{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Første nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Giver I jeres hunde noget første nytårsaften, eller venter I og ser deres reaktion først?

Nicki reagerer ikke på når de skyder af endnu, hverken inde eller ude, men en enkelt raket eller et enkelt batteri er jo intet i forhold til nytårsaften.

Hun har hørt lyd-CD fra hun var lille, men igen, det er jo ikke det samme..

Vi sætter sorte sække foran vinduet i soveværelset og sætter musik på anlægget. Vi er hjemme nytårsaften, og alt er som det plejer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første nytårsaften
  • #2   27. dec 2015 Jeg ville aldrig dope en hund med mindre, at den er voldsomt angst. Nedrullede gardiner, lidt larm, som kan overdøve lidt og så ellers bare afslappede mennesker er langt rigeligt for de fleste hunde

  • #3   27. dec 2015 Vi mørkelægger i soveværelset og sætter lidt musik på, og så håber vi det hele går fint smiley Vi bor bare midt inde i byen, så der er gang i den.. Jeg går nok alligevel tidligt i seng, så kan det være hun følger med.

  • #4   27. dec 2015 Har aldrig mødt en hund der er bange for fyrværkeri, og da den ikke er bange for nogle få skud, tror jeg ikke det er så galt. smiley

  • #5   27. dec 2015 Elise: Vi har bevidst fravalgt at holde nytår med både mine og kærestens forældre - mine, fordi deres hund er rigtig rigtig bange for fyrværkeri, og hans forældre, fordi de tager ud til nogen, som har en hund, der gør og gør og gør af fyrværkeriet, og det gider vi ikke bevidst påvirke Nicki til at gøre de næste 10 år smiley

  • #6   27. dec 2015 Nope.. Giver ikke hundene noget som helst..

    Afrodithe er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri..

    Costa reagerer endnu ikke på det.. Det er kanonslag vi har oplevet, både ude og inde..
    Han kigger da rundt når der kommer et brag, men ikke virket bange.. Og med lommen fuld af godbidder og masser af ros, så går det fint.. smiley


  • #8   27. dec 2015 Ud og træn videre. Ulempen ved den nye lov er nemlig at det giver færre dage at træne.
    Jeg gik ud med min den første og trænede op og ned af børn der fyrede lidt harmløst af. Han fik ufattelig mange godbidder mens de fyrede af og til sidst stod vi nærmest ved siden af. Hans rolige adfærd har smittet af på alle de andre og nu med to resterende hvalpe i huset, er det guld værd. Dengang havde jeg dog langt flere dage at træne op på


  • #9   27. dec 2015 Det bedste du kan gøre, er at tage det stille og roligt, det smitter af på din hund smiley

  • #10   27. dec 2015 Ludvig reagerede heller ikke på fyrværkeri op til nytårsaften, det første år. Men jeg kan lige love dig for at han ikke var glad da klokken rundede midnat.

    Jeg ville til hver en tid træne det med en ny hvalp, lige så vel som man træner renlighed og ikke 5 dage før nytårsaften. Den lektie har jeg lært smiley

    I år kører vi på 4. år og jeg har i anledningen købt en Adaptil, som jeg håber kommer til at berolige ham en anelse mere.


  • #11   27. dec 2015 troede først Esther skulle have noget, men efter vi har trænet hvor det bragede og været på tur, uden hun vippede med et øre, ser vi tiden an. jeg laver soveværelset om et hygge rum, hvor der lukket af for lyset udefra. og så der musik i hele huset og gardinerne er rullefor.. så plejer det at går smiley


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #14   27. dec 2015 Nej, aldrig, mine er ikke bange for skud. smiley

  • #15   27. dec 2015 Jeg giver ikke noget og venter spændt på Robins reaktion

  • #16   27. dec 2015 Jeg er ret spændt. Det er min piges første nytår, og hun er ikke renlig endnu. Så er lidt øv over vi ikke kan komme ud om aftnen...

  • #19   27. dec 2015 Emma er skudtrænet, og fuldstændig ligeglad med at der bliver skudt af. Hun har også været med ude og se det blive fyret af, og hun er totalt kold. Juice er også trænet så godt vi kunne, og indtil videre virker han også bedøvende ligeglad. Hvis man ikke viser sin hund verden, og viser at der ikke er noget at være bange for, jamen så er de heller ikke bange. Jeg vil på ingen måde overbeskytte dem, for så står jeg netop og bekræfter min hund i at der faktisk er noget at være bange for.

    Vores vil igen komme med ud i år, og se folk skyde af. Vi befinder os helt i udkanten af en by, så vi kan gå ude på landet og se folk skyde af i byen. Juice får snor på både i sele og halsbånd, blot for en sikkerheds skyld. Kunne ikke finde på at gå ned igennem byen med dem, og skulle Juice gå hen og blive nervøs, er det ikke værre end at vi kan gå hjem og hygge igen.

    Vi er ikke selv typer der gider skyde af, skulle vi gøre det, ville det bare være et enkelt batteri, og der er de ikke med ude. Ingen grund til at det skal brage lige i synet på dem. smiley

    Men nej, mine hunde får lov til at opleve det, og lære at der ikke er noget at være bange for. Vi har masser af godbidder med og så vil vi bare hygge og nusse om dem.

    Nægter simpelthen at skulle pakke huset ind og sætte højt musik på, fordi jeg ville undgå mine hunde skulle høre larmen udefra. Så kan man gøre dette hvert år - for det første bekræfter man bare hunden i at det er farligt det der sker derude, og så får man træls' gåture HVER gang man er ude i december, fordi der er folk der skyder af, hvilket mange jo også gør før det overhovedet er lovligt.

    Skulle en af dem være bange for det alligevel, og vi ikke kan træne det væk, må vi tage den derfra. Men indtil da skal de lære at dette er en del af livet, noget de oplever en gang om året smiley


Kommentér på:
Første nytårsaften

Annonce