{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Betalingskort, gebyr, funktion mv. {{forumTopicSubject}}

Først havde jeg et alm. hævekort - så fik jeg pga. en del udenlandsrejser Visa/dankort m. årligt gebyr på 150kr.....da jeg ikke havde brugt det i 4 år skippede jeg dette (unødvendig udgift til Nordea = 600kr !).

I stedet fik jeg alm. dankort i Danske bank (gratis), men da jeg nu og nok i fremtiden vil købe foder hos Zooplus, havde jeg brug for et andet og har nu bestilt Master cart direct (gratis) - nogen, der bruger dette fra Danske el Visa electron (150kr/år) Nordea....måske et lignende fra anden bank ?

Da jeg skulle bestille hos Zoooplus havde jeg kun den mulighed at låne et Visa/dankort, men pengene er endnu ikke trukket selvom varer blev sendt onsdag - nogen forklaring ?
Det er ret irriterende...

Nå, men hvad bruger du, er du tilfreds, betaler du gebyr og fra hvilken bank ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalingskort, gebyr, funktion mv.
  • #1   10. nov 2009 Har visa/dankort fra Arbejdernes Landsbank. Gebyrfrit, når man har aktionærlønkonto.

• #2   10. nov 2009 Hos nordea har jeg også visa electron men har et eller andet der hedder gratis hverdag så jeg betaler ikke noget årligt gebyr

• #3   10. nov 2009 Jeg har handlet der med visa elektron som jeg ikke giver noget for at have.
    De trækker først pengene når de er sikker på du har modtaget varen, jeg undrede mig også da jeg bestilte.

• #4   10. nov 2009 Men i min bank kan man ikke få noget alm hævekort det er som standart visa elektron, måske derfor det er gratis.

• #5   10. nov 2009 Jeg har gratis Visa Electro hos Nordea, fordi jeg har gratis hverdag.

Sidst jeg bestilte hos Zooplus, ville jeg lige se om jeg kunne med mit electro og det kunne jeg sørme.. Men der gik en del dage, inden pengene blev trukket...
    Ellers var jeg nemlig også ude i at få lavet et MasterCard...

• #6   10. nov 2009 Eller noget > hm...det er da ikke det zooplus skriver til én....de skriver pengene blir hævet, når varen afsendes....og hvilken bank har du så ?

Sandra > hva kræves der for at ha ´gratis hverdag`?
    Jeg sku oz betale for at ha netbank i Nordea, så valgte Danske...

Hvor har I brugt visa electron og har der været problemer ? Syns jeg læste via google, at det ikke var alle steder det (også master direct )ku bruges ?

• #7   10. nov 2009 Okay Jeanett....så er det nok normalt at der går en tid før det hæves, men hvor længe ?

• #8   10. nov 2009 det kræver netbank og visa electron mener jeg, ska man bare sige man gerne vil ha det der gratis hverdag så er det også gratis og betale regninger og overføre til andre banker og sådan...

• #9   10. nov 2009 Sus, jeg har andelskassen.
    Jeg forstod ikke hvad de skrev da jeg købte på den tyske side.
    Men det virkede bare som om det var det de gjode.

Jeg har handlet rigtig mange steder med mit elektron uden problemer, både ind og udland.

• #10   10. nov 2009 Tak for svar - ser ud til man konstant skal følge med, for nu ser det ud til jeg alligevel ikke skal betale for Netbank i Nordea og dermed heller ikke for visa electron....dét sku jeg sidst jeg snakkede m dem om netbank ! smiley

• #11   10. nov 2009 ja gør det, og så nævn det der gratis hverdag smiley

• #12   10. nov 2009 Jeg har Master Card Direct fra Danske Bank, jeg har endnu ikke oplevet nogen steder på nettet hvor jeg ikke kunne bruge det, har blandt andet også brugt det hos zooplus, kan dog ikke huske hvornår de trak pengene, men ved at banken "reservede" dem med det samme, så jeg ikke kunne hæve dem :o)

Det koster så vidt jeg husker heller ikke noget -ud over hvis du hæver i andre bankers pengeautomater, så koster det 10kr.

• #13   10. nov 2009 Takker Anne....er rart at vide det funker især på zooplus! smiley

• #14   10. nov 2009 Jeg ahr et alm visa/dankort, og jeg betaler ikk andet, end de penge jeg køber for smiley

man skal jo huske at hvsi man køber på nettet, og bruger sit dankort fx, butikken/virksomheden må frøst trække penge når pakken er afsendt! smiley

så hvis i oplever at der blvier trukket penge inden i modtager mail om at pakkene er afsendt) så har forretningen lavet en alvorlig fejl /"ulovlighed" smiley

• #15   10. nov 2009 Ninna....det er jeg med på, men nu er der gået en uge og mit personlige probem er, at det ikke er min konto, hvilket er irriterende for hende der ejer kontoen og dermed også mig - troede de blev trukket på konto ved afsendelse, så vi også ku se det valuta omregnede beløb ;o)

• #16   10. nov 2009 Har Visa Elektron fra Nordea og kan bruge det mange steder

• #17   10. nov 2009 Har Visa electron fra Nordea, og ja der går nogle dage før de trækker pengene, har også undret mig ind i mellem smiley

• #18   10. nov 2009 Okay, men så er det åbenbart normalt og jeg er ikke alene ,o)

• #19   10. nov 2009 jeg har et totalt gammeldags hævekort..
    Til gengæld kan jeg blive så sur på bankerne når man går ned og siger:
    Godaw jeg vil gerne have et normalt hævekort og når man så får det ind af døren er det et VISA ELECTRON?!? Det er jo ik et normalt hævekort for filen da..

• #20   10. nov 2009 Hihi....jeg har i Nordea også kun gammeldaws hævekort....må ned at snakke med dem, da det tydeligt fremgår på deres HP. at visa det ene el det andet må være gratis også for mig - flot service NOT !, når de blot har sat mit VISAdankort (koster 150kr/mdr.) i dvale.....vise versa jeg er sur over dårlig service....gælder også netbank iøvrigt !

• #21   11. nov 2009 Hvorfor får du ikke et VISA/ELECTRON i Nordea?

Det er gratis, du kan bruge det i alle hæveautomater inden-som udenlands, OG rigtig mange forretninger har også sat det på nu som gyldigt betalingskort på linie med alm. dankort...

Jeg har haft et sådanne i laaaang tid nu, netop for at slippe for KÆMPE gebyr - og eftersom jeg alligevel oftest hævede penge, fremfor at køre kortet igennem flere gange om dagen - så er det perfect smiley

• #22   12. nov 2009 Line....det gør jeg måske også, men finder Nordea meget kringlet (nogle halvdårlige erfaringer...) i forhold til Danskebank - således valgte jeg et master card direct derfra, da de ser ud til at fungere ens smiley

• #23   14. nov 2009 Kender jeg godt - heh - jeg har bare omvendt erfaring, rykkede nemlig fra anden bank til Nordea, og fik at vide af mange at Danske var meget kringlet og havde dårlig kundeservice, hehe...

Ja, det er lidt spøjst at man som kunde kan havne med dette - åbenbart uanset bank, hvad enten det så er bankmands/kvindes dårlige dag, eller banken bare er i ged den periode, er ikke godt at vide...

Hvis jeg støder på flere dårlige episoder - skifter jeg naturligvis også, men pt. er jeg meget tilfreds, og så længe man er tilfreds er der vel ingen grund til at skifte smiley

Jeg er blandt andet også meget glad for Nordea fordi jeg bruger megen netbank, og jeg har sommetider haft spørgsmål til dem eller brug for hjælp til noget, og jeg har altid indenfor 24 timer modtaget svar og hjælp pr mail via netbanken... En ting jeg synes ret godt om, da man slipper for at skulle ringe til alle mulige eller absolut troppe op i selve banken hver gang en ting melder sig smiley

• #24   14. nov 2009 Line T....er skam heller ikke i tvivl om, at det går begge veje....således har jeg heller ikke skippet nordea, men blot valgt danske... til for nogle år siden ;o)

• #25   14. nov 2009 Ahhhh ... jeg håber du finder en bank og en rådgiver, der ved hvad det vil sige at være kundevenlig og hjælpsom smiley det kan da netop ikke være meningen man også skal kæmpe en masse med det... smiley

Kommentér på:
Betalingskort, gebyr, funktion mv.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce