{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Stamtavle {{forumTopicSubject}}

Hej Gruppe

Jeg vil høre om der er nogen der har et godt råd.
Sagen er at jeg jo har denne her Berner Sennen Svante.
Fik ham som genbrugshund fordi datteren i huset var bange for hund.
Skal lige siges at ejeren var fraskilt og det var den nye partners barn.

Jeg køber så hunden, og stamtavlen vil blive eftersendt, da ejer ligger i flytterod.
Men ser jeg aldrig.
Svante er chipmærket og for at få ændret ejerforholdet, skal man have stambogen. Iflg Dkk.

jeg skriver til opdrætter og får alle oplysninger på Svante, incl. stambogsnummer og chipnummer.
Kontakter herefter hunderegisteret som er MEGET hjælpsomme. Det er opdrætter også.
Sagen ender med at hunderegisteret, efter flere forsøg på at få ejer til at underskrive ændring i ejerskabet af hunden, sender en tro og lov erklæring til mig, om at jeg er den reelle ejer af Svante.
Ejeren havde ikke svaret på henvendelserne fra hunderegisteret.

Nu spekulerer jeg så i to baner.
1) jeg kunne måske godt tænke mig at prøve at udstille Svante
2) jeg kunne måske godt tænke mig en hvalp efter ham. Han har et fantastisk sind.

Men hvordan kan det lade sig gøre??
Jeg får aldrig en hunhund til at blive parret med ham, hvis jeg ikke kan give stamtavle til hvalpene
Jeg kan ikke udstille ham uden stamtavlen.

Håber der er nogle der sidder med en god ide, eller skal jeg bare droppe mine ideer.??

Sanni, camilla s mor og Svantes ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle
  • #1   2. feb 2010 Vel og mærket uden og vide det, så kan jeg da ikke se at DKK ikke kan give dig en ny stamtavle.
    Hunden er jo Chipmærket og har stambogsnr som begge passer sammen. Du står som ejer af hunden. Sådan som jeg ser det, så kan en stambog jo også bortkomme ved feks brand tyveri olign. Men igen jeg ved det jo ikke, DKK kan jo være svære og "danse" med. Man kan selvfølgelig også godt forstå det, når det drejer sig om bortkomne stambøger. Der foregår jo meget svindel med sådan noget.

    Men når du har en stambog, så er det jo bare i gang med at udstille for at få ham avlsgodkendt.
    Jeg håber det var svar nok
    KH Mette


  • #2   2. feb 2010 Problemet er at tidligere ejer ikek svarer på henvendelser fra div. som kan ejerskifte hunden.
    DKK vil have en underskrift fra den som står som ejer på stamtavlen og de 2 ex ægtefæller vil bare ikek hjælpe hinanden.
    den ene står på stamtavlen, den anden på hunderegisteret.
    DKK påstår at jeg jo kunne have stjålet hund og stamtavle.
    derfor er det en lidt træls situation synes jeg.


  • #3   2. feb 2010 Nåå på den måde ja så har du et problem.
    Så kan du ikke udstille ham og der er ingen med DKK stamtavle der vil eller kan bruge ham i avlen.
    Det er sørme også noget underligt noget at de ikke vil ejerskifte ham, for de kan jo faktisk til hver en tid anmelde hunden som stjålet og så skal du jo rent faktisk aflevere ham tilbage, for du har jo ikke noget bevis på at han er din.
    Rigtig træls situation du der er endt i, må man sige.


  • #4   2. feb 2010 Ja mon ikke.
    Nu har hunden boet her i 2 år, jeg har fået ejerskiftet ham i hunderegisteret, mod at underskrive en tro og lov erklæring om at den rent faktisk er min.
    Hunderegisteret har forsøgt flere gange at få kontakt med tidligere ejer, uden held, endda med et anbefalet brev, som jeg forstod det.
    Så tabte de tålmodigheden og sendte den tro og lov erklæring til mig.

    Men ja principielt kan de vel kræve hunden tilbage når som helst.
    Det tror jeg så ikke de vil, men man kan vel aldrig være helt sikker.


  • #5   2. feb 2010 De burde sku have en skideballe af en anden verden....men hvis du ikke kan komme i kontakt med dem hjælper det jo lige fedt :o( ØV, håber det løser sig.

  • #6   2. feb 2010 Ja det er da skide ærgeligt at man køber en hund med DKK stamtavle og så kan man ikke bruge det til en skid alligevel. Sådanne mennesker burde skamme sig :o(

  • #7   2. feb 2010 Camilla, den af de tidligere ejere, som står på stamtavlen - kan du ikke kontakte den person alene uden at drage ægtefællen ind i det, og så få ham/hun til at underskrive ejerskifteerklæringen.
    Ved du overhovedet hvor vedkommende bor?


  • #8   2. feb 2010 Er forsøgt af både opdrætter og hunderegisteret uden held ;(

    Jeg har ALLE data, stambognsnr, forældre, chipnr m.m fra opdrætter, men det hjælper jo lige fedt.
    Man skal jo fremvise stamtavlen, ved udstillinger og andet.

    Opdrætter har været meget sød og hjælpsom, men der er bare ikke kommet noget ud af anstrengelserne. smiley


  • #9   2. feb 2010 Camilla, ved du hvor tidligere ejer bor?

  • #10   3. feb 2010 Ikke længere, de er flyttet.
    Men et sted i Jylland


  • #11   3. feb 2010 Ja, jeg tænke bare på, at det kunne være at der var nogen herinde, der kunne reagere på, at det var i deres nærområde.
    Hvis det var en i mit område, kunne jeg da godt have forsøgt at skabe kontakt, men okay det var det så ikke!


Kommentér på:
Stamtavle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce