{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Hvem er du og hvorfor agility? {{forumTopicSubject}}

Her kan du fortælle lidt om hvem du er så vi kommer til at kende hinanden lidt bedre, og hvorfor du har valgt at gå til agility

Kan fortælle at jeg snart bliver 13 til oktober, og er den lykkelige ejer af Walder en gammel labrador hanhund og Balto min måske kommende agility stjerne =) Jeg går på Hindholm Privatskole og bor på en økologisk gård med 9 køer. Og så har jeg en Irish Cob (Hest) plag som jeg også bruger meget tid på.
Hvorfor har jeg valgt agility?
Jo altså, Walder trængte til at tabe sig så jeg fik jo det her sommer aktivitetsblad via skolen. Der så jeg så et 3 dags agility hold som vi melde os til. Det syntes både jeg og Walder var sjovt og så meldte vi os ind på et fast hold. Har gået til agility i snart 3 år =)
Nu tager vi med holdet fra DCH Fladså ud og prøver lidt konkurrence og det er noget jeg rigtig gerne vil blive ved med med Balto også.
Jeg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem er du og hvorfor agility?
  • #1   25. sep 2009
    jeg komme fra det vest jyske bor i et lille hus med kæmpe have og min 2 hunde Jack og Russjkat.

    jeg starter med Jack for ca 3 år siden og fik han rigtig god og klar til konkurrence men men så viste det sig at han er født med løst knæskaller. og da har er 45cm så skal han springe stor hund og det kan han knæ ikke holde til han må max springe 35-40cm.

    Så nu er jeg ved at træne Russjkat op Han er 11 måneder og godt på vej. med hans race er nok ikke lige den beste til agility


  • #2   27. sep 2009 Jeg er en pige på 12 år og kommer fra nordsjælland, jeg går på helsingeskole AFD skovgårdsvej, Jeg bor i et rimlig stort hus som ligger i gurrehaven, jeg er glad ejer af en 6 årig new forest vallak, som jeg springer på og starter stævner på :o)
    Har jo også en sød hund smiley

    Hvorfor har ´jeg valgt agility?

    Jeg springer rigtig meget med min hund det er det jeg aller mest bruger tid på når han er ude i haven sammen med mig :o) men så tænkte jeg hvis jeg vil videre måske med nogle enkle konkurrencer skulle jeg måske begynde med noget agility jeg måtte ikke starte til trænning da jeg ikke havde tid nok sagde min mor smiley men så kiggede jeg på nettet og så nogle fede sæt til agility hjemme i haven, det bestod af 3 spring 1 vippe 1 stort rør 1 slalumbane med 10 stolper og 1 ting ting de kunne springe igennem ligesom et dæk men det er bare ikke et dæk og så kan man selv bestemme højden på den ;o) og det var ikke dyrt på den måde :o) men så en dag kom min mor hjeme med et rigtig agility rør og det viser sig med det rør er han god til det, og det er bare en start håber jeg så en dag for resten af tingene og håber det går frem ad for nu af smiley derfor har jeg valgt det, Enzo (min hund) har fårtjent at blive set i konkurrencer fordi han fakisk er så dygtig i både spring og til det der rør xD men håber det går fremad for nu af med resten af tingene smiley


  • #3   28. sep 2009 Hej!
    Jeg bor i 10 km vest for Herning i Jylland og træner i DcH Herning.

    Agility fangede min opmærksomhed for snart 12 år siden. Snukki (min første hund) startede på hvalpehold og detdersens agility så da faktisk ret sjovt ud, så da Snukki var gammel nok prøvede vi....og så har jeg "hængt" der siden =0) Snukki sluttede sin karriere i 2007 ved DM, hvor han blev nr. 17. Flot af en hund på 9½.
    I 2005 begyndte jeg at løbe med min venindes gårdhund, Pingo. Han skulle afløse Snukki, og da jeg ikke måtte få hund nr. 2, pga. boligsituation, så lånte jeg Pingo. Han er en rigtig dygtig hund og er noget hurtigere end Snukki var.
    Så oprandt 2007 hvor jeg endelig fik hund nr. 2 - Monty. Jeg har trænet ham på hvalpehold, og da jeg skulle starte på agility blev jeg gravid, så han har ikke været igang så længe. Vi har nu trænet i 2 måneder og det skrider godt fremad, men Monty er ikke helt så samarbejdsvillig som man kunne ønske sig.... Men forhåbentlig finder han ud af at det agilitypjat er sjovt.. hihi
    Hund nr. 3 kommer når Snukki ikke er hos os mere og det bliver forhåbentlig en Pyrenærisk Hyrdehund, som skulle være noget mere egnet til agility!

    En rigtig sjov sport som man bare bliver "bidt" af....


  • #4   28. sep 2009 Bor i Grindsted og træner i DCH Grindsted-Billund. Har løbet konkurrence i 3 år med min gamle hund Fiffer, en kleinspitz. Hun er ikke super egnet til aglity, men hun gør det godt og vinder da lidt af og til.
    I starten af 2008 fik jeg så Albert, en border collie blanding (Anette kender vist godt til ham, for moderen kommer fra Herning, det er en af Frejas hvalpe:-) ) Nå men ham er jeg så i gang med at træne op og det går rigtig godt, han er super hurtig og meget lærenem, så jeg regner med at han skal lidt med ud i 2010 når han er 2 år, så må vi se hvad det kan blive til.
    Pt. leder min mand og jeg efter et nyt hus lidt udenfor byen og når vi finder dette, kunne der godt komme en hund nr. 3. Det bliver en ren border collie.


  • #5   3. okt 2009 haløj alle sammen!

    jeg er en pige på 12 år.. og er en lykkelig ejer af nuser (pige hund) hun er en lasso apsho opå 4 år.. hun elsker at springe og vi har opdaget at hun har et kæmpe talent syndes vi selv.. så derfor har jeg valgt at gå til agility med hende vi har dog ikke fundet nogen steder hun kan gå til det men jeg træne da stadig med hende hver dag . åg træne masser af ting med hende så vi rigtig kan vinde nogen koncurencer heheXD...

    tak fordi i gad og læse det...


Kommentér på:
Hvem er du og hvorfor agility?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce