933 visninger
|
Oprettet:
Æv det er så trist.... {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/112/article1230235.ece
Håber aldrig at vi kommer ud for dette......
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
har så ondt af hende.... det kan bare kke blive ved på denne her måde?
nov 2006
nov 2006
den typiske når man ytre sig uheldigt herinde, så stikekr man bare affra tråden.... jøsses.
nu har vi selv set på old english og det er en meget rolig race - men den er stærk som en okse.... og hvis hun mener hun allerede nu hvor hendes tæve er max 1 år , kan udtale sig om dens mentale udviling - så siger jeg bare wow!
jeg kender NGEN golden der har agressiv natur overfro andre hunde... tværtimod.
nov 2006
nov 2006
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Det er ganske enkelt forfærdentligt.... Og det kommer lige pludselig så tæt på, flere herinde fra bor jo i området:'o(.....
Jeg mangler simpelthen ord og bliver så ked af det, tænker på lille Merle hver gang:'o(.... Og tænker på dig Elise jeg ved hvor svært det har været for dig og hvor ked af det, det gør dig at høre sådan noget og andre skal igennem det samme som du og Mads:'o(...
De møg hunde skal simpelthen bære mundkurv, ja undskyld min vrede, ville jo aller helst ikke se dem i gadebilledet, men sål et er det ikke, men mundkurv burde være en lov!!!!!
Jeg løfter mine drenge op hver gang jeg ser en muskelhund, så må folk tro om mig hvad de vil, men det gør det lettere for mig at beskytte dem og evt løbe...
nov 2006
ja du ved at jeg ik kan klare det, både tale om det og høre om det
hvordan kan det være at det bliver ved med at ske? Vi har begge piger i en twin snor nu så vi bedre kan få dem til os - og så har jeg stadig min peberspray på mig når vi er ude.
hvis jeg ser en stor hund så går vi denanden vej - jeg samler dem ikke op mere - men det er pgr. af Irene Illequist at jeg har indset at med den gestus, gør du din hund usikker - vi taler her om Mira.
Men jeg kan love for at hvis jeg nogen sinde oplever dette igen, så slipper den store hund ikke i live fra det....
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 505
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Kan forstille mig hvor hårdt det må være at miste ens lille skat og så på sådan en brutal måde:'o(......
Nu er mine ikke angst på den måde at de kryber sammen, især Caspar går frem så derfor gør jeg alt for at de ikke skal tænde en evt muskelhund... Når de er i mine arme siger de ingenting og føler sig trygge.... Derfor tager jeg dem bla også op..
Er det andre hunde bruger jeg de trænings metoder jeg har lært med at forbinde den anden hund med noget positivt og det virker...
Men forstår godt hvad du mener Elise for man kan nemt gøre sin hund usikker ved det, men lige i de her tilfælde har jeg fået at vide det er i orden, eller fx en stor løs hund kommer løbende mod os...
Eller som Tove siger gribe fat i den store og slippe sine egne, det er også en god metode, men er bare ikke altid muligt når man går ved trafikeret vej...
Men forstår godt din vrede Elise, og efter det med Merle så mener jeg det samme, de skal bare ikke slippe levende fra det!!!!
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 126
Gizmo: på www.alle dyrs ret.dk kan du se en underskrift indsamling for at vi skal have dyreværnspoliti i DK - print den ud og få så mange til at skrive under som muligt - dette kan være en hjælp, en stor hjælp til at der bliver gjort noget.
Synes folk skal huske på at det sjældent er hundens natur at gøre som de gør - de er i de fleste tilfælde præget af deres ejere.
Og ja det skulle være lovpligtig med mundkurv i de tilfælde hvor man ved el er usikker på om ens hund kunne finde på at bide.
Men jeg møder mange store hunde som er venlige og synes det er synd og skam hvis vores bybilled skal til har have en masse hunde med den kurv - tror faktisk at det vil skal større utryghed end tryghed!
Noget andet er at alt for mange hundeejere anskaffe sig en hund som de ikke evner at have el opdrage - så derfor ville det være en rigtig god ide med kørekort til dyr og ikke mindst hunde.
maj 2009
Jeg har altså mødt mange søde, rare og venlige såkaldte muskelhunde.
Synes det er lidt synd den hetz der bliver kørt mod disse hunde.
Det er ejerene som det er galt med i 99% af tilfældene - hvorfor skal hundene straffes fordi der findes dumme mennesker!?!
nov 2006
det er en 50/50 kombi
du kan ikke sige det ikke er race betonet. den der slog merle ihjel er en sød hund når det gælder mennesker - ekstrem kælen.....
maj 2009
Når jeg skriver som jeg skriver så er det generelt.
Jeg kender også den type hund som du omtaler, altså dem som ikke kan med dyr, men meget kælen når det gælder mennesker - vi har selv en pittbull red nose som bor i vores kvarter, og jeg har haft ringet til politiet omkring den, uden held - der var ingen problemer sålængen manden forholdet levede, han døde for ca. 3 mdr siden - men nu, puha.
Men det ændre ikke på at jeg mener at det menneskerne omkring hundene den er gal med og ikke hundene, i de aller fleste tilfælde.
Personligt har jeg ingen dårlige oplevelser med store hunde - kun små.
Hvor mange har ikke oplevet at komme gående el cyklende og hvor der kommer en lille hund løbende, gøende og skrigende ud fra en hæk el lignende - fy for en forskrækkelse. Dette hører man meget sjældent at store hunde gør fx.
Jeg synes at der er alt for mange mennesker som anskaffer en hund uden at sætte sig ind i hvad det er for en hund, de lige har forelsket sig i.
Og derved er der mange som få en hund ind for døren som de slet ikke har evnerne til at have.
El din egne race - den er også misforstået - det er en hund ikke en dukke som skal klædes på i forskelligt tøj - er det det som folk ønsker sig, så må de sgu anskaffe sig en dukke de kan klæde på!
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 63 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 406
maj 2009
Æv det er så trist....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside