679 visninger
|
Oprettet:
Falsk drægtighed? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hunkanin fra d. 21 September 2009, som efter vi mugede ud hos hende igår har plukket sig helt vildt og bygget en fin rede i den ene side af buret. Hun er jo ikke så gammel, kan hun være falsk drægtig i den alder eller er der noget andet galt? Er der andre symptomer på falsk drægtighed end redebygning? Hun er 'enekanin' herhjemme, men kommer til tider ud og løbe i en løbegård ved siden af andre kaniner på en legeplads i hvor jeg arbejder.
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 625
Hmm jeg kender ikke umiddelbart andre symptomer på falsk drægtighed, men måske kan Google finde nogle flere?
Når dette er sagt, er du så helt sikker på at hun ikke har været i fysisk kontakt med en anden kanin? At der har været et hul i hegnet f.eks.
En parring tager jo ikke mange sekunder
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 420
Jeg er mest af alt bare bekymret for om der kan ske noget med hende, hvis hun er falsk drægtig. Er lidt overbeskyttende overfor min lille prinsesse, hehe
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 625
Og så vidt jeg ved sker der ikke noget ved en falsk drægtighed udover at kaninen selvfølgelig er lidt unødvendigt kulret i en kort periode eller det faktum at der ikke kommer unger efter en parring, man havde håbet på, havde båret frugt
Jeg ville nok gøre hendes bur rent igen og altså fjerne reden, så hun ikke skal gå og være forvirret over, at der ingen unger er i den. Og så skulle hun ellers nok være klar til at blive lukket sammen med hannen om nogle måneder
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 420
nov 2007
Følger: 48 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 677
Falsk drægtighed?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside