665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Mops(info spørgsmål) Mops(info spørgsmål)

da jeg sidder og skal hjælpe min kusine med at finde en hunde race, faldt jeg over mopsen, hun er en stille og rolig pige som elsker at gå ture og træne med hunde. men som lige så meget elsker at ligge og hygge med hunden indendørs hun bor i en ungsomdbolig så der er ingen have. men hendes mor bor 30 m væk og har have og har også en hund som den nok vil komme til at bruge meget tid med.

men jeg ville gerne høre bla:
er der nogen specielle sygdomme forbundet med mopsen
hvordan er deres sind gennerelt(ved det er individiuelt)
hvor meget motion kræver de.
ellers andet man skal vide hvis man anskaffer sig en mops?

'Håber i kan hjælpe mig smiley

Hilsen Christinna

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mops(info spørgsmål)
  • #1   17. jun 2008 Gå ind på: Hundeleksikon.dk og så tryk ind under racen mops. Det er en rigtig god side. smiley

• #2   17. jun 2008 De er disponeret for vejrtrækningsprobler, allergi (vist nok) og hårsækmider.
    Mopsen er en utrolig chamerende og glad hund. De er sjældent aggrasive, men man skal være opmærksom på at deres hundesprog ikke nødvendigvis er så godt pga. deres stirrende udstående øjne, deres stivegang og deres gryntelyde. Disse ting kan virke provokerende på andre hunde. Dette er min oplevelse, så det er ikke sikkert andre er enige.

Om mopsen egner sig til hundetræning osv. ved jeg ikke.

• #3   17. jun 2008 Mopsen er er rigtig dejlig hund... som jeg er sikker på passer til din kusine.

Mopsen er en glad hund..har et dejligt sind... og lærer hurtigt forskellige ting....( hvis den gider ) ..HI HI.....og motionen finder man selv hurtigt ud af......det er både en sofahund....og elsker en gåtur.

Den kan have lidt problemer men huden i folderne.... men hvis man passer på ... og tørrer den i folderne og holder det tørt, får man ikke problemer.

Den kan også have lidt svært med at trække vejret ( især hvis det er varmt........ det er fordi den har så kort en snude, så man kan jo købe en , der ikke er alt for typet.

Jeg har selv haft en mops...... den fejlede ALDRIG noget..... den har aldrig været hos dyrlægen ( kun når den skulle vaccineres )
    Den blev næsten 14 år... og var sund og rask hele dens lange liv.

Så der er sikkert forskel på sundheden på Mopser... men det er der jo også hos alle andre hunde.......

Du kan se min Mops i mit lille profil-billede her til venstre... :O)

• #4   17. jun 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=22859

et forslag på en mops til salg

• #6   17. jun 2008 Det er jo en modehund, så det kan kun betale sig at købe en mops med stamtavle. Det er den eneste måde man kan sirkre sig at den ikke kommer fra en hundefabrik i et østland.

• #7   17. jun 2008 Jeg vil sige fra egen erfaring, pas meget godt på hvor i køber mopsen fra... Der findes rigtig mange dårlige kenneler som kan give sygdomme som man ikke kan forestille sig... Kig jer godt efter og besøg mange forskellige kenneler indtil i er helt sikre...
    Mopser er meget individuelle... Vores Uffe eeeelsker lange ture og har aldrig rigtig haft vejrtrækningsproblemer... Men HD er også meget udbredt hos mopser... Der er dog mange af dem som lever fint med det!
    Men når alt det er sagt er der dog en anden advarsel... En gang mops, altid mops... Mange bliver nærmest afhængige og har ikke nok i bare en mops! De er nogle rigtig dejlige hunde!! smiley

Kommentér på:
Mops(info spørgsmål)

Annonce