{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kost!
  • #1   19. jul 2009 Jeg fodder alle mine med royal canien , den der er beregnet til chihuahua , og som godbidder får de hver da en at de micro små frikaddeler man kan bruge som toppings, en pr hund efter dagens gå tur :o) ellers har jeg nogle tørret lakse godbidder som jeg gir dem :o) ingen af mine hunde er overvægtige :o)

  • #2   19. jul 2009 Sunde og meget vellidte "Godbidder" hos mine hunder er :
    Gulerødder skåret på langs, self i flere omgange så "pindene" ikke bliver FOR uoverskuelige, når hunden er lille = under 5kg.
    Æblebåde, også sunde og har gode fibre.
    Vandmelonskræller, dem kan mine næsten komme op at slås over, for at fåfat i dem. ;o) De smager som Agurk, men af ukendte årsager vil mine ikke røre agurk..
    Majskolbe stykker a 3-4 cm er også et hit, self.rå..også hele babymajs..

    Bare HUSK med frugter, at en hund IKKE må få vindruer og Rosiner, da der er noget i som kan gører dem meget syge, hunde under 5kg,kan faktisk dø af at spise dem..

    Hmm, så løb jeg pludseligt "tør" for ideer, nok fordi jeg er på vej ud af døren, men jeg skal nok skrive flere på når jeg kommer i tanke om dem, og når jeg kommer hjem igen engang i aften. *Ss*

    Men du kan jo se om din hund kan li en af tingene, hvis du har nogle af dem hjemme lige nu. ;o))

    Held og lykke med vapsen på "skrump"


  • #3   19. jul 2009 Pas på med frugt, der er meget sukker i og det er IKKE godt for deres tænder og vægten

  • #4   19. jul 2009 Jeg har 7-9-13 ALDRIG haft en hund med tandsten el.huller i bisserne til trods for at jeg har givet disse godbidder til alle mine hunde genem 40år, ang. overvægt OK det kan jeg ikke udtale mig om da jeg kun har prøvet det modsatte, altså at ha for tynde vapser fordi de render for meget så nogle få af dem har haft svært ved at holde sig så tykke som je gerne så dem, Men de har aldrig været FOR tynde i dr.dyrs øjne, men hva ved de om det. ;o))

    En finger regel siger at : Hvis din hund ikke har deller ved hofterne når den står på bagbenene så er den ikke for tyk, og kan du fornemme dens ribben når du kører hånden hen af siden på den så er den heller ikke for tyk, men det først er lettets at se og gå efter, for det er ikke til at forklare hvor hårdt/blødt man trykker med håndfladen for at føler ribbenene.*S


  • #5   19. jul 2009 Chiki>> Jeg ved godt hvordan man ser om en hund er for tyk ;o) Men- der ER meget sukker i frugt og det er altså ikke godt for deres tænder uanset

  • Silvia A
    Silvia A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #6   19. jul 2009 Min Nelson er pt på slankekur fordi han er for tyk. - han vejer pt 3,6 og skal gerne ned på 3,4. Han har indtil videre tabt sig 250 g, så det er rigtig godt.

    Jeg kører på Royal Canins super slankekost - ca 50 g om dagen - til en hund ca 3 kg. For at gøre ham mere mæt fylder jeg kogte gulerødder, majs, ærter eller bønner samt ris eller fuldkorns pasta i hans aftensmad. Nogen gange får han lidt kylling, tun (dog ikker for meget, da der er tungmetaller heri) eller laks. Du skal selvfølgelig mindske tørkosten ift alt det andet en tørkost du giver din hund.

    Hvad angår godbidder, så kan du købe noget kylling eller kalkun, koge det godt, pille kødet fra hinanden i bitte små stykker og ovnbage dem til de små kødstykker er helt knasende og sprødt - hundene elsker det. En god ide er også at tage de godbidder fra, din skal have pr. dag, så du kan holde øje med hvor meget du giver hunden. Hvad angør købegodbidder, så tror jeg at de der laksekødben uden sukker er et sundere og mere fedtfattigt alternativ end alt det andet.

    Agurkestænkger er også et hit i hvert fald for min hund og så selvfølgelig masser af motion.

    Knus Silvia


  • #7   19. jul 2009 Tusind tak !

    Sikke en masse gode ideer.

    jeg vil prøve det med at mætte ham lidt mere med gulerod og majs og ærter i tørfodderet.

    snøvsen får kun mad om aftenen.

    men vil jo gerne ha en godbid når jeg spiser morgenmad..

    her vil jeg prøve med babymajs(det spiser leguanen jo også)

    og imorgen vil jeg prøve at lave de der kalkunsnacks..


  • #8   19. jul 2009 Det har jeg faktisk ikke tænkt på !

    Det er fordi det er det eneste måltid vi rigtig spiser sammen i familien,og så blev traditionen,at han får sit måltid når far har spist sin mad!

    Vi har haft en blandingshvalp som jeg spolerede med mad før,så jeg
    er ikke madansvarlig!

    Hvordan fordre i andre jeres hunde???







  • #9   19. jul 2009 *Ggg* Janni. Det var nu ikke dig jeg skrev til da jeg omtalte fingerreglen for mål af fedtlaget på hunden
    Havde det været det, så havde jeg nævnt dit navn, da du jo ikke er trådstarteren. ;o)


  • #10   19. jul 2009 mine har også altid mad til at stå smiley

  • #11   19. jul 2009 Øhh, mine har altid kunne styre deres foderindtag så det har altid stået fremme = Tørkost,
    Så får de lige et lille morgenmåltid af de rester der måtte være fra aftensmaden mens jeg drikker morgenkaffe og bagefter er det tid til morgenluftningen.


  • #12   19. jul 2009 *GG* Chiki, man ved aldrig smiley Jeg er så bare ikke tilhænger af, at maden står fremme, men sådan er vi jo forskellige smiley

  • #13   19. jul 2009 Filuca har mad til at stå fremme hele dagen.
    Men som en anden skriver, hvis det er en vane din hund har med en gang mad om dagen, så er det nok ikke en god ide at give det om aften, da det er der man forbrænder mindst.

    Og så må det iøvrigt være meget hårdt at gå på tom mave hele dagen?!
    Bør måltiderne ikke deles ud på en msse små? (Det taber man sig jo også op, små måltider istedet for enkelte store.)


  • #14   20. jul 2009 Snøvsen har fået en minimajs.orv den er sjov at sprede i stuen..

    Han fik lige lidt af mors snitzel..

    men får først tørkost imorgen tidlig..

    så må vi se om mad om morgene er bedre..





Kommentér på:
Kost!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce