{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

første franske {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Nu har jeg reserveret min første franske bulldog. en brindle tæve. og ihh hvor er det bare spændene.
jeg har en rigtig god mavefornemmelse omkring opdrætteren, selvom jeg ikke har mødt hende endnu. men det er også kun fordi hun bor på sjælland og jeg på jylland. planen er at jeg tager et smut til sjælland snarest, så jeg kan komme over og se hvordan de vokser op osv. så kan jeg lige besøge noget familie samtidig..
- jeg er bare sååå spændt. men jeg er godt nok også nervøs for at et eller andet går galt. meningen er at jeg skal flytte inden jeg får hunden for må faktisk ikke have den her. og det skal nok lige passe at boligforeningen jokker i spinaten.
jeg har haft mange hunde hele mit liv, både rottweiler, schæfer og labrador. men har aldrg haft min helt egen hund, og har heller aldrig haft sådan en lille hund..

så har lige nogle spørgsmål til jer..
er der noget specielt jeg skal tage hensyn til? især i starten.
hvordan med ture i skoven? altså kan de holde til en lang tur i stille tempo?
nogle sygdomme jeg skal være sælig obs på, og evt. spørge ind til ved opdrætter osv.

ihh jeg er bare så spændt. har virkelig skinket og sparet for at spare op til en ægte fransk med dkk tavle..
sorry mit lange indlæg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første franske
  • #1   9. maj 2010 Kun små korte ture og meget søvn, når den er hvalp. Du kan også lære den at søge efter guf på græsset, finde legetøj/godbidder under plastikbøtter/tæpper mm. Det er god aktivering.

    Giv ikke hudben/legetøj mm. uden den er under opsyn, også som voksen, de kan blive kvalt i det eller sluge det. Bare et godt råd.

    Og husk at tage hvalpen ud og tisse, hver gang den har sovet, spist, drukket og leget og ros. Så bliver den hurtigere renlig, hvilket de franske i nogen tilfælde kan være længe om.

    Tegn evt. en hundesygeforsikring, det er godt at ha´. Men hver opmærksom på at mange har raceforbehold og dækker ikke fek.s hudproblemer ved mange racer.
    TRYG dækker det hele.


  • #2   10. maj 2010 <b>˜”°*º• Polski Owczarek podhalanski •º*°”˜ </b>. : Mange tak smiley
    indtil videre har jeg ihvertfald en god mavefornemmelse. jeg var en af de føreste der svarede på hendes annonce og reservede en hvalp, hvilket nok var ret heldigt, for der gik ikke mere end et par dage før alle hvalpene i begge kuld var reserveret smiley
    - Jeg ved godt hvalpe kan have svært ved selv at sige stop. men jeg tænker på hvor lange ture de kan tåle kontra lab. jeg har jo altid været vant til ''store'' hunde, og de kan jo holde til lidt længere ture end små hunde i starten.
    trapper kommer den slet ikke på, for det vil jeg ikke have før den er mindst et år. skrænter må jeg så også holde den fra når vi er i skoven. min mor og jeg går nemlig rigtig meget tur i skoven med hendes lab.
    men mange tak for svar. som sagt er jeg virkelig åben for råd, selvom jeg har haft meget med hunde og gøre hele mit liv, og har også gået til hundetræning med vores gamle rottweiler. men det er jo ikk det samme som en fransk..

    <b>Sabina A</b> : Tak for råd smiley dejligt at få svar på spørgsmål..
    den skal nok få masser af hjerne gymnastik smiley jeg bruger bare ikke det der med at smide foder ud i græsset, efter min mors hund blev stukket på tungen i sommers og var minutter fra at blive kvalt. hun var virkelig tæt på at dø. min mor opdagede det med det samme og efter 7 min var hun ved dyrlægen, hvor hunden omgående fik en sprøjte, fordi hendes luftveje næsten allerede var lukket der. det var en grim omgang, så fremover får vores hunde det indendøre..
    ingen hudben og legetøj uden opsyn.. done smiley hvad med bamser ??
    - tisseturene kender jeg alt for godt, jeg meldte mig som frivillig til at sove i stuen om natten den første tid med min mors hund. hehe hold da op jeg fik ikke meget søvn de første dage, sådan en lille hvalp skal godt nok tisse meget ofte smiley
    sygeforsikring er der også allerede sat af til i budgettet, men vidste ikke at det kun var tryg der dækkede hudproblemer, så det er rart at vide.
    er det noget fransk lider meget af?? ved de har en tendens til det. men hvor typisk er det ?


  • Louise K
    Louise K Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #3   12. maj 2010 Jeg har lige fået min første franske bulldog smiley
    Det er en han. og jeg har læst godt med på de svar du har fået smiley
    Min hvalp er en meget meget nysgerrig og modig hvalp, ville gerne finde nogen med en voksen af samme race som han kunne prøve og tumle med, som også ville kunne sætte ham på plads når han går over grænsen.. For vores katte synes han er lidt for vild, men alligevel kan den ene kat ikke lade være med lige at rende efter ham når han løber.



  • #4   13. maj 2010 Louise : tillykke med din lille buller basse. er han ikke skøn ??
    håber d finder en legekammerat til ham. hvis du startede på hundetræning er jeg sikkr på at der er nogen hunde der som vil lege. smiley det er ihvertfakd min plan at starte det. det er så sjovt og lærrigt at gå til træning..
    Jeg er sikker på dine katte nok skal sætte ham på plads hvis han går over deres grænse. men det er godt den er nysgerrig efter hvad det er for en sjov en du har fået der. mon ikke de nok skal blive gode venner.


Kommentér på:
første franske

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce