{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Tømning af analkirtler {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min lille hund har nu to gange de senste 2 måneder været hos dyrelægen og fået tømt sine analkirtler.
Her de sidste par dage er hun begyndt at "køre slæde" igen, så det virker som om det er et tilbagevendende problem. Jeg har hørt at man kan tømme dem selv. Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
Har også hørt at der findes en "indendørs" og en "udendørs" metode. Hvilken er bedst?
Jeg håber meget I kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tømning af analkirtler
  • #1   11. aug 2009 jeg ser sjældent mine gør det, tror aldrig Ida har gjort det.
    Men jeg har da gjort det nogle gange på Rasmus. Jeg gør det udvendigt, ved at klemme forsigtigt omkring numsehullet. Som regl kan du mærke "hævelsen" af analkirtlerne


  • #2   11. aug 2009 Prøver lige at forklare hvordan man gør det udefra !
    1. stil hunden på et bord med halen mod højrehånd og snuden mod venstre
    2 hav et godt stykke toiletpapir i højre hånd som du holder tæt op til numsehullet, sådan at du løfter halen lidt over vandret.
    3.brug venstre hånds tommel og pegefingerog lig dem rundt om halen så langt oppe du kan,lad dem glide langsomt ned i en stilling jeg vil kalde kl 4 og kl 8 når du ser numsen bagfra.
    4 i den stilling presser du først blidt således at du mærker hunden spænder kirtlerne og når du mærker dem, lader du fingrene glide bagved disse og presser forsigtigt dem ud mod numsehullet !
    kommer der noget særdeles ildelugtende eller betændelsesagtigt ud så har du ramt rigtigt og bør gentage til der ikke kommer mere ud


  • #3   11. aug 2009 puha.. det lyder ikke rart.. det tror jeg ikke jeg kunne gøre selv, er lige ved at kaste op bare ved forklaringen.. hehe

Kommentér på:
Tømning af analkirtler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce