{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

En lidt fed oplevelse {{forumTopicSubject}}

En gang imellem har man en af de der opleverser som bare gør en virkelig glad og tilfreds smiley
Var til træning med Clinton i går aftes. Vi skulle træne spor. Jeg lagde et godt langt spor til Clinton med 4 knæk. De blæste temmelig meget, men jeg har jo med vilje overhovedet ikke taget hensyn til vindretninger i indlæring af spor med Clinton.
Sporet lå vel 45 min. inden det blev vores tur. Clinton hoppede og dansede og bed i sporlinebundtet på vej hen til sporet og var i det hele taget totalt tændt. Et par meter før pinden får han sporlinen på og under maven og følges hen til startpinden; han trækker helt vildt. Jeg sætter ham igang med 'søge spor' og vupti næsen i jorden og tempo ned. Han går direkte i sporet i strid sidevind. Finder de to genstande, jeg havde lagt på første ben, og afleverer dem glad. Når til første knæk som han umiddelbart tager meget flot op i modvind. MEN kom voldsomt i tvivl om han gjorde det fordi jeg ubevidst fik sendt ham et signal ? Min træner fangede det også og spurgte 'tog han selv knækket eller styrede du ham'. jeg blev ham svar skyldig. Næste knæk - modvind til sidevind - her fik Clinton fært af retningsændringen og skulle lige til at skrå hjørnet af, men et 'NEJ - HOLD SPOR' fik ham til at gå helt ud i knækket før han drejede. Næsen stadig totalt dybt og ingen flak whatsoever i strid sidevind. Nu bad min træner mig så slippe linen og lade den slæbe efter Clinton. OK - dyb indånding; man hader jo at miste 'kontrollen'. Han ændrede IKKE tempo men fortsatte og sammen rolige tempo og tog de to næste knæk totalt spot-on smiley Så konklusionen var at jeg vist ikke styrede min hund rundt på sporet og at den lille røde kolbøtte faktisk er rimelig sej til at gå spor smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lidt fed oplevelse
  • #1   24. apr 2018 Åh, det er så fedt når det går op for én at de har fanget pointen smiley

    Jeg var til konkurrence i weekenden, og min hun løb i eftersøgningen! Som i HELE vejen igennem, glad og fokuseret - missede dog 2. fig. Men vi blev stoppet da vi gik over baglinjen, og dommeren sagde "ja, hun ligner jo én der kunne fortsætte" smiley

    Det var som om det gik op for hende at det "bare" var det hun skulle. Hun fik flow og gejst. Dét var fedt!!


  • #2   24. apr 2018 Jeg glæder mig også til at få flowet med Perle i eftersøgningen. Gejsten er der smiley men flowet er der ikke endnu. Men er dog nået til at jeg får at se hvordan det kan blive. For pokker det er vildt. Det er SÅ fedt når jeg har sendt hende og hun spæner afsted, vender når jeg kalde og kommer blæsende tilbage og sendes direkte ud i arealet på modsatte side og farten stadig er 'sømmet i bund'- i sikker forvisning om det så er der bolden er. Jeg glæder mig sindsygt til vi kan gøre det i hele banens længde. Ind til videre har vi stadig en spand med en bold i lange de fleste udslag, men jeg er begyndt at lave de der 'huller' på et par udslag. Og det fungere, men jeg kan mærke at jeg ikke skal gå for hurtigt frem og lave flere 'huller' endnu.

  • #3   24. apr 2018 Jeg har også bare kæmpet og kæmpet, og i konkurrencer er det gået helt i ged indtil videre. Jeg har ikke kunnet få hende langt nok ud, hun efterkommer ikke kommandoer, hun gør af træer eller andet, og så er vi blevet stoppet. Men da hun først kom igang i søndags, var det som om det endelig gik op for hende, og hun syntes det var feeeeedt!

    Der var så andre skønhedsfejl, men jeg fik tårer i øjnene over hendes glæde smiley

    Nå ja, og så tog hun sig en dukkert midt i øvelsen smiley Alle dommerne kender hende som badedyret, og jeg er holdt op med at forsøge at stoppe hende. Hun får lov at plaske rundt, og så går vi igang igen når hun er færdig smiley


  • #4   24. apr 2018 Ja, den der fornemmelse af nu er kuglen simpelthen faldet i hak er bare SÅ fed smiley

Kommentér på:
En lidt fed oplevelse

Annonce