{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Falsk drægtighed? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hunkanin fra d. 21 September 2009, som efter vi mugede ud hos hende igår har plukket sig helt vildt og bygget en fin rede i den ene side af buret. Hun er jo ikke så gammel, kan hun være falsk drægtig i den alder eller er der noget andet galt? Er der andre symptomer på falsk drægtighed end redebygning? Hun er 'enekanin' herhjemme, men kommer til tider ud og løbe i en løbegård ved siden af andre kaniner på en legeplads i hvor jeg arbejder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk drægtighed?
  • #1   3. apr 2010 Hun er jo kønsmoden, så hun kan sagtens være falsk drægtig. Og tror også sagtens, at lugten af en lækker hankanin på legepladsen kan have være nok til at sætte gang i instinkterne.
    Hmm jeg kender ikke umiddelbart andre symptomer på falsk drægtighed, men måske kan Google finde nogle flere?

Når dette er sagt, er du så helt sikker på at hun ikke har været i fysisk kontakt med en anden kanin? At der har været et hul i hegnet f.eks.
    En parring tager jo ikke mange sekunder smiley

• #2   3. apr 2010 Hun har helt sikkert ikke været sammen med andre, da det er planen at hun skal lukkes sammen med en fin løvehan derovre fra når hun er over 8 mdr. Så det er jeg nu ikke bekymret for, legepladsen har godt styr på deres kaniner, og der er lagt net under jorden også, så de ikke kan grave sig ind til hinanden :o)

Jeg er mest af alt bare bekymret for om der kan ske noget med hende, hvis hun er falsk drægtig. Er lidt overbeskyttende overfor min lille prinsesse, hehe smiley Men det med hanner, hun har fået lov til at hilse på ham, hvor vi har holdt dem begge to, så det kan vel godt være det hun er blevet lidt hormonel af.

• #3   3. apr 2010 Ja det tror jeg, det er så smiley
    Og så vidt jeg ved sker der ikke noget ved en falsk drægtighed udover at kaninen selvfølgelig er lidt unødvendigt kulret i en kort periode eller det faktum at der ikke kommer unger efter en parring, man havde håbet på, havde båret frugt smiley

Jeg ville nok gøre hendes bur rent igen og altså fjerne reden, så hun ikke skal gå og være forvirret over, at der ingen unger er i den. Og så skulle hun ellers nok være klar til at blive lukket sammen med hannen om nogle måneder smiley

• #4   3. apr 2010 Okay, det lyder super! Tak for hjælpen :o)

• #5   10. apr 2010 Hun er sikkert bare i brunst, og falsk drægtig, det er helt normalt, så det behøver du ikke at være bange for.. smiley

Kommentér på:
Falsk drægtighed?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce