NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål, vedr chihuahua og grønland
  • #1   14. okt 2009 Jeg ved der er chihuahuaèr på grøndland, så den kan vel godt leve der, mine har heller ikke problemer med kulden i danmark om vinteren , selv om de ikke har tøj på , så tror det er et spørgsmål om tilvending :o)

• #2   14. okt 2009 det er vel mere ejerne man tjekker end hvor de bor - når man sælger hvalp?

• #3   14. okt 2009 smiler ok der er nemlig en dame der har kontaktet mig fra grønland og har haft lidt svært ved hva jeg sku sige til a den sku bo der ovre:) ved a mine allerede nu er begyndt a små fryse når vi er ude på tur..

• #4   14. okt 2009 jamen damen virker nu fin nok, men det var det med a hun så ville have den med til grønland,

• #5   14. okt 2009 Jeg døjer ikke med mine fryser, så længe de går så er der ingen problemer der, heller ikke med den korthårede Zubin , nemo er dog knap så vil med blæst , men der er ikke problemer hvis der er vindstille og tørvejer, så vil han gerne med .

• #6   14. okt 2009 ok:) ville ihvertfald lige høre ad, for en ting er jo a damen er ok smiley

• #8   14. okt 2009 Er der nogen der forresten ved om man skal have noget tilladelse af en art, hvis man skal rejse til Grønland med en hund? Jeg skal til Grønland til sommer og regner med at tage Maldini med..

• #9   14. okt 2009 ja det var netop os fordi mine fryser nu a jeg var lidt i tvivl med a have en lille chi på grønland.
    jeg tror der er nogle forskellige papir du skal udfylde og måske os noget speciel vaccine men aner det ikke

• #10   14. okt 2009 Jeg må prøve at få det undersøgt. Jeg ved der er MØG koldt deroppe nu og til vinter endnu mere MØG koldt. Personligt ville jeg aldrig tage min Chi med derop på nuværende tidspunkt - det er simpelthen for koldt for ham. Men altså der er jo Chihuahua'er deroppe, så de kan vel godt trives deroppe.

• #12   14. okt 2009 Må indrømme at jeg har svært ved at se at størrelsen har betydning for om en hund kan klare kulden . andr racer lever jo fint på grønland også , det samme gør mindre dyr en chihuahuaèn ,

• #13   14. okt 2009 Ved at Chihuahua er en meget populær hund i Sibirien og der er jo også vildt koldt. Det er helt sikkert et spørgsmål om tilvending og så skal en hund jo aldrig stå stille i kulden, så hvis bare den er aktiv er det vel intet problem. Enig med ¤ Ejer af verdens dejligste chièr ¤ omkring størrelsen og kulde

• #14   14. okt 2009 ja jeg ved ikke tror bare jeg havde et eller andet underligt billede oppe i hovedet med en chi på grønland der frøs virkelig meget:) men ja det er jo nok os optil tilvending, hvis den har boet der fra lille a..

• #16   14. okt 2009 Ja tilvænning er nok "kodeordet" smiley Man skal bare tænke på at sådan nogle steder, kan det blive så koldt at man ikke MÅ gå uden for. Personligt syntes jeg det er synd at en hund ikke har mulighed for at komme ud hverdag, men som sagt tilvænning.

• #18   14. okt 2009 den skal da bare have en flyverdragt på;-))

• #19   14. okt 2009 Linnea S - Hehe.. Det er vidst det man kalder problemløsning *smiler*

• #20   14. okt 2009 Jeg tænker lidt på det Anders Hallgren skriver om hundens træde poter og kulde? "Stærk kulde er tilsyneladende først og fremmest slemt for poterne, hvor hundene let får krampe. Har de først fået det en gang, har de lettere ved at få det igen. Hvis man masserer, når hunden stopper og løfter den ene pote, plejer det at gå over igen for en tid, men det er bedst straks at begive sig hjemad - små sokker kan være en hjælp" i bogen forstår du din hund? side 33
    En ting er at der lever Chihuahuaér på Grøndland, men en anden er vel om de lever godt? Hvis alternativet er at de ikke kan komme ud og gå, få frisk luft, indtryk osv. pga stærk kulde, så ville det da gøre at jeg som person ikke ville være med til at sende en hund til Grøndland - der er vel også en grund til at det lige netop er specielle hunderacer som ses på Grøndland, fordi de netop har den fysisk som gør at det er muligt at leve et godt hundeliv trods kulden?!

Filuca vil ikke engang ud og og tisse her i DK oktober kulden, hun ville helt sikkert ikke trives på Grøndland, under hvad jeg ville betegne som et godt hundeliv. Så det må vel være med udgangspunkt i den hund som muligvis skulle til Grøndland, hvordan den ville egne sig til dette.

• #21   14. okt 2009 Ja min Mimi kunne aldrig overleve i Grønland, aldrig aldrig aldrig;o).... Men Caspar en Husky forklædt i en chi krop, så han kunne nok godt....

Jooo en chi kunne nu nok overleve i Grønland, men tror da helt sikkert er vinteren bliver kold for den lille mus.Sommeren er jo ikke så kold heldigvis.. Men mon ikke man kunne lave en lille sælskins dækken til den;o)

• #23   15. okt 2009 Hvis hunden kommer til landet på den rette årstid og derved IKKE på årets koldeste tid, så vil den kunne udvikle både pels og fedtlag til at "overleve" kulden! Faktisk kender jeg en DKK opdrættet chi bosat på Grønlamd.. han er smuk smuk og ser super sund ud! Mine ville langt hellere bo kølig end for varmt!

• #25   15. okt 2009 Jeg har kun korthårs chi's og de har ingen problemer med kulde...De skal selvfølgelig være i bevægelse når de er udenfor , men har aldrig brugt tøj til dem og har aldrig haft et problem med det.

• #26   15. okt 2009 tror altså det er et spørgsmål om tilvending. Carlo ville heller ikke ud da det begyndte at blive koldt, og vi købte dækken til ham, det har han kun på hvis det regner. I går rendte han og fimze ude i haven og legede, han gik selv til døren hele tiden og ville ud. den ene gang var de ude i over en halv time og han nød det:-)

tror vi er mange som har forvekslet chi'ens rysten som tegn på at de fryser, men det er det bestemt ikke atltid:-)

• #28   19. okt 2009 smiler ja det er det ,det er altså rigtig langt væk:)

• #30   20. okt 2009 Personligt ville jeg ikke sælge en hvalp til Grønland. Jeg har nær familie som har haft et spand slædehunde i Egedesminde, livet & vejret i Grønland kan være barsk.
    Jeg synes som udgangspunkt at man skal vælge hunderace efter hvad den pågældende race er "designet til".

Jeg ville f.eks. heller ikke sælge en newfoundlandshund til Athen, med de hedebølger de holder sig dernede.

Men når det er sagt, så tror jeg at Guincho ville finde Mexico for varm.

Kommentér på:
spørgsmål, vedr chihuahua og grønland

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce