{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Nytårsaften og fyrværkeri og...? {{forumTopicSubject}}

Hvordan tacker jeres hunde nytårsaften?

Vi har været så heldige at bo på landet, hvor der praktisk taget ingen larm har været, når det nye år bliver skudt ind. Men nu er vi flyttet. Godt nok en lille by - men naboerne har nævnt at det larmer en del inde fra Viborg...

Hvordan reagerer jeres hunde på skydningen?
Har i gjort noget for at forberede det?
Træning med "lyd-cd"? DAP?
Jeg har selv overvejet at investere i en DAP - men har absolut ingen erfaringer med den og hvornår jeg evt. skulle "starte behandling" med DAP...
Nogen erfaringer? :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften og fyrværkeri og...?
  • #1   9. dec 2009 Jeg har en kær dame der mener hun skal ryste og gemme sig....hvilket jo er hundens helt naturlige reaktion på noget den ikke bryder sig om.

Jeg giver ikke ret meget for den lyd CD, da det lige så meget er alle de nye lugte og alt det lys, som en nytårsaften bringer med sig, som skræmmer de kære små vovser.

Jeg har valgt at prøve det nye præperat i år, som hedder Zylkéne. Den skulle gøre det lettere for dyret og mestre uvante situationer....lidt som om den er i en osteklokke :o)

men ellers handler det jo ikke at ændre på ens daglige vaner og ikke at ynke hunden, så den opfatter forandringer....den skal jo bare vide at mor har styr på det hele og der sker intet :o)

• #2   9. dec 2009 I år vil jeg også afprøve Zylkéne - her skyder de allerede af og gør det faktisk lige nu !
    Det startede så småt i oktober og blir oftere og værre som dagene går :((

• #3   9. dec 2009 Nu er mine hunde jo ligeglade,,og det er ret heldigt da vi bor hvor de skyder allermest af ;o)

Men jeg så en tråd herinde fornylig hvor de anbefalede bach's blomsterdråber,,med virkelig virkelig go' effekt ,,måske det var værd at prøve :o)

• #4   9. dec 2009 Her er lige et link til tråden,,helt sikkert noget jeg ville prøve hvis mine var nervøse,,det lyder jo totalt godt :o)

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=366311

• #5   9. dec 2009 Jeg har købt Bach's blomsterdråber, har ik afprøvet det endnu. Men regner med at ska igang så småt, men har hørt rigtig meget godt om dem.

• #6   10. dec 2009 min daone han tackler det helt fint selvføglig kigger han da lige op nå der kommer et brag

• #7   10. dec 2009 Hmm ja - det kunne være man skulle undersøge det blomstermedicin også... :o)

• #8   10. dec 2009 Min hund er også skækslagen nytårsaften, vi har prøvet flere ting uden resultat, det eneste vores reagerer på er kærlighed, så vi lever meget tæt med vores hund op til nytårsaften, og lufter IKKE uden snor på, og helst i selen ikke i halsbåndet, for hvis han bliver bange og kommer ud af halsbåndet, hvad sker der så?, han vil søge hjem hvor der er trygt, det er jeg ikke i tvivl om, men hvis der står en person i vejen, hvad så? så lufteturen foregår med snor, og han får ingen mad den dag, for mindre mad, mindre ud´, han skal helst være i vores fodspor sammen med os, er der andet jeg kan gøre, når jeg ikke ønsker at give ham medicin, jeg kan ikke lide at han er doopet.

• #10   10. dec 2009 Læste at det er godt at give dem kartofler, ris og...der var noget mere jeg ikke lige kan huske - men godt med mad, da det giver fyldt mave og derfor ikke den store lyst til at stresse rundt...
    Var noget jeg læste i en folder til cd´en "Sounds Scary" (lydtræning af hunde).

Men tror jeg vil prøve DAP eller det blomstermedicin...ved ikk helt hvilken endnu. Men blomstermedicin er helt klart det billigste. Så bliver nok det.

Kommentér på:
Nytårsaften og fyrværkeri og...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce