Vægttab {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et spørgsmål angående vægttab.
Min kære Berner han på 3 år er gået fra ca. 40 kg til 37 kg over det sidste halve år. Han spiser stadig fint, og vi kører med det samme foder, endda noget foder med en ekstra høj fedt %, da han har været tynd i forvejen. Og han har en fin blank pels, og er alt i alt som han plejer, bortset fra at man tydeligt ser hans ribben.
Men stadig gør det mig lidt nervøs.
Kan det være pga det kolde vejr som vi nu har haft et stykke tid. Han er stort set udenfor meget af tiden, og elsker at ligge midt i sneen, og så tænkte jeg om det var fordi han brugte mere energi for at holde varmen.
Vi har også hans søn på 8 mdr, som snart er ved at være lige så tung som ham, men han tager kun på hele tiden.
Har I prøvet det med nogle af jeres hunde ?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.192
Prøv måske at sætte hans ration 20% op.
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 149
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 87
Vi skal faktisk til dyrlæge til alm vaccine inden længe, så der havde jeg tænkt at spørge om det.
Angående det med foder, så har han foder stående fremme hele tiden, og vi er også begyndt at komme olie i.
Men det med tæver i løbetid lyder meget fornuftigt. Han har næsten lige fået lov til at parre en tæve, og efter der har han været lidt "oppe og køre", som de nu engang kan være de hanhunde. Så vi må bare håbe at han tagerlidt på igen. Men han er nu en lille Berner i forvejen, og ville mene at hans normal vægt er på de 40-42 kg.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 87
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 149
Vægttab
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside