DKK snobberne

DKK snobberne

Medlemmer: 374
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
6.988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er det lovligt at slå sin hund? Er det lovligt at slå sin hund?

Jeg er så forarget og frustreret. Den sidste tid har jeg set en meget ung fyr med en voksen han kamphund gå forbi vores hus. Han går med et tykt reb på knap en meter bundet i hundens snor. Der er en knude i enden af rebet som er større end en knyttet hånd. Når hunden trækker i snoren, gør eller går ud på vejen får den et slag over ryggen med rebet. Er det lovligt? Kan næsten ikke bære at se på det, men han ligner heller ikke lige en jeg ønsker at blive uvenner med. Han skulle jo helst ikke få lyst til at tabe hundesnoren når jeg kommer med mine hunde eller vores kat.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det lovligt at slå sin hund?
  • #1   9. maj 2010 lytter lige med

• #2   9. maj 2010 Det kommer lidt an på, hvor hårdt han slår. Dyreværnsloven er den lov du skal kigge i for at finde noget om emnet. Her står, at dyr ikke må lide overlast og det er jo et vidt begreb...

• #4   9. maj 2010 man må faktisk gerne slå sine hunde -- så længe det ikke giver varie men ----

loven siger godt nok i § 1

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

men det er altid en skønssag - og finder ejer det nødvendigt at slå - og kan agumentere for dette - så kan vedkommende ikke dømmes.. desværre

• #5   9. maj 2010 At slå må høre under "smerte", så ud fra §1 ER det ulovligt. Spørgsmålet er så om der kan gøres noget ved det. Du er nok ude i at skulle have fingrene i nogle fotografier af hændelsen.

• #6   9. maj 2010 Øv det er vist ikke noget jeg kommer langt med når det ikke direkte er ulovligt. En anmeldelse vil jo ikke hjælpe meget. Er bange for, at han desværre har lært det af en der kalder sig hundetræner. Han træner nærmest kun vagt og muskelhunde. Han bruges af politiet til at hente løse truende muskelhunde har jeg hørt. Så han har sikkert argumenterne i orden eller kan forsvare sig med at han har lært det af ham træneren.
    Tak for hjælpen.

• #7   9. maj 2010 jeg har set en der gik med en schæfer så gav han den lige sit knæ ind i hovedet på den og bag efter slå kan den

• #8   13. maj 2010 Det er IKKE lovligt at slå sin hund, men skal politiet/dyrenes beskyttelse gøre noget ved det, SKAL de have beviser i form af billeder eller video. Ellers bliver det påstand mod påstand og det holder desværre ikke.

Kommentér på:
Er det lovligt at slå sin hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce