{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.287 visninger | Oprettet:

Flerumættede fedtsyre omega 3/6/9 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er der en der kan give mig en beskrivelse af hvad de 3 forskellige omega typer "står" inde for? ...
Altså hvad står omega 3 for?
Omega 6?
Og omega 9?

Jeg læste på en hjemmeside at man til hund med allergi udover at give binyrebarkhormon, så kan man derudover f.eks. også give flerumættede fedtsyre omega 3/6/9 for at dæmpe kløen.

Vil egentlig bare gerne vide mere om det.

Med venlig hilsen,
Camilla.


Kommentarer på:  Flerumættede fedtsyre omega 3/6/9
  • #1   7. maj 2010 Tusind tak for beskrivelsen smiley

  • #2   7. maj 2010 Chine - Det var lige præcis sådan en forklaring jeg søgte efter, så den er ihvertfald brugbar smiley ... Det er jeg super glad for .. Tak igen for hjælpen smiley

  • #3   7. maj 2010 Chine - Ja, min hund fik allerede konstateret hendes første slags allergi da hun var 4-5 måneder gammel (foderallergi) og da hun var omkring 1 år fik hun konstateret husstøvmideallergi - som hun dog er blevet behandlet for så det ikke rigtig mærkes på hende ... Og nu har hun højst sansynligt fået pollenallergi, så hun har i dag fået en akut indsprøjtning af binyrebarkhormon og på mandag og tid frem skal hun have binyrebarkhormon tabletter + antihistaminer efter behov ... Men jeg er bare ikke meget for at proppe hende med medicin og vil gerne finde nogle alternativer af naturlige produkter.

  • #4   7. maj 2010 Hej Camilla.

    Jeg har også en allergihund. Han får ikke binyrebarkhormon eller noget andet fra dyrlægen.

    Han har været på allergifoder. Og har fået 9 allergivacciner, men da de ikke havde nogen effekt, valgte jeg at stoppe. Nu fungerer han fint på Gourmix fra Vetcur + tilskud for at få rettet op på hans immunforsvar.

    Mvh. Gitte


  • #6   8. maj 2010 *C & S -*, hvilke antihistaminer er det din hund får? Er det noget du får igennem dyrlægen?

    Jeg spørger fordi jeg selv har en hund der siden pollensæsonen startede har haft konstant løbe-næse og løbende øjne. Hun er aldrig blevet testet for pollenallergi, men efterhånden er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at det er pollen der generer hende.

    Derfor er jeg meget interesseret i, at høre lidt om de der antihistaminer.


  • #7   8. maj 2010 Christa - Hun har haft foderallergi i 2 år nu og hun får foder som hun kan tåle , så hun bliver ikke udsat for noget hun ikke kan tåle ...

    Gitte R - Faktisk har jeg givet hende antihistaminer som jeg også selv spiser og de har virker ok på hende ... Har læst mig frem til at antihistaminer ikke har den vilde effekt på at stoppe kløen hos hunden, men de sløver hunden en smule og derved slapper hunden mere af.
    Men jeg synes du skal tage til din dyrlæge og få tjekket om det kan være pollenallergi, for det kan være at antihistaminer ikke vil være nok for din hund heller. Min hund er på binyrebarkhormon ...
    Antihistaminen jeg spiser og giver hedder Zyrtec 10 mg. ... Og min hund har jeg kun prøvet at give 10mg., men dyrlægen sagde at jeg godt måtte give 2x10mg. pr. dag. - men ikke højere dosis smiley


  • #8   8. maj 2010 *C & S -*, tak for svar.

    Jeg VED at hun er allergisk overfor husstøvmider og lagermider - dengang var der ingen tegn på pollenallergi, men jeg ser ingen grund til endnu en allergitest, for som jeg ser på det, så er der ingen grund til at spilde penge på en blodprøve, med mindre det er fordi man efterfølgende vil starte en hyposensibilisering op og det er jeg ikke interesseret i. Hun er blevet hyposensibiliseret med husstøvmider uden effekt.

    Normalt viser hendes allergi sig som infektioner i lyske, armhuler, ører og under poterne. Hun er på 8 mg medrol pr. dag, hvilket holder hende fri for kløe og hudinfektioner.

    Men her i pollensæsonen drypper næsen konstant og øjnene løber - symptomer der jo ligner dem, vi mennesker har ved pollenallergi. Jeg tænker derfor at antihistaminerne måske kan hjælpe hende af med de symptomer.

    Ifølge min egen dyrlæge er erfaringen den, at antihistaminer sjældent hjælper på hunde, men jeg tror da, at det skal prøves.


  • #9   8. maj 2010 Gitte R - Nej, forstår godt du ikke vil have taget endnu en allergitest ... Min hund fik en allergitest sidste sommer og den viste husstøvmideallergi (og sommer 2008 fik hun foderallergi) og der blev hun også sat i en behandling hvor man sprøjtede hende og faktisk har den haft en positiv effekt på Sascha .. Denne gang har jeg i samråd med dyrlægen lavet en udelukkes metode - og det vil sige at hvis binyrebarkhormonen virker weekenden over, så er det pollenallergi hun har og hvis den ikke virker så er det ræveskab hun har ...
    I forbindelse med Sascha muligvise pollenallergi har hun ikke haft løbende næse eller øjne.

    Jeg synes ihvertfald du skal prøve antihistaminer - det hjælper ihvertfald på min hund smiley


  • #10   8. maj 2010 Hos hunde ses de fleste symptomer på allergi også oftest i huden, simpelthen fordi hundene har flest mastcellerne i huden, hvorimod vi mennesker har flest mastceller i lungerne. Mastceller er de leukocytter (hvide blodlegemer), der frigiver histamin ved påvirkning af et allergen.

    Men selv om hundene har de fleste mastceller i huden, så har de alligevel også nogle mastceller i lungerne, derfor kan man også af og til se symptomer fra luftvejene i form af flåd fra øjne og næse - det er bare ikke så hyppigt.

    Min dyrlæge er i hvert fald ikke i tvivl om at det er pollenallergi hun lider af.





  • #11   8. maj 2010 Gitte R - Hvis din dyrlæge ikke er i tvivl om at det er pollenallergi, hvad er så grundlaget for at hunden ikke er kommet på binyrebarkhormon/predisonol ?

  • #12   8. maj 2010 Jamen hun ER i behandling!

    Hun får som skrevet 8 mg medrol dagligt. Det tager hendes kløe og forhindrer derfor hudinfektionerne, men symptomerne fra luftvejene har det ikke den store effekt på.


  • #13   8. maj 2010 Gitte R - Åhh undskyld, det overså jeg nok lige smiley

Kommentér på:
Flerumættede fedtsyre omega 3/6/9

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce