2.416 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Barf og orm? Barf og orm?
Hej
Jeg har et lille undrende spørgsmål.
Min hund har muligvis orm der skal køres en kur på ham på Mandag.
Jeg har fået fortalt at det øger risikoen for orm at give råt kød. og i mine øre giver det mening, men dog undre jeg mig over at man ikke har hørt mere om det. Mit spørgsmål er så:
Dræber det alt orm - givende noget i kødet, at det har været frosset ned? At det måske er derfor man ikke har hørt mere om orm i forbindelse med rå fodring?
0 synes godt om
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 803
nogen gange spise de ben eller fisk de har gemt i jorden og grave op igen after nogen dage og så blive det spist men ingen orm..
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
Råt kød frosset eller ej, udgør ikke det store problem - alle dyr og selvfølgelig dermed også hunde, har orm og de trives fint med det - det er først når ormebyrden bliver for stor, at det bliver et problem og man skal behandle
dec 2007
Der er ikke noget farligt eller unaturligt i orm - det er først når ormebyrden bliver for stor, at man bør behandle - det kan enhver dyrlæge, der er opdateret indenfor emnet forklare dig.
I 'gamle dage' behandlede man mere eller mindre konstant - det er bla en af grundene til de store forekomster af orms resistens overfor ormemidler.
Hvalpe og unghunde er mere udsatte for mistrivel mht orm og derfor bør man være obs herpå - ældre hunde lever ofte fint sammen med en mindre mængde orm.
dec 2007
Dit link underbygger såmænd også mine udtalelser - omkring at alle hunde sandsynligvis har orm, medmindre de netop er blevet behandlet med succes.
Mht resistens, så er det rigtigt, at det opstår primært pga forkert dosering. I dag findes der dog resistente orm indenfor stort set alle katagorier og det er det der gør det svært.
En person som Martin Krarup er med helt fremme indenfor viden omkring orm - hvis man er nysgerrig, kan man evt tage kontakt til ham, han plejer gerne at dele ud af guldkornene.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 225
dec 2007
CHINE - Orm kan ikke forebygges!!
Barf og orm?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside