Hundens ve og vel

Hundens ve og vel

Medlemmer: 744
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Zoneterapi af hunde? Zoneterapi af hunde?

hejsa folkens smiley

Vil høre om der er nogen der har erfaringer med zoneterapi til hunde.

Oskar har allergi, er meget stresset, og har meget svært ved at koncentrerer sig i længere tid af gangen...
Alt det her bliver der arbejdet hårdt med, men så var det jeg tænkte på om zoneterapi kunne være en ekstra hjælp? Det hjælper jo rigtig godt på os mennesker...

håber der er nogen der har prøvet det, eller andre typer af alternativ behandling af hunde som vil dele deres erfaringer med mig!

Rikke smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zoneterapi af hunde?
  • #2   9. jan 2010 Det er lidt bøvlet med alternativ behandling til hunde fordi man faktisk ikke må behandle dem uden man er dyrlæge.

Men jeg personligt er fortaler for homøopatisk behandling (min hund bliver til tider behandlet homøopatisk - det er mig selv der står for det, så ingen bryder nogen lov) og også for akupunktur til hunde.

Massage finder jeg også som værende en god og nyttig måde at holde sin hund fit på.

Zoneterapi til hunde har jeg intet kendskab til.

• #4   9. jan 2010 tak for respons begge to smiley

dejligt at massagen havde god effekt på ham Mette!

Har set at der engang imellem bliver holdt kurser ang alternative behandlingsformer rundt om i landet, måske man skulle prøve at tilmelde sig sådan et, for at få lidt mere viden om det... for jeg er nemlig også lidt skeptisk overfor det, men det er kun fordi jeg aldrig har prøvet det selv eller kender nogen der har... så det er nok mere uvidenhed end skeptik smiley

CH - vidste ikke det med at man skal være dyrlæge for at det er lovligt... men rart at vide! tak smiley
    Homøopatisk behandling... hmm.. må hellere lige google det for at være 100 % sikker på hvad det er helt præcist smiley men fedt at du selv kan gøre det, det må være en stor hjælp, både økonomisk og tidsmæssigt smiley

• #5   9. jan 2010 Rikke, ja man må sige, at jeg sparer en del ved at gøre det selv ;o)

Jeg kan købe varene til indkøbspris og kan selv lave en behandlingsplan. Så det er helt super. Det kan godt blive lidt peberet - og også lidt svært at finde en, der vil lave de ting med dyr.

• #6   9. jan 2010 CH - ja har været inde og kigge lidt rundt på google... og puha nogle priser :S Så ved den ene af de dyrlæger der havde med homøopati at gøre, at hvis man havde sygeforsikring på sin hund, dækkede de næsten altid, selvfølgelig skulle man lige tjekke med sit forsikringsselskab... det var da lidt lækkert at vide, må ha tjekket hvad tryg giver tilskud til smiley hehe

fandt en dyrlæge og homøopati behandler i jylland,
    (Hasselager Dyreklinik
    Hovedvejen 49
    8361 Hasselager)
    så er det jo ikke så bøvlet for mig at komme til konsultation hvis det er smiley

• #7   9. jan 2010 Det var dælme da dejligt nemt smiley

• #8   9. jan 2010 hehe og for at gøre det hele lidt bedre tilbyder Dyrlægehuset Kolding også div alternative behandlinger smiley hehehe, og det er kun ca. 45 min fra hvor jeg bor smiley
    skal helt sikkert ha ringet til dem på mandag og høre dem af om de tror de kan gøre noget for at hjælpe os smiley hehe dejligt dejligt!

Kommentér på:
Zoneterapi af hunde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce