{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

 Lykkelig -
Lykkelig -
Tilmeldt:
29. jul 2020
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Første nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Vi har en super sød og afslappet stor hvalp på ca 6 måneder, som ikke er bange for noget (heldigvis). Sagen er den at vi er flyttet hjem til svigerforældrene med ham, og de har også en lille hund på 5 år. Deres hund er rigtig sød, men desværre er han ret bange for fyrværkeri.. Så når de er sammen nytårsaften, vil frygten så kunne "smitte" til vores, og hvad kan man evt gøre for at undgå det? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første nytårsaften
  • #1   23. dec 2020 Ja, det er der desværre ret stor sandsynlighed for, at det gør.. En ung hund vil næsten altid "spejle" en ældre hunds reaktion, specielt hvis det er én, den stoler på.
    Jeg må indrømme, at hvis jeg havde valget, ville jeg ikke lade min hvalp opleve sit første nytår, sammen med en ældre hund, der var bange.
    Kan I være et andet (roligt) sted?

    Som eksempel kan jeg nævne, at jeg for mange år siden overtog en 3,5 år gammel beagle. Hun var PANISK angst nytårsaften - fordi hun var vokset op sammen med en 1 år ældre hanhund, der også var.
    Da hun kom ud til os og begyndte at bo sammen med vores ældre tæve, som var supercool, så kunne vi arbejde med det, og allerede andet år var det væsentligt bedre - og hun nåede til at være ret afslappet. Det er såååå vigtigt, hvordan de bliver præget som helt unge..

    (Det skal dog siges, at jeg også kender eksempler på folk, der har haft bange voksne hunde, som har fået hvalpe, der ikke blev det - så det er ikke en eksakt videnskab. Personligt ville jeg bare ikke tage chancen. Lydangst er noget fanden har skabt, og det kan have så alvorlige konsekvenser for hunden i hverdagen)


  •  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #3   23. dec 2020 Det ville netop være så synd hvis han fik angst for fyrværkeri, på grund af den anden hunds reaktion, da han ellers er virkelig cool med alting... Så jeg håber at han kan smitte den anden vej som i siger. Men vi tænker at gå ud med ham alene på dagen, hvor der også bliver fyret lidt af, og så bare give masser af godbidder undervejs. Han er heldigvis meget madglad smiley

  • #4   23. dec 2020 Jeg ville bestemt ikke ligefrem gå ud, MENS der bliver fyret af..
    Gå en god lang tur om formiddagen, og så kun korte tissetur senere. Uanset hvor cool sådan en hvalp virker, så skal der kun én forskrækkelse til, før I risikerer at det hele ændrer sig smiley


  • #5   23. dec 2020 Nejnejnej, gå endelig ikke ud med ham! Hvert år er der en masse hunde der stikker af i panik, får revet sig ud af sele eller halsbånd, eller får trukket snoren med sig.
    Flere af dem bliver aldrig fundet igen.
    Bruger de en form for beroligende medicin til deres hund til nytår, ellers vil jeg anbefale det, hører meget godt om sileo.


  • #6   23. dec 2020 Som Karina foreslår, gå en god lang tur med ham om formiddagen, og hvis det er muligt, så lad ham lege med en legekammerat på turen så han kan få brugt noget energi.
    Derefter ville jeg kun lufte korte ture i haven.


    Her på vejen har vi det rigtig godt sammen.
    Vi har en aftale om, at kl 21 og en halv time frem er der ikke nogen der skyder af, så kan der luftes hunde.
    Og nytilflytterne har også altid holdt sig til det når vi har fortalt dem det.


  •  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #7   23. dec 2020 Okay tak for rådet, kan godt se at det ikke er smart at udfordre skæbnen.. Han skal dog ud korte ture da vi bor i lejlighed, men mente mere at vi ville tage hundene ud hver for sig nytårsdag og aften smiley

  •  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #8   23. dec 2020 Hvor dejligt at i tager hensyn til hinanden Anni smiley

  • #9   23. dec 2020 ... og hvis jeg var dig, så ville jeg nok gå med både seler og livrem da du ikke ved, hvordan din hvalp reagerer.
    Når han luftes senere på dagen/aftenen, så giv ham både sele og halsbånd på, eller et halvkvæl, som han ikke kan trække sig ud af.


  • #11   27. dec 2020 Vores er meget nervøs nytårsaften. Det kom sig af, at et par unger fyrede et kanonslag af bag ham, da han var hvalp. Desværre vil vores dyrlæge ikke give ham noget.

Kommentér på:
Første nytårsaften

Annonce