{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Fra stærk til sart mave? {{forumTopicSubject}}

Heej alle HG venner smiley

Min lille Fie har altid haft en stærk mave, hun har altid fordøjet maden fint.. Hun har 'kun' haft opkastninger i tilfælde af en overfodring (min mor overvurdere, desværre størrelsen engang imellem, men jeg har talt med STORE ORD), dvs. hun har haft opkast i tilfælde af hun har haft fået for meget mad, dagen før...

Men for en uge siden, havde hun to nætter med meget meget tynd mave, hun sked en gang hver 2. time ca. i løbet af natten (ikke lige så slemt, natten efter) - hun havde i hvert fald problemer med maven smiley
Så har jeg siden holdt et nøje øje med afføringen og hvor mange gange.. Før i tiden var det morgen og eftermiddag/aften hun sked, men nu er det kun én gang om dagen og igår lavede hun ingenting - og heller ikke for 3 dage siden..
Hun spiser fint af sin tørkost (Eukunuba), og får kylling i små og sjældne doser, nu da jeg bekymre mig lidt om maven..

Spørgsmålet er, om nogle af jer har oplevet noget lign. mht. at maven pludselig bliver utrolig sart fra den ene dag til den anden, og at de ikke skider lige så meget som de hidtil har gjort??

Der udover er jeg begyndt at tænke over om det er tørkosten, Eukunuba? Nogle der har dårlig erfaring og som evt. har skiftet med glæde?

Og evt. nogle råd mht. andet tørkost for at hun får lidt mere gang i mavsen igen?

Håber I kan være til hjælp, endnu en gang - det plejer I jo at være gode til, på forhånd tak og god aften til jer :)))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra stærk til sart mave?
  • #1   14. apr 2010 Hej Stina.
    Det er ikke sikkert, at det har noget med dit foder at gøre. Alle hunde, kan som os mennesker, få rigtig dårlig mave i nogle dage. Kaster hun både op og har tynd mave, så ville jeg lade hende faste i et døgn og kun lade hende drikke. Så kan du give hende kogte ris opblandet med kogt fisk, kogt kylling eller evt torskerogn, over de næste 3-4 dage og så gradvist blande hendes sædvanlige foder i.
    Men hvis hun kun har haft dårlig mave i en dag, så ville jeg ikke blive så bekymret, bare holde øje med hende.
    Når hun så har haft så tynd aff. så er tarmsystemet jo naturligvis godt tømt ud og så går der altså lidt tid, inden hun" skal" igen. Prøv evt også at opbløde hendes tørfoder i ldt kogende vand. Det er måske en blid start for mavsen igen. Vh. Tina.


  • #2   14. apr 2010 Hov, jeg glemte at tilføje det vigtigste, og årsagen til at jeg skrev - hun har nu haft en ret voldsom opkast, her til aften, alt tørkosten kom op, som hun spiste ti min. forinden - og det var meeeget tykt.. Det bekymrede mig en del, nu hvor hun havde den sarte mave for en uge siden - så tænkte jeg om der var 'en rød tråd' igennem det, både med maven og opkast her til aften..

    Efter 2. nat fik hun netop skånekost om aften, uden at have tørkosten til rådighed, men så fik hun det dagen efter.. Det var rådet for dyrlægen - men måske jeg netop skal give hende den skånekost lidt flere dage til hun er repereret i mavsen?
    Men tak for svaret, jeg vil muligvis prøve fra imorgen med skånekosten som du beskriver smiley


  • #3   14. apr 2010 Jeg (og min dyrlæge) kan ikke li at lade en chihuahua faste et helt døgn.

    Jeg giver i tilfælde af tynd mave i stedet et døgn med diætkost:

    Kogte hvide ris (1 time), kogt kylling, evt. lyst brød.
    Evt. Royal canin intestinal, som er lavet specielt til hunde med tynd mave. Det plejer at give normal aff'øring senest et døgn efter.


  • #4   14. apr 2010 Afføringen er jo 'normal' igen, men efter de nætter med tynd mave, har hun 'kun' skidt én gang dagligt, og to dage slet ikke skidt smiley Hvor imod hun før skulle 2 gange dagligt..
    også dét at hun havde volsom opkast hvor alt tørkost kom op (glemte at skrive det i første besked) og det skete ti min. efter hun havde spist af det..


  • #5   15. apr 2010 Filuca har også altid haft en stærk mave, men nu kan hun godt engang imellem få tynd mave :- ) intestinal fra Royal Caine skulle virke, det har dyrlægen ihvertfald prakket mig på ;- )

  • #6   15. apr 2010 Det må jeg prøve mig frem med :-)))
    Det er simpelthent også svært når de fra den ene dag til den anden bliver lidt sarte.. Men jeg prøver mig frem...


Kommentér på:
Fra stærk til sart mave?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce