{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Agility i KBH - Gode steder? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg kunne frygteligt godt tænke mig at starte til agility med min hund Paya til sommer.

- Men, må lige høre jer hvilke steder i KBH I kan anbefale til agility (evt nogle gode steder nær KBH NV/Nørrebro)?
- Der skal gerne være hold kun for små hunde!

Rigtig godt nytår og tak for jeres hjælp! *<:)
KH Ann-Sophie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility i KBH - Gode steder?
  • #1   28. dec 2009 Vi går på Amager ved Kastrup Havn og jeg har fået Linnea derud med fåret også. Hun startede i November på begynderholdet og er rigtig glad for det, men det er nu blandede størrelser hunde. Vi har gået i 1½ sæson og går nu på letøvet holdet men det er dog intet problem at holdet er blandet, selv ikke for min Zhanti som ikke kan fordrage store hunde. Hun ænser dem ikke når hun er på banen medmindre de står helt inde på banen smiley
    Skriv hvis du vil have navnet på klubben og adressen på træningsstedet smiley

• #2   29. dec 2009 Dét lyder godt - Jeg ved nemlig hvor skidt Paya har det med store hunde, så tænkte det kunne ende i ''lort og lagkage''! Smil..
    Er der nogle chihuahuas på det hold du og Linnea træner på, og får hundene lige et kort stykke tid hvor de kan ''lege''? Eller det lige på og hårdt, og hjem igen? smiley
    Men send meget gerne navnet, vil nemlig rigtig gerne igang til sommer og Paya ville elske den slags tror jeg smiley
    KH Ann-Sophie

• #3   29. dec 2009 Jeg har gået i DAF, ved bispebjerg. Det er en meget lille træningsplads, men hundene lærer at vende på mindre plads end de fleste andre steder, så jeg ser det som en fordel smiley

(link fjernet)

• #4   29. dec 2009 Søster - Tusind tak for svar! Dét var dejligt tæt ved mig :')

Men, de krav der står på deres hjemmeside halter en lille smule for Paya til tider, er det noget de går rigtig rigtig meget op i, eller hvordan?
    - Hunden skal kunne indkaldes ved dennes navn under alle forhold.
    - Hunden skal kunne øvelserne sit, dæk og stå.
    - Hunden skal kunne lineføring (gå pænt i snor uden at trække).
    - Hunden skal kunne gå fri ved fod (gå pænt ved førers venstre/højre side uden snor).

Jeg ved godt det er basic-træning, men det var mere om man blev ''smidt af'' holdet hvis hun ikke er 110% lydig?

Det virker til at dén klub hvor Susan fx træner, der tager de ikke såå strengt på de punkter, og at det nok skal komme med tiden (hvilket jo ville være godt for Paya og jeg)? :')

KH Ann-Sophie

• #5   29. dec 2009 Jeg synes at de er rimelige i forhold til hvad de accepterer når man først står der - man kan trods alt starte der allerede når hunden er 12 mdr, og der er det de færreste der har fantastiskt lydige hunde.

Min hund er bestemt ikke klistret til min side når vi går tur (jeg aldrig uden snor), og de fleste har øjeblikke hvor de slukker hjernen og løber lidt forvildede rundt - det skal bare ikke være sådan hver gang, for der er omkring 8 på holdene og øvelserne laves med op til 4 løse hunde på pladsen ad gangen, og der skal også være tid til en bane til sidst.

Der er dog ingen idé i at gå til agility hvis ikke du kan få din hund til at gå med dig eller ikke kan finde ud blive siddende når du går nogle meter fra den, men det kunne jeg godt forestille mig er noget i allerede godt kan finde ud af. Om den går lige ved din fod går de ikke op i - hunden skal "bare" følge dig i stedet for at gå sin helt egen tur. smiley

• #6   29. dec 2009 Super, så er vi ok med i vores lydighed.
    Hun kan nemlig godt ''blive'', ''sitte'', ''dæk'' og følge mig.. Men hun er jo en hund med fuld fart i, så ville bare høre om man blev totalt til grin hvis alle andre kom med super lydige hunde der kunne det hele :') Smil..
    På kravene lød det nemlig som om at kiksede ét af punkterne var man ude.. Og så ville jeg fx hellere vente til næste sommer (eller vinter evt), til der var 110% styr på lydigheden.
    Men lydigheden burde følge med i takt med hunden bliver mere og mere garvet i træningen?
    KH Ann-Sophie

• #7   30. dec 2009 Ja, altså formålet med træningen skulle meget gerne være at man bliver bedre til det jo længere tid man har været der. De nødvendige lydighedsting og div tricks hører med her og bliver ofte givet som hjemmearbejde, men decideret "lydighed" træner man så ikke. (Hvis det ikke giver mening prøver jeg at omformulere når jeg vågner igen)

• #8   30. dec 2009 Hæhæ, det giver mening! smiley
    Du mener det er udtryk som ''spring'' ''afsted'' ''fortsæt'' osv der bliver trænet, og dem man bliver bedre til, ikke?
    Nu var ordene kun et eksempel, ved ikke hvilke ord klubben benytter til agility øvelserne? smiley
    Men man skal helst have ret godt styr på alm. lydighed inden start så?
    KH Ann-Sophie

• #9   30. dec 2009 Ja, som sagt skal du helst have en hund der kan sitte, blive og følge efter dig når du beder den om det. Den behøver ikke være klistret til dig eller kaste sig i jorden ved det mindste signal. Alle de andre agility-relevante ting (fremadsendelse, balance, slalom o.l) lærer i hen ad vejen - det er de ting man træner på pladsen.

Tilføjer lige at man i DAF ikke bruger kommandoer på springene, man fremadsender i den rigtige retning og hunden tager bare de forhindringer der er i vejen indtil den får besked på at bevæge sig i en anden retning.

• #10   30. dec 2009 Super så forstår jeg smiley
    Kan se de starte hold til april, dét passer os perfekt!
    Må lige spørge dig, for jeg forstår ikke helt de priser der står derinde?
    Hvad giver du for 1 periode (fx april holdet fra uge 14-25)?
    Kan det passe det er 575,-?
    KH Ann-Sophie

• #11   30. dec 2009 Jeg har ikke været der i snart et år, men det lyder rigtigt. Jeg ved så ikke om du kan nå at komme med på Aprilholdet, for der er lang ventetid. Jeg meldte mig ind et år før holdstart (da jeg lige havde fået min hvalp hjem - han skulle lige blive 12 mdr først) så jeg ved faktisk ikke hvor meget ventetid der reelt er

• #12   30. dec 2009 Nåå okay.. Ja så dur det ikke rigtig smiley
    Jeg må prøve at ringe til dem når alt nytårs-racet er overstået, ville være super hvis der var en plads så tæt på mig..
    For hvis jeg skal starte skal det være forår/sommer nemlig (og næste sommer bliver næsten for sent synes jeg?).
    Men tusind tak for din hjælp, havde aldrig fundet dén klub hvis du ikke havde informeret mig om den! smiley
    KH Ann-Sophie

• #13   30. dec 2009 Noget helt andet - Må hunden gerne have en sele på (fx Buddy Belt) eller skal de have almindeligt halsbånd på til agility?
    KH Ann-Sophie smiley

• #14   30. dec 2009 De må slet ikke have noget på når der bruges forhindringer. Det nemmeste er derfor et halsbånd der hurtigt kan klipses af, eller noget a'la en retrieverline hvor snor og halsbånd går ud i ét.

• #15   30. dec 2009 Nå for pokker.. Jamen er området 110% indhegnet så (har det rigtig skidt over hun skal være uden hundetegn)?
    KH Ann-Sophie smiley

• #16   30. dec 2009 Jeps smiley

• #17   30. dec 2009 Det var godt, ellers turde jeg dælme ikke hvis hun ikke havde hundetegn på :')
    Men igen, mange tak for din hjælp!
    KKH Ann-Sophie

Kommentér på:
Agility i KBH - Gode steder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce