{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Frede´s historie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg er ny her i gruppen. Men i dag da jeg søgte om optagelse, ja så kom jeg til at tænke på min "lille" Frededreng, som vi mistede d 4-7-05, savner ham også selvom vi har fået Enzo, som er en rigtig pragtfuld hund, som vi elsker højt ! Tænker bare på at jeg aldrig nogensinde glemmer Frede og hans væsen....savner ham...
Her er Fredes historie... (håber at det er ok...?)

Her Fredes historie

Frede var en såkaldt "formel 1" hund.Der var meget knald på ham.Han var ca 50 cm over skulderne og han vejede 29-30 kg ,så han var ikke særlig stor i størrelse,men hvad han ikke havde i str. havde han i personlighed.

Han var en rigtig "bisse". Han fandt sig ikke i noget fra de hunde som var større end ham,ikke fordi han var en slagsbror,det var han ikke,men han satte sig i respekt over for sine hundevenner, som han havde mange af.

Da Frede var 12 uger startede vi på et hvalpehold i Hvidovre schæferklub(det var det eneste sted vi kunne komme ind på det tidspunkt),og der var der nogle STORE schæferhvalpe.MEN MEN Frede han var da lige glad,han var ikke bange for dem.Det gik rigtig godt og Frede var rigtig dygtig til at gå spor og løbe i tunnelen (og ikke bange).

Da Frede blev større gik vi på begynderhold på Balders hundeskole,og her gik det også nogenlunde,Frede var klassens frække dreng.Han ville hellere løbe og lege end høre efter !

Frede var rigtig dygtig til at finde ting og guffere som vi havde gemt i huset eller haven.Han gav ikke op før alt var fundet.
Frede kunne hente sin bold,tæppe,knude,bamse og ben når vi gav ham besked på det-det var han rigtig god til !

I sommeren 2004 begyndte Frede at halte på sit højre bagben og når han skulle hoppe hylede han(meget hjerteskærende),så vi gik til dyrlægen hvor han blev røngtenfotogaferet.De havde Frede hele dagen på dyrehospitalet,og da vi kom og hentede ham kunne vi godt se på dyrlægen at det ikke var så godt.Digagnosen var spondylose (gigt) i korsledet og hoftedysplasi, HULK;HULK,vi blev meget ked af det og blev enige om at se tiden an.Vi fik medicin som vi kunne give Frede efter behov.Så var det ellers slut med at tage lange løbeture,hoppe efter bold osv.

Poul & jeg blev enige om, at han ikke skulle have stærk medicin og den dag hvor han ikke kunne løbe og svømme mere uden bagefter at have ondt, ja så var det vores pligt som hans ejere at få ham aflivet.

Det er selvføglig en meget hård beslutning at tage, men vi elskede(læs elsker) Frede meget højt og det var vores ansvar !

Fra Maj 2005 begyndte det at gå ned ad bakke meget hurtigt,og vi prøvede at holde Frede i ro (meget svært for Frede, når han nu gerne ville det hele)og gav han natur medicin.Men det blev værre alligevel.

Den 4-7-2005 tog vi til dyrlægen og fik Frede aflivet,HOLD KÆFT det var hårdt.Vi var enige om at vi ikke skulle tude der inde så Frede ikke kunne mærke på os at der var noget galt-og det gjorde vi heller ikke.

Jeg holdt hans hovede og talte til ham hele tiden "dygtig hund ,nu skal du sove godt."Det gik meget hurtigt og var meget stille og roligt.Frede mærkede ikke noget og han var ikke bange,det var jo det vigtigste.

Bagefter kyssede vi ham og så tudede vi !!!
Vi tog ham med til Adas kæledyrs krematorie og afleverede ham der.Vi fik en rigtig god snak med hende som står for stedet,og hun fortalte hvad der skulle ske med Frede osv.Han skulle enebrændes.
Fem timer efter hentede vi så Frede igen (i en Urne) og det var en god afslutning for os.Og nu står han oppe på en hylde og jeg taler med han hver dag.

Jeg tudede hele aftenen og natten .Kunne bare ikke stoppe,selvom jeg viste at det var det bedste vi kunne gøre for Frede ;0((((

Det har været/er en hård omgang at komme igenem.Vi SAVNER Frede og taler meget om ham..... næsten hverdag.

Men som en klog mand engang har sagt :når man køber en hund får man mange glæder og en stor sorg når man skal af med den igen !

Dette var Fredes historie i korte træk.

-HAN ER SAVNET.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frede´s historie
  • #1   20. feb 2010 Sidder med tårene løbende ned af kinderne. Kan huske hvordan det var...

    Det er så sandt så sandt: Når man køber hund, så køber man mange glæder, men også en stor stor sorg.

    Jeg fik også Rollo enekremeret, så hans urne står herhjemme i stuen.


  • #2   21. feb 2010 Mine tåre løber ned af mine kinder, jeg ved hvordan du har det, for jeg har også lige måtte sige farvel til min elskede Molly, og hende fik jeg også hjem i en lille urne som jeg kigger på vær aften, jeg kan kun sige at denne her gruppehar været til meget stor hjælp de dage hvor hele in verden bare var sort, jeg viste slet ikke hvordan jeg skulle kunne leve uden min elskede Molly.
    Jeg er slet ikke i tvivl om at du har haft verdens dejligste hund, og du gjorde alt af kærlighed til ham og givet ham den smukkeste rejse til hunde himlen hvor han leger med min Molly ny.

    Knus og tanker fra Lotte og mine hunde.


  • #3   22. feb 2010 Vi har også stadig Fredes urne stående, var meningen at han skulle enten graves ned i haven, eller spredes ud ved hans ynglings vandhul. Men jeg vil gerne have ham her hos os, og vil have ham med hvis vi flytte på et eller andet tidspunkt.....
    Måske er der nogen der synes at det er lidt mærkeligt (har da fået bemærkninger om det) men sådan har jeg....;-)


  • #4   23. feb 2010 Der er vist ingen herinde, der synes det er mærkeligt.
    Andre må tænke deres, men dem om det.


  • #5   25. feb 2010 Molly bliver heller aldrig begravet, hendes lille urne skal følge mig resten af livet, for som i skriver ved man jo alrig om man flytter en dag.

Kommentér på:
Frede´s historie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce