{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Åh nej? (Boller) {{forumTopicSubject}}

Ja ... endelig kastede jeg mig ud i det, jeg troede var idiot sikkert... er ved at bage boller for første gang i mit liv... og det er faktisk ret grænseoverskridende, da jeg er lettere underlig med madlavning...

Men men men... der stod der skulle 800g mel i... og har kun brugt 700... synes den begyndte at skille selvom jeg havde ældtet i lang tid... nu er de til hævning som boller, men synes altså de "gaber" rundt om bollen... så er ret sikker på at der er kommet for meget mel i... sker der noget ved dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej? (Boller)
  • #2   8. jan 2010 Åh tusind tak for svar mette...! :)) nåh men det er da lidt øv... jeg er bare helt ny i at begive mig ud i det her, så tænkte jeg måtte følge opskriften til punkt og prikke... nu må vi se om min kæreste blive kvalt i tørre boller om lidt..*GG*

    Men vil huske fremover at det bare skal kunne slippe... må prøve igen i morgen smiley


  • #3   8. jan 2010 Det kommer med erfaring smiley Bare klø på, så finder du den rette balance!

  • #4   8. jan 2010 Dejen tager ikke skade af at hæve igen og lidt længere, så selvom du har formet den til boller slåd du bare ejen sammen igen, putter noget mere væde i (vand eller mælk) og ælter GODT igennem. Så former du en ny portion boller og sørger for at pensle dem godt!

    Du kan sikkert også rede em endnu ved at sprøjte lidt vand over inden du sætter dem i ovnen....

    At de "gaber" når de står til hævning, kan også skyldes at der er for meget gær i dejen, i forhold til hvor varmt og tørt de står til hævning.


  • #5   8. jan 2010 Tak miemiv... så ved jeg det til fremtiden... smiley

  • #6   9. jan 2010 Hvordan blev resultatet Maria? :O)

  • #7   9. jan 2010 kæresten synes de var rigtig gode... han spiste 4 i rap... men har ikke selv smagt dem... som sagt.. er lidt underlig..*GG*

  • #9   9. jan 2010 Stephanie - godt at høre at det godt kan lade sig gøre at komme ud over det stadie hvor man bare spasser rundt i køkkenet og faktisk ikke aner hvad man har gang i..*G* Jeg synes jeg er forfulgt at sådan en stor usikkerhed, så er der den midste afvigelse i det jeg laver, så panikker jeg fuldstændig..men jeg er også for vild i et køkken.. præsterede den anden dag at ødelægge en kartofelmos..... fra pulver!!! det KAN jo næmest ikke ske.. men nu skal jeg lave 1 ting i køkkenet hverdag... så må det da blive bedre med tiden..*G*

Kommentér på:
Åh nej? (Boller)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce