{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Behold/giv væk - din mening? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har et dilemma som jeg længe har tænkt over, og nu vil jeg gerne have jeres mening.

Jeg har en schæfertæve på godt 2½ år, som pt bor hjemme hos mine forældre, som har en gård på landet med juletræsplantage. Jeg var nemlig pga. nogle grimme økonomiske hug og lidt fysiske skavanker, nødt til at starte på en ny uddannelse, og jeg kunne desværre ikke have min skønne Vega med, da jeg bor i en lille ungdomslejlighed på 20 m2 og er væk fra 7 morgen til 17-19 om aftenen (som regel).

Nu har jeg gået på skole i snart 1½ år, og er færdig til juni 2010. Jeg glæder mig til at komme ud og få et ordentligt arbejde og et godt sted at bo. Mit dilemme er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med Vega!!

Hun har jo boet hos mine forældre i lang tid nu, og hun er bestemt blevet min fars hund. Han har noget specielt med dyr, og min Vega elsker ham over alt på jorden! Hvis han går ud mens jeg er hjemme kan hun godt lige pive lidt til mig, men lægger sig ellers ud og venter på ham. Hun vil som regel heller ikke spise noget jeg giver hende når han ikke er hjemme.

Det gør lidt ondt på mig, men hvad kan man forvente når det er ham, der lufter hende og snakker med hende, og generelt er sammen med hende hele dagen lang (han er "hjemmegående" idet han arbejder i plantagen...).

Og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op når jeg er færdig og finder et sted at bo. Jeg har virkelig tænkt meget på, at det vil være synd at fjerne hende fra mine forældre, fordi hun er så glad der og altid får rigeligt motion og frisk luft. Det er jo det ultimative hundeliv! Og hun er SÅ glad for min far. Jeg er en klar nr. 2 ;o) Og det har jeg for lænst accepteret nu, selvom det var svært at "finde sig i" i starten.

Hvad er din mening? Er det bedst at lade hende blive hvor hun er, nu hun har det så godt og har "adopteret" en ny <i>herre</i>..?

Der bliver ikke tale om at nogen andre end mine forældre tager hende, og hvis de ikke ønsker at beholde hende, er problemet jo løst, udover at jeg måske får en ulykkelig hund, men vil gerne lige have lidt styr på mine tanker og meninger inden jeg diskuterer dette med de gamle...
Overvejer kun at lade hende blive fordi jeg kan se hende regelmæssigt og fordi jeg elsker hende så højt :')

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behold/giv væk - din mening?
  • #1   12. okt 2009 Jeg ville helt klart lade hende blive der smiley

• #2   12. okt 2009 Helt sikker lad hende blive. Det er langt det bedste for hunden. Faktisk syntes jeg det ville være synd og flytte hende , når hun er glad for og være hvor hun er.

• #3   12. okt 2009 Jeg ville lade hende blive.. Netop fordi det er hos dine forældre, så du kan se hende ofte.. Og som du selv siger, så er hun meget glad for din far. Er han lige så glad for hende?

Jeg ville som sagt lade hende blive, og så få en selv.. En dejlig potentiel legekammerat til Vega, når du er hos dine forældre smiley

Og så kan du jo også passe Vega, når/hvis dine forældre skal noget *S*

• #4   12. okt 2009 <b>Jeanette og Luna *</b>
    Ja min far elsker hende ca lige så meget som hun elsker ham. Han er MEGET dyreglad XD

Ja det er meningen at jeg skal have ny hund til sommer, og det er uanset om jeg har Vega eller ej, men tror nu også det er bedst at lade hende blive. Det er i hvert fald hvad min savittighed taler for...

• #5   12. okt 2009 La hende blive, det er hendes hjem nu så hvis du tar hende hjem til dig selv igen det nye sted vil det være det samme som at give hende et nyt hjem. Og det er jo din far der har hende så du kan jo altid se hende og hun er jo stadig din selvom hun bor hos din far. Det lydder til at hun har det utrolig godt hos din far så syntes da helt bestemt at du skal lade hende beholde hendes hjem nu. Så må du jo få en ny lille vovse og så en der måske er lidt nemmere og ik kræver så meget tid plads og motion som en shæfer gør for at føle sig tilpads, det er utrolig vigtigt og få en hund efter hvilket man har og byde istedetr for at mange bare siger jamen jeg vil ha en borderkollie fordi den er sød eller jeg vil ha en springer spaniel fordi den er sød med hængeører eller hvad folk nu lige syntes men de tænker bare ikke over at sådanne racer kræver altså bare utrolig meget motion og bruges helst til jagt.. Syntes det er lidt synd at folk anskaffer sig en hund som slet ikke passer til det de gerne vil bruge den til.. Kan også selv mærke den kæmpe store foreskeld der er på mine 2 papilloner og så min shæfer. Den befinder sig bedst i hundegården eller på trappestenen ude for døren vor der er køligt og den kan holde øje med det hele vorimod min 2 små meget hellere vil lægge i sofaen eller under dynen (0:

• #6   12. okt 2009 Ingen tvivl der - hunden er så tilpasset sit liv, at det for den er det bedste at lade den blive hvor den er, når det nu går så godt med den ordning.

Det lyder jo som det ideelle hundeliv, synes jeg - og med en dejlig mulighed for dig, at være en del af hendes liv.

Jeg kan godt forstå dit dilemma - du må jo savne din hund. Men tænker man udelukkende på hunden, så tror jeg det er det bedste at lade din far overtage helt officielt.

• #7   12. okt 2009 <b>anette C</b>
    Kan kun være enig! :o) Da jeg købte min schæfer havde jeg et hus på 110 m2 og en stor have samt hundegård, men pga de uheldige omstændigheder jeg beskrev først i mit indlæg, var jeg nødt til at starte op påny, og så blev det svært at give Vega de optimale forhold, og mine forældre tog hende gerne og ja, nu er det jo hendes hjem...

Er meningen jeg skal have ny hund til sommer når jeg er kommet på plads i mit nye hjem, og det var også meningen selvom Vega så også havde været der...

• #8   12. okt 2009 Det syntes jeg også ville være en rigtig god ide` hun er i øvrigt utrolig smuk din shæfer hun ser rigtig sød ud, kan godt forstå det er svært hvad man lige skal gøre men det bedste er jo og se det fra hundens side.
    Og hvis hun skulle vælge tror jeg helt bestemt hun ville vælge din far, det lydder jo allerede på dig som om hun har valgt hendes fører og hvis hun kun venter på din far når han går ind så er der jo ingen tvivl om at det er hendes herre nu.

• #9   12. okt 2009 Jeg ville også ade hende blive... Man kan jo klart se at hun er blevet tryg der og så lad hende være det. Som du selv siger er hun blevet fars hund

Kommentér på:
Behold/giv væk - din mening?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce