697 visninger
|
Oprettet:
Fed på en sund måde? {{forumTopicSubject}}
Hvordan feder man en chiahua op, på en sund måde?
Filuca er et ½ år og vejer kun 1265 gram, hun er samtidig en lang og høj pige, så jeg synes hun begynder at blive for tynd nu.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 505
Men måske er hun en smule træt af det, så nu vil jeg forsøge med smagsprøver fra Oliver´s som jeg har hørt godt om, og hvis hun kan lide det skifter vi til det.
Jeg søger især ideer til andet mad end tørfoder som man kan fede hende op med, mens hun også har fri adgang til tørfoder som hun plejer.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.262
Men hun er i en dum alder nu hvor hun let ser tynd og ranglet ud:o).... Men ellers blander jeg lidt kød i hans mad engang i mellem for han spiser mere:o)....
Jeg ved det er forskelligt fra hund til hund men har haft en veninde hvis hund fik allergi af Olivers med udslæt i hele hovedet...
Jeg ville bruge et mærke som fx Acana hvilket er SUPER godt og der er skrappe krav til producenten... Generalt alt foder fra Canada skulle væære ret godt:o)
maj 2009
Men hun er ret sart hvad angår tørfoder og godbidder der ikke er hjemmelavet, at det slet ikke er sikkert hun kan lide det.
Hvilket kød blander du i og tilberedt hvordan?
Jeg har set hos dyrlægen at man kan få hvalpe mælk, er det en dårlig ide?
maj 2007
Men hendes Rotte fik udslæt med sår og bylder i hovedet de skiftede så til Barf og så gik det væk:o)
I Acana er der ikke Gluten, soya, hvede, majs og farvestoffer, jeg regner det for noget af det bedste foder på markedet og gluten og hvede er jo blandt andet noget af det der giver allergi....
Jeg har også hørt RC blev dårliger efter et andet firma overtog det, men igen det er uoverskueligt med alt det foder:o)....Tror simpelthen man skal prøve sig frem for det er en jungle:o)
Jeg giver kyllingekød(kogt) oksekød både råt og steg/brunet.... Men skal med min veninde med på barf kliniken og købe lidt forskelligt ind som jeg vil suplere med, da jeg ikke har fryser plads til at barfe mine hunde...
Men igen når hun ikke er ældre er det også vigtig hun får alle vitaminer og mineraler så hun vokser ordentligt, så jeg vil nok i sammenråd med dyrelægen finde ud af hvad der kunne være bedst for hende:o)...
Hvalpemælk?? Det er ikke mælkeerstatning du mener?
jul 2009
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 8 Emner: 13 Svar: 133
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 442 Svar: 1.699
bliv på hvalpefoderet et stykke tid endnu før du går i panik, hvis hun stadig er raglet når hun er 9 mdr, så ville jeg begynde at prøve med noget tilskudsfoder der er meget krudt i.
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 442 Svar: 1.699
maj 2009
Tak for jeres svar, må snaske hendes tørfoder lidt ind og se om det hjælper. Hun plejer nu bare at slikke det af f.eks. hendes lakse olie og leverpostej.
Jeg er lidt bekymret fordi jeg synes man dagligt kan se hun bliver tynder/vokser. Jeg har været til dyrlægen fordi jeg tænkte hun måske kunne have tandproblemer siden hun ik spiste sit tørfoder. Men alt så fint ud, og ingen grund til bekymring ifølge dyrlægen.
Så jeg er ikke i panik, men vil alligevel gerne give hende noget lækkert for at være på den sikre side.
Hver gang jeg får hende op over 1300 gram taber hun det igen - men det er måske meget normalt for denne tenage periode?
maj 2007
Mælkeerstatning er til hvis moren når de er små fx ikke har mælk nok eller moren dør:o)....,
Synes heller ikke du skal være bekymret, som charlotte så smukt siger så ligner de i den alder noget der kan komme igennem et sugerør;oD...
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.849
Jeg har jo lille Shika, som er en spinkel tøs på 10 mdr.. MEN, jeg synes personligt hun er lidt for tynd, og ville gerne have noget ekstra fedt på hende.
Hun får Eukanuba hvalpefoder som bacis, dertil lidt RC dentaspecial, Sea Greens, hvidløg, plaqueoff og ofte bliver der blandet enten skinkestrimler, leverpostej, bacon eller coktailpølser i (for at pulveret har noget at binde sig til, så det ikke bare ligger på bunden af skålen).
Hun spiser masser, men tager ikke rigtig på?
Vi har tidligere givet hende Hill's vådfoder til undervægtige hunde, men det faldt aldrig rigtig i hendes smag, så det endte med Paya spiste det (resulterede i et par gram eller 100 for meget på siden).. He!
HVAD vil i foreslå - Er der evt et kosttilskud der kan blandes i hvalpefoderet som er godt til undervægtige hunde?
KH Ann-Sophie
apr 2009
Men det ville du ikke anbefale, eller?
KH Ann-Sophie
apr 2009
Dét skal vi prøve så!
Kh Ann-Sophie
maj 2009
Jeg tænker bare om det mon er fyldt med en sund slags fedt som kunne hjælpe tynde hunde lidt med vægten?
Fed på en sund måde?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside