey krydsede i udløbet men kom dog med fårene. På det tidspunkt har man allerede mistet 19 ud af 20 point i det element, så jeg valgte at stoppe.
Desuden var jeg ved at dø af dårlige nerver.

2. løb lørdag, gik noget bedre jeg havde fået bedre styr på mine nerver og lige det jeg delte fårene og Bailey var i mellem, der gik tiden. Pokkers også. Men ellers ok.

1. Løb søndag, nu krydsede hun ikke på denne bane. Fårene blev fint hentet og jeg fik dem rundt om pælen, hvorefter det ene får fik en akut hjerneblødning og løb sin vej og lod gruppen i stikken. akak, igen måtte vi ud før tid.
Tilgengæld havde jeg næsten ingen dårlige nerver.
Forklaringen ligger muligvis i, at jeg skulle starte som nr 8 om morgenen, men havde sovet over mig og blev vækket da nr 7 var på banen. Dvs jeg havde mindre end 7 minutter til at få tøj på og vække Bailey.
Det øsregnede, så jeg hoppede bare i regnbukser gummistøvler og jakke, fik Bailey ud af bilen og gik på banen.

2. løb søndag. Mine nerver var helt væk og Bailey gjorde alt hvad jeg sagde. Desværre også alt hvad fløjten på den anden bane sagde så hun lagde sig hele tiden ned på den anden hyrdes kommandoer.
Jeg fik hende endelig til at forstå hun kun skulle lytte til mig og derefter gik det som en leg vi kom hele banen igennem.

Vores placeringer lå midt i feltet, og jeg fik en hulens masse erfaring. Very Happy

Der var over 100 deltagere til hvert løb.

Mandag og Tirsdag holdte vi pause, vi var bla. i Arnhem Zoo, kæmpe stor med indendørs ørken og alt muligt Smile

Onsdag og torsdag var vi klar igen! Der havde jeg både tilmeldt Joy og Bailey.

Onsdagskonkurrencen var en workingtrial, hvor hunden skulle hente fårene, få fårene igennem malteser kors derefter op i en trailer og så igennem et grindesystem med bvand, hvor fårene får vasket fødder.
Efter det system, havde man lavet en sti hvor fårene skulle gå med et 90 graders knæk. Fårene måtte ikke komme ud over siderne, for vi legede at der var vand og de i så fald ville drukne.
Efter vejen skulle de deles, og så i fangefold.

Med Bailey kom jeg ikke så langt, for det var lam hun skulle gå på, og dem går hun meget blidt til. Så vi gik ud på tid med Bailey Bom.

Joy skulle deltage for første gang til en konkurrence Smile
På vej i udløbet faldt hun og snurrede 3-4 gange rundt med ben og ører i alle retninger. Da hun kom på benene havde hun mistet retningssansen og fik øje på en flok køer i det fjerne. det krævede en del overtalelse at få hende ud til fårene i stedet. Det lykkedes og resten gik godt, hun fik dem i trailer og sikker forbi "vandet" og vi kom til dele ringen. Hvor jeg valgte at stoppe for hun er endnu ikke stærk i delingen, og en positiv oplevelse var det vigtigste. Lille super Løjs.

Torsdag en traditionel bane igen.
Første løb med Bailey gik fint, vi kom igennem med gode point og ingen grumme fejl.
Løbet med Joy gik også fint. Drivningen var bare for lang for hende og alt for stooor. Men hun holdt hovedet koldt og lavede ingen fejl. Vi gik bare ud på tid.
Jeg tror faktisk hun er DO's yngste deltager nogensinde.
Hun fik i hvert fald bevist at hun er en sej lille en.

Jeg har tilgengæld også fundet ud af at nerver ikke tjener for noget godt. Så fremover gider jeg ikke det pjat Smile

Udover det er jeg begyndt at kigge mig om efter endnu en hund. En tæve af nogle linier der gør at jeg kan lægge mere pres på hunden.
Den dukker nok op en dag Smile

Lige nu er jeg bare glad og stolt af mine to små piger der klarede sig fint i forhold til min manglende erfaring.
Men vi kommer stærkt igen i år. Til efteråret vil vi ikke ligge i den nederste halvdel mere! Smile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dutch Open
Kommentér på:
Dutch Open

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce