{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Hyrdedage {{forumTopicSubject}}

Med tilladelse fra Camilla vil jeg blot lægge dette ud til information. Hos Camilla Runchel afholdes hyrdedage hvor man kan prøve at hyrde for første gang eller træne videre hvis man allerede har hyrdet før.
Det kan absolut anbefales at prøve denne form for arbejde, aussierne elsker det og Camilla er en yderst kompetent og dygtig underviser og ved derudover utroligt meget om både aussiernes hyrdefacon og fårene.


Hyrdekurser for
Hyrdehunde
hos TipTop Aussie

Her er 3 forskellige tilbud til dig og din hyrdehund. Har du en hyrdehund og kunne du godt tænke dig at finde ud af om hyrdning er noget for dig og din hund, eller har du et ønske om at komme videre med din hyrdetræning, så er chancen der nu med følgende tilbud.

Hyrdeweekend for begyndere og let øvede
lørdag d. 17. og søndag d. 18. april fra kl. 9 til 17

Hyrdedag for begyndere og let øvede
søndag d. 2. maj fra kl. 9 til 17

Hyrdeweekend for let øvede og øvede
lørdag d. 15. og søndag d. 16. maj fra kl. 9 til 17

Hos TipTopAussie ved Camilla Runchel
Alle 3 kurser er uafhængige af hinanden.

Kurserne for begyndere og let øvede vil indeholde teori i hyrdning og hyrdetræning. Der vil være øvelser på får med og uden hunde. Øvelserne med hund vil foregå i roundpen eller på større fold, alt efter hvor langt I er nået i jeres træning.

Kurset for let øvede og øvede vil indeholde teori og hyrdetræning på får. Der vil også være mulighed for at komme på ænder med sin hund, hvis man har et ønske om det og man har et godt stop på sin hund.

Jeg har Australien Shepherds og har mange års erfaring i hyrdning, har deltaget i diverse kurser med danske og udenlandske instruktører, afholdt kurser og givet eneundervisning for begyndere og øvede og har erfaring med rigtig mange forskellige hyrdehunderacer, endvidere har jeg deltaget i mange konkurrencer rundt omkring i Europa i WEWASC – Western Europe Working Australian Shepherd Club. Min hund Tip blev Working Trial Champion i 2008.

Prisen er 400,- kr. for hyrdedagen og 800,- kr. for en hyrdeweekend med hund.
Det koster 200,- kr. pr. dag at deltage uden hund.

Der er max plads til 8 hunde på hvert kursus.
Man er først sikre en plads på kurset, når man har betalt. Ved afbud refunderes pengene ikke, med mindre jeg har folk på venteliste. Ønsker du yderligere informationer, må du endelig kontakte mig.

Med venlig hilsen
Camilla Runchel
www.tiptopaussie.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyrdedage
  • #1   2. feb 2010 Lyder da ellers rigtig spændende. Hvad kræves der lydighedsmæssigt for at kunne deltage?

    Umiddelbart tænker jeg jo at Gaia måske kunne stresse lidt op, og så fungerer lydigheden jo ikke helt så perfekt som ellers;o)



  • #2   2. feb 2010 Michelle - det er super spændende.

    Hyrdning fungerer fuldstændigt anderledes end lydighed og der kræves som sådan ikke noget rent lydighedsmæssigt for at kunne deltage. Til at begynde med er hunden altid i snor inde hos fårene, så hverken hund, fører eller får kommer til skade.
    Det er først når hunden har lært at arbejde mere stille og roligt at den bliver sluppet løs.

    Så du behøver ikke være bekymret for om hun lytter efter og det er heller ikke det det handler om til at starte med. Til at starte med undersøger man hvor meget interesse hunden har i fårene og hvor meget den trykker fårene med sin tilstedeværelse...

    Og så må jeg lige tilføje at det bare er super spændende, man lærer så meget om sin hund og sig selv så man er helt rundt på gulvet når man kommer hjem.. vi har været der flere gange efterhånden og det er lige fedt hver gang...


  • #3   2. feb 2010 Det lyder jo rigtig godt -det var netop det med løs Gaia + får der bekymrede mig lidt;o)

    Har jo næsten fået overtalt de gamle til at have en flok får gående hehe... meeen det kræver jo lige at man selv lærer lidt om hvordan og hvorlede, hvis man vil have noget ud af det:o)


  • #4   2. feb 2010 Michelle - det kan jeg godt forstå. Men der er virkelig tjek på tingene hos Camilla, ingen hunde bliver sluppet løs før de er klar til det og ej heller før ejeren kan styre det. Og så modtager man grundige instruktioner og forklaringer undervejs, så man lærer at forstå hvad der foregår mellem hund og får.

    Uha, et par får kunne være gode at have så man kunne træne ofte. Men det skulle vist være et helt urimeligt stort arbejde og meget dyrt tilmed pga en masse afgifter til staten...
    Har hørt om flere der var nødt til at nedlægge selv små besætninger fordi det blev dem for omfattende økonomisk...


  • #5   2. feb 2010 NB -mine forældre har tidl haft frilandsgrise og vi har osse heste gående, så et par får fra eller til skulle vidst ikke gøre det store hehe.

    Min far ville gerne have lidt får bare til dem selv (til at spise altså), så jeg synes jo at det ligeså godt kunne være nogen hundene og jeg kunne lege lidt med osse;o)

    Men det vil jo uanset hvad, kræve at både jeg og hundene får lært noget først.




  • #6   2. feb 2010 Reiki henter i øvrigt gerne hestene ind om aftenen, og er knaldgod til det... helt uden træning;o)

  • #7   3. feb 2010 Michelle -
    Min erfaring er at lydigheden går fuldstændig fløjten hvis hunden ellers tænder på fårene, så det er vist lidt ligegyldigt hvor lydig hun er eller ikke er ;o)
    Chivas høre i hvert fald ikke en bønne, hvis et får, får forvildet sig væk fra flokken og han sætter efter det...

    Gaia har "kigget" på får én gang, da hun var omkring 6 mdr., men der var fåene i roundpen og hun var løs udenfor, men lige på det tidspunkt virkede det ikke til at interesse hende synderligt.


  • #8   3. feb 2010 Anne -jeg har en idé om at det nok skal komme. Hn er jo med hos hestene stort set dagligt, og de første 3-4 mdr var fuldstændigt problemfrie. Hun trissede med rundt og interesserede sig ikke synderligt for dem.
    Men det gør hun nu. Jeg har måttet lære hende at lægge sig på et tæppe når hun er i stalden, og så kun komme hen når hun bliver bedt om det. Lige så snart hesten flytter sig på staldgangen er hun der med det samme (og giver gerne et lille vov elle rnap i bagbenet, hvis hun kan slippe afsted med det).
    Om hun har luret noget af ved Reiki, eller bare skulle se dyr dagligt ved jeg ikke. Men interesseret er hun.
    -om det er nok til at hun gider hyde får, ved jeg jo så ikke, for hun får altså ikke lov at forsøge sig med hestene;o)


  • #9   3. feb 2010 Michelle -
    Det skulle også undre mig om hendes stressniveau alene, ikke skulle få hende op i omdrejninger nu ;o) Hun var jo heller ikke så gammel den gang, så hendes største interesse på det tidspunkt, det var sådanset at komme til at spise fårenes efterladenskaber ;o)


  • #10   3. feb 2010 LOL -det undrer mig på ingen måde hehe...



  • #11   4. feb 2010 Kan klart anbefale hyrdning hos Camilla. Hun er super! smiley Og hendes hyrdekurser er rigtig god introduktion til hvad det vil sige at hyrde med sin hund!

Kommentér på:
Hyrdedage

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce