{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Kan din hund gå på plads? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft fornøjelsen af at spendere en weekend i Vrå, hvor der blev holdt DM i BHP3.

En ting, der faldt mig meget i øjnene var, at selv blandt disse mennesker, der i sagens natur bør udgøre den danske elite er der ikke mange, der ikke laver voldsomme animationer for at få deres hund til at gå korrekt i sin grundstilling.

Rigtig mange drejer kroppen for at få hunden i korrekt position..

Hvad gør du?

Kan din hund gå korrekt i grundstilling hvis du står musestille?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan din hund gå på plads?
  • #1   3. maj 2010 Ja... Det kan han.

    Men det er ikke lige frem lydløst *gg*

    Men det kommer helt an på i hvilken forbindelse. Er det op mod hans fremadsendelse, vil han meget gerne gå frem foran...

    Håber det er OK jeg svarer selvom hunden er en BC smiley


  • #2   3. maj 2010 Hvad når du kalder ham i grundstilling når han sidder foran dig. Kan han, uden at du rører dig og kun med en kommando sætte sig korrekt - altså med skulderen ud for dit venstre ben, kroppen lige og med øjnene hæftet på dig?

  • #3   3. maj 2010 Og NATURLIGVIS er det ok du svarer - det er jo for alle dem, der træner med vapsen, det gør sig gældende.. ;o)

  • #4   3. maj 2010 Lige præcis, Fruit..

    Rigtig mange hunde bliver pænt stående hvor de står, hvis føreren ikke rører på sig - uagtet at kommandoen bliver sagt..
    De kender den simpelthen ikke..


  • #5   3. maj 2010 Nemlig - det ser forfærdeligt ud.

    Jeg forstår faktisk ikke, hvorfor der ikke er flere der har interesse i at fremføre programmet flot.

    Man går fremoverbøjet, kigger på hunden med hånden på brystkassen... Det ser altså ikke godt ud..

    Ned med armene, frem med brystet, rette ryggen ud, kigge ligeud - og så lad hunden om at gøre det, den skal. Så ser det drøngodt ud, og man ved, at hunden rent faktisk kan de ting den skal.


  • #6   3. maj 2010 Jamen i bund og grund er hundene jo rigtig gode til at træne os smiley

    Jeg har desværre også fået printet ind i min gamle jeg lige skal dreje lidt i kroppen. Pisse irriterende. men vi er skam igang med at træne den dårlige vane væk igen. For 2 år siden gjore jeg det ikke. Så rigtig rigtig surt....

    Den lille går heldigvis på plads uden nogen hjælp. Så er det bare om ikke at få trænet de dårlige vaner ind smiley


  • #7   3. maj 2010 Ja, min kan. Der er en vis frihed i PH, men hvis vi så meget som kigger på hunden eller andre animeringer, så er der kontant afregning ved kasse 1. Der kan altid dukke nogle ubeviste animationer op, men det skal træningsvennerne så være opmærksomme på.
    Ja og helt ærlig, så kan BHP/ IPO i stedet ligne en konk. i gakkede gangarter. Især mange tyskere går meget unaturlig.


  • #8   3. maj 2010 Nope :o) Ikke noget vi længere går op i :o) Hun skal bare gå på min venstre side og blive der når hun får det at vide så er kropsstillingen ligegyldig :o)

  • #9   3. maj 2010 Eller lige en lynlås der skal lynes, jo de kender triksene..

  • #10   4. maj 2010 Klaus, ja, der går sport i den - men det er ikke nogen yndig sport den der - hvem der kan uddanne hunden mindst og alligevel nå til tops ;o)

    Jeg synes det ville klæde dommerne at være MEGET mere strikse på animationerne - ikke bare til konkurrencer, men også i de almindelige prøver.
    Klart at der laves et utal af signaler der er mere eller mindre synlige, men de tydelige animationer, der foregår i selve momenterne (bremse op inden dæk/sit/stå, dreje kroppen i grundstillingen, lige vippe numsen tilbage i apporten, følge hunden i sit/dæk/stå med hånden osv.) bør altså straffes synes jeg.


  • #11   4. maj 2010 Hedder det ikke animeringer, ikke animationer, kommer lige i tvivl smiley

  • #12   4. maj 2010 JO det gør da *GG*

    Eller - det er ihvertfald sådan jeg plejer at sige det, men det faldt åbenbart ikke let i fingrene ;o))))


  • #13   4. maj 2010 Det var vist mig der startede smiley

  • #14   4. maj 2010 Ja. Det kan han smiley

    Det er blot at sige PLADS, så sætter han sig.

    Men som sagt, det kniber når vi fx laver opmarch til fremadsendelsen. Eller hvis vi skal i gang med en bane i agility.


  • #15   12. apr 2011 Heeh ved overhoevet ikk hvad grundstilling er.:P
    Min går og kigger på mig men ved ikke om det er det.:)


Kommentér på:
Kan din hund gå på plads?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce