Råfodring/barf-gruppen

Råfodring/barf-gruppen

Medlemmer: 733
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Allergi og barf.. Allergi og barf..

Medina har nu været på BARF lidt over en måned, og har inden det været på easybarf en måned.. inden easybarf kløede hun sig meget og havde der for mange hårløse pletter og tyndhåret og fældede konstant..
men efter hun begyndte på easybarf blev hendes pels rigtig flot og tyk igen .. og hun stoppede helt med at fælde.. hun kløede sig dog stadigvæk lidt..
Men nu her for ca en uges tid siden, er hun begyndt at klø sig meget igen, og fælder helt vildt. og er begyndt at få hårløse pletter igen..

Har hørt læst man kan give en slags kød i en uge, og så på den måde finde ud af hvad hun ikke kan tåle..
Er det okay at gøre det, eller får hun ikke dækket de behov hun skal have så? Har nemlig fået at vide det er vigtigt at variere med forskellig slags kød..
Håber i kan hjælpe mig (undskyld det blev en helt roman)

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi og barf..
  • #2   23. jan 2010 Måske hun er igang med udrensnings perioden??

• #3   23. jan 2010 Kan passe meget godt med udrensningen - Kejser havde osse barfet i nogle uger, da han fik kløe og udslæt, som kostede en tur til dr. Dyr, men herefter har der heldigvis kun været fremgang.
    Han startede barf den 12. august 2009

• #4   23. jan 2010 Jeg er også ret ny i at barfe og min den ene hund havde nærmest skel / hvidt pudder ovenpå pelsen.
    Er begyndt at give begge hunde lakse olie i maden og har hørt at tidsel olie også skulle give en god effekt, men alt det hvide puder er helt væk nu og de har fået olie i ca 2 uge vil jeg tro :o)

MIn dyrlæge sagde at det hvide pudder / skel var tør hud og evt. en allergisk reaktion på det oksekød jeg fodrede med INDEN jeg begyndte på barf.

• #5   24. jan 2010 Kommer an på hvor hurtigt din hund viser symptomer når den får udbrud. Kias kommer inden for en time så her kan jeg se samme dag hun får noget hun ikke kn tåle og skal derfor ikke give det samme igen og igen.

Kia har aldrig udrenset men startede også med rådt da hun var små 5 mdr.

• #6   24. jan 2010 Inden jeg gik over til barf fik mine noget oksekød en af mine kollegaer købte i Sverige til hans Grayhound, som han bruger til løb.

Han sagde de IKKE måtte må mere end max 1 blok om dagen 150 gram kød påga protein indhold på kødet.

Jeg har derfor læst og læst inden jeg gik over til at købe kød til mine.
    Men det hvis pudder / skel på min dobermann er i hvert fald helt væk, og jeg har aldrig set så skinnende en pels.
    Hun har altid været pæn i pelsen, men nu.... Hold da helt op....

Jeg skifter kød ca hver dag, og når jeg køber har jeg købt 5 - 6 forskellig netop så de får varieret kost hele tiden.

• #8   25. jan 2010 Jeg giver også hørfrøolie hver dag, det startede hun på for ca et par uger siden.. kan det være det hun er allergisk overfor?
    Kan en udrensning først vise sig 1½ måned efter? når hun også har været på easybarf inden.. så ca 2½ måned efter, er det ikke lidt sent?

• #9   27. jan 2010 Hvis BARF ikke virker på allergien, så prøv at ringe til Stenlille dyrlæge.
    Jeg ved det er langt fra dig, men han har kureret en del hunde med allergi, hvor alt andet var prøvet. Måske kan han henvise til en dyrlæge nær dig..

MVH Lisbeth

• #11   5. feb 2010 Nej der er ikke sket nogen ændring .. Så det er rigtig træls smiley

Kommentér på:
Allergi og barf..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce