The Pug Pack

The Pug Pack

Medlemmer: 221
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
3.729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spørgsmål til mops parring Spørgsmål til mops parring

Vi har en skøn mops tæve på 2 år, hvor vi har fået at vide at hun er "mini" (dvs. vejer mindre end normale tæver og er slankere). Hun er ren mops, og hun har aldrig haft nogle sygdomme, men hun har ingen stamtavle.
Nu er mit spørgsmål så;
Hvad er standarden hvis vi skal finde en han og få hende bedækket? Hvor stor må han være? Vores mops vejer omkring 8 kilo.

Desuden, hvad er kotymen mht. betaling? Nu skal begge mopser jo være uden stamtavle, så betaler man et beløb til ejeren eller får de den første hvalp?

På forhånd tak for konstruktive svar

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til mops parring
  • #1   21. jan 2010 Først og fremmest så skal begge være tjekket for Patella, Dermodex, lyst øjne, tjekket svæld og fotograferet hofter (HD).
    Om de er med eller uden stamtavle, så skal de være sygdomsfri. Man kan ikke bare sige, at fordi hun aldrig har fejlet noget.

Det var lidt svar.

• #2   21. jan 2010 Desuden skal der være en konstant i mindst 6 uger ved hvalpene, da mops er extrem dårlige mødre. De er de færreste der kan tage fri så længe og i de første 3 uger skal man 24 timer i døgnet hver anden time lægge hvalpene til moderen og passe på at hun ikke lægger sig på dem og kvæler hvalpen. De mindst basale sundhedstest som Katrine nævner koster ca mellem 15 - 20.000 kr, og desuden skal man stå med ca 14.000 kr i hånden op til fødslen, da mange mops har behov for et kejsersnit. Så alt i alt er mops den sværeste og mest krævne race at opdrætte.

• #3   21. jan 2010 Gitte har helt ret i at mopser er "dårlige" mødre .
    Før jeg fik Nessa fik hun et kuld hvalpe som hun ikke rigtig gad og helt mistede interressen for da de var 5uger så man skal virkelig have noget fritid at sætte af hvis man skal lave vapser.
    Og selfølgelig skal begge hunde tjeckkes for dirv.sygdomme ovs smiley

• #4   21. jan 2010 Enig med de andre....og jeg taler af erfaring, da jeg har haft 2 mopskuld.....samt adskillige Cavalierkuld. Mopper skal der være konstant opsyn på, og de er ikke gode mødre. Jeg mener slet ikke det kan anbefales at opdrætte et mopskuld, hvis man er ny og ikke har erfaring på området. Det er absolut ikke en begynderrace. Jeg selv laver ikke flere mopsekuld, da jeg ganske enkelt ikke kan afse den tid det kræver.

• #5   22. jan 2010 Okay, mange tak for alle svarene.
    Jeg tror godt vi kan skyde en hvid pind efter at få nogle minimopser, da det lyder som om man skal være professionel for at avle dem.

Kommentér på:
Spørgsmål til mops parring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce