{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. fed hund. Lang!! {{forumTopicSubject}}

Skæben ville det jo sådan at her kort til efter vi måtte sige farvel til Freja, skulle mine svigerforældre flytte til en lejlighed hvor de ikke måtte have hund. Derfor har vi nu overtaget deres 6 år gamle schæfer/labrador blanding, selvom vi egentlig ikke var klar efter vi mistede Freja, men alternativet for hende var aflivning, og da min kæreste har kendt hende siden hun var hvalp og jeg har kendt hende i snart 5 år, kunne vi ikke lade være med at tage hende til os. Nu er det bare sådan at hun er blevet forkælet lidt for meget og vejer nok over 10 kg for meget. Jeg er selvfølgelig lidt bekymret for hendes helbred, for så vidt jeg ved har hun nok været overvægtig i de sidste 4 år, altså i over halvdelen af hendes liv. Jeg er lidt bange for om hun har fået nogle skader af det. Vi skal selvfølgelig til dyrlægen med hende, så hun kan blive undersøgt og vejet osv., men er der nogle der har lidt erfaring med overvægtige hunde? En anden ting er at vi har sat hende på dietfoder, men hun nægter at spise det. Hun har ikke fået andet end nogle få godbidder om dagen i de sidste 4 dage. Skal jeg bare være stædig og vente til hun bliver sulten nok? Hun er vant til at få Nettos det "bedste" foder eller en gang i mellem Frolic, gerne med leverpostej, tun eller andet mast ud i foderet. Men nu skulle hun gerne tabe sig, så det håber jeg ikke at jeg også bliver nød til. Vi går med hende ca. 4-5 små ture om dagen. Hun er ikke vant til at komme ud i andet end haven, så det er derfor turene kun er små lige nu. Lyder det fornuftigt nok eller er det for lidt eller for meget? Jeg håber der er nogle derude der kan komme med et par gode råd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. fed hund. Lang!!
  • #1   2. aug 2009 Min hund Ozzy, Rott/lab, har også haft en kæmpe overvægt. Han kom på kur.. Han fik udelukkende tørkost, Sportsmans pride diet. Det der er godt ved det er, at der er meget få kalorier i det, men smager rigitg godt, samt at det er en "normal" potion han får. Alle de andre vi har prøvet, var potionerne ufattelig små og Ozzy konstant sulten.... Ozzy har med dette foder samt jævnligt motion, genvundet hans normale vægt på 13 mdr.. Han har tabt sig 9,5 kg... Som et plus er der smuttet 5 kg fra mor også smiley

  • #2   2. aug 2009 Vi har købt Olivers til hende også diet og det virker også til at være normal størrelse potioner, så hun skulle da gerne blive mæt af det, hvis bare hun ville spise det. Men jeg tror også det er fordi hun er vant det hun får nået oveni der smager bedre.

  • #3   2. aug 2009 Ja det kan være.. Prøv at købe en gang lakseolie, det er jo temmeligt sundt og smager, efter mine hundes reaktioner, meget godt

  • #4   2. aug 2009 Men er det godt når hun skal tabe sig? Jeg ved godt at det er det gode fedt der sikkert er i lakseolien, men det er jo stadigvæk fedt.

  • #5   2. aug 2009 ingen fornuftig sund hund sulter sig selv,så længe I giver hende godbidder,stop med godbidder,sæt slankekost foran hende,så hun har et tilbud,vil hun ikke have det så fjern det og tilbyd hende det 12-24 timer senere,hun afprøver jer bare,om hun kan få sin vilje.

  • #6   2. aug 2009 Synes bare, du skal vente på, hun bliver sulten nok ;o)
    Har endnu ikke hørt om nogle hunde, som har sultet sig selv ihjel.
    Hvis i lige har overtaget hende, kan det måske også være årsag til lidt spisevægring?


  • #7   2. aug 2009 Bodil s:
    Hun får godbidderne fordi hun er nød til at lærer at gå i snor, Hun har aldrig rigtig lært det, men det er hun altså nød til nu. Ja jeg er tror også hun prøver at få sin vilje = leverpostej i maden. Hvorfor er det bedre at tage det væk? Ikke at hun plejer at have mad stående hele dagen.


  • #8   2. aug 2009 Nogle hunde går og småspiser for at stille den værste sult, så de ikke får spist nok.
    Kan i ikke bruge tørfoderet i stedet for godbidder?


  • #9   2. aug 2009 Helle: Jeg har også godt tænkt på at det er derfor hun ikke spiser, men hun virker til at hun godt vil spise alt andet. Ja jeg kan godt se logiken i ikke at lade foderet stå. Vi har prøvet at bruge foderet som godbidder, men hun er snu og spytter dem ud igen. Jeg har dog ikke haft dem med ud på tur, så det kan være jeg skal prøve det.

  • #10   2. aug 2009 Som snack kan du ex give hende gulerødder, de mætter godt.

    Mht fodret ville jeg udelukkende bruge det som godbidder så hun må arbejde lidt for at få sin mad.

    Såsom hvis hun kommer når du kalder får hun lidt foder eller hvis du laver en for sjov øvelse osv., det plejer at gøre foderet mere interessesant.

    For motion kan hun begynde til hundesvømning eller gå flere små ture i løbet af dagen.



  • #11   2. aug 2009 Læste engang at hund bedre kunne lide det billige foder, fordi det indeholder mere salt...
    I kunne måske også prøve at få nogle prøveposer på noget andet diætfoder og se om det måske behager damen bedre *GG*


  • #13   2. aug 2009 Ja det er bestemt en stor omvæltning for hende. Lige fra landet og ind til byen, men hun virker glad nok. Hun er utrolig glad for min kæreste og da svigermor lige var forbi med de sidste af hendes ting, lagde hunden dårlig nok mærke til at hun gik igen. Jeg tror jeg vil gå forbi dyrlægen i morgen og hører om de har nogle prøveposer på noget foder. Jeg synes bare at Olivers lød godt, fordi den pose vi købte var både til fede og ældre hunde, men jeg mener også man kan levere det tilbage, da de har smagsgaranti.

  • #14   2. aug 2009 Der er også den mulighed med leverpostejen i microbløjeoven, men for at få det til at række længere så bland det op med lidt vand også når i blander det med tørfoderet. En anden mulighed er også at købe dåse tun i vand, der skal selvfølgelig ikke bruges en hel dåse hvergang, vandet må ikke hældes fra det skal hun også have. Ellers køb nogle fisk eller kyllingfilere og kog dem, skær det i bitte små stykker og blandt det i hendes foder. Det er sundt for hende og giver hende energi til at rende og lege, og ofte når de begynder at spise og mundvandet løber, ja så glider tør foderet også ned.
    Hun skal jo have en chance for at vende sig til at det nye.


  • #15   3. aug 2009 Kan se du bor i København... Har du prøvet landbohøjskolen? Min egen hund har og stadig lidt overvægtig men går til kontrol på landbohøjskolen. Han bliver vejet hver anden uge og fodermængden bliver kontrolleret nøje. For en hund må ikke tabe sig for hurtigt.
    Du kan evt. prøve med noget dåsemad til hundene men så skal det skam også være diæt - ikke bare det fra netto og leverpostej indeholder jo meget fedt skal du huske. Og mad der er opblødt er ikke godt for hundes tænder


  • #16   3. aug 2009 Tak for alle jeres gode råd og svar. Jeg har ikke overvejet lanbohøjskolen, men det vil jeg da gøre nu:) Jeg er godt nok ikke meget for at blande alt muligt i hendes mad for det er jo der den er gået galt i første omgang. Nu er det 5. dag hvor hun ikke har spist noget, så vi må snart finde på noget, så hun ikke bliver helt svag. Hun er begyndt at tigge ved bordet en smule og det plejer hun ellers aldrig, men det er nok sulten der er ved at melde sig.

  • #17   3. aug 2009 Jeg har lige fundet ud af at jeg kan få hende til at spise hvis jeg spreder maden ud på gulvet. Hun har allerede fået 2 håndfulde:)

  • #18   3. aug 2009 fint,du er vist på rette vej.

  • #19   3. aug 2009 lækkert *S*

  • #20   3. aug 2009
    Hej.

    Tillykek med den "nye" hund.

    Jeg kan godt blive lidt stresset af at læse al det nye, den "stakkels" hund har været og skal igennem. Giv den lidt tid. Også klø på stille og roligt. Ikke at jeg læser at du ikke gør det.

    Held og lykke med projektet.


  • #21   4. aug 2009 Ja det er lækkert at hun spiser nu. Hun endte med at spise den mængde hun skal have om dagen, så det var godt nok.

    Sanne D: Ja det er en stor omvæltning for hende og hendes liv har ikke altid været et lige godt hundeliv. Vi vil gøre vores bedste for at hun får det godt på hendes gamle dage. De eneste krav( hvis man kan sige det sådan) er at hun skal tabe sig og lære at gå pænt i snor. Det med at gå pænt i snor er lige nu mest fordi jeg selv har en ryg og skulderskade, som var gået over, men som jeg nu kan mærke igen efter vi har fået hende og så fordi det er meget mere behageligt for os begge to. Hun er heldigvis meget lærenem, og der er allerede store fremskridt.


  • #22   5. aug 2009 Jeg er overhovedet ikke uenig.

    Skønt hun er begyndt at spise.



  • #23   6. aug 2009 Går det godt med kuren *S*?

  • #24   6. aug 2009 Sælges: Ja det går da fremad. Hun har spist i 3 dage nu uden problemer, når bare hun får maden ud på gulvet. De er lidt mærkelige nogle gange de hunde:)

  • #25   6. aug 2009 Sådan var det osse med vores, hun ville ikke spise af en madskål eller tallerken....hi hi hi.....når noget lækkert blev serveret på en tallerken blev det promte hevet ud på gulvet og spist....de er nu goe *S*

  • #26   6. aug 2009 Hehe ja det er de, men det er nu lidt mærkeligt for det er ikke noget hun har gjort før.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. fed hund. Lang!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce