NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Ledninger ? Ledninger ?

Hej folk.
Jeg laver denne tråd, for at der er nogle der har nogle råd?

Charlie er nu kommet i den alder for han gnaver i alt, hvad der hedder ledninger, headset, oplader osv.

Så ville bare høre om der er nogle råd til at hjælpe ham af med det. det skal lige siges at han aldrig før hen er bidt i nogle ting, og han har rigeligt med legetøj.

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledninger ?
  • #2   16. maj 2010 Vi har haft tapet ledninger fast til vægge og paneler, med meget kraftigt tape, ved hunde i hvalpealderen.
    Ikke at mine hunde har gjort noget, men mere forebyggende.

Og ved alene hjemme er det nok ekstra vigtigt med forebyggelse, du kan jo ikke stå og sige "nej" mens du er på arbejde:o)

• #3   16. maj 2010 Det er ikke nok bare at flytte dem. man skal også huske at give dem noget de må bide i som erstatning for ledning/oplader/osv...

• #4   16. maj 2010 Jeg har altid bare sagt nej også givet dem noget som de gerne må tygge i, og 7-9-13 så har ingen af mine "gennem små 40år"gnasket i ledninger, så de ligger "frit fremme"

Men ellers kan man købe nogle bøjelige rør som man fører ledningerne igennem så hunden ikke risikere at få stød HVIS den ikke vil acceptere Nej`et og/eller bytte"legen".

• #5   16. maj 2010 Michael, godt du lige fik det med, det er ret vigtigt:)
    Du, som er elektriker: Hvad vil der egentlig ske hvis en chihvalp får gnavet sig igennem ledningen, vil den dø af det stød den får?
    Hvordan med HFI-rælæet, vil det først slå fra efter at støet er givet?

Ja, jeg har ikke en dyt forstand på el.

• #6   16. maj 2010 Hvis den gnaver gennem begge ledninger (en alm. ledning består af 2 ledere inden i) så er der store chancer for alvorlig skade.

Hvis den "kun" gnaver gennem den ene leder, så vil den sandsynligvis blive reddet af HPFI relæet (som ALLE og især dem der har hund SKAL have installeret)

• #7   16. maj 2010 HFI relæet slår ikke fra ved gennemgnavning af begge ledere i ledningen, i sådan et tilfælde springer sikringen (men så er det nok for sent)

Jeg vil også minde folk om at teste deres HPFI relæ en gang månedligt, få det skiftet med det samme hvis det ikke virker første gang du trykker på test knappen. (det er den billigste livsforsikring du har i hjemmet)

• #8   16. maj 2010 Vi fik heldigvis installeret HPFI`er i alle lejlighederne da vi fik renoveret kælder/tag osv. de er mere sikre hvis der opstår en kortslutning et el.andet sted.
    Men det er vel mest folk der bor i eget hus el.forsømte ejendomme som har de gamle relæ`er..

• #9   16. maj 2010 Vi har lige fået helt nyt elrelæ-halløj i bryggerset i sidste måned, det skal alle i området have. Så jeg ved ikke om vi også bør teste det en gang om måneden?

• #10   16. maj 2010 Selvfølgelig skal du teste det en gang om måneden :-))

i gamle dage skulle man kun teste en gang årligt, så blev anbefalingen hvert halve år. nu hedder det en gang månedligt smiley

• #11   16. maj 2010 Ps, HPFI relæer sikre ikke mod kortslutninger, der er det sikringerne som springer. H(P)FI relæer slår kun fra ved overgang til jord.

• #12   16. maj 2010 Hmm.oki, jeg har bare ikke haft 1 eneste sprunget sikring siden vi fik skiftet ud, men relæet slået fra 2 gange da jeg prøvede at sætte en ældre lampe til.
    Men det er altid godt og betryggende at lære mere om den slags,så tak for det Michael. :o)

• #13   16. maj 2010 7 9 13 har vi kun haft merle der bed ledningen over til vores ene højtaler og ledningen over til vores PS2 joypad - vi tog hende væk og sagde bestemt NEJ/FØJ og så kom hin i timeout i kurven med en pidebind...

Nu har vi problemer med Mira bider i væggene når hun er alene hjemme og Malou der spiser vores planter på altanen og gerne slæber jord med ind i stuen smiley

Tror bare det er en del af at have hund *ss*

• #14   16. maj 2010 Ahhhh jeg aner INTET om sådan noget Relæ noget, hvordan gør man??? Tør knap skifte en sikring, eller hvad det heddder:o/

Man kan også købe ledningskjulere i forskellige udformninger som ville kunne hjælpe...

Ellers når du er hjemme brug komando'en NEJ... Eller bare aflede opmærksomheden på noget andet fx en bamse eller tyggepind:o)

• #15   16. maj 2010 Har ikke læst de andre svar - men har netop selv en lille bandit som bider i ALT hvad hun kan komme i nærheden af for tiden!! Jeg har altid mindst tre tyggepinde i lommen eller tasken som jeg 'erstatter' div. ting med.. Herhjemme lægger der bare dentasticks, tyggepinde, biderangler osv løst så hun har noget at gå i krig med smiley
    Jeg tænker det godt kan være at det klør.. bideranglen er hun blevet ret glad for smiley Så endelig bare hav en MASSE læggende på gulvet også fhern hende fra evt. ledning og sig nej smiley det hjælper fint her, indil videre :))
    Held og lykke :))

• #16   16. maj 2010 Altså Cody havde en svaghed for opladere og nåede at bide to over, inden jeg lærte at de bare ikke skulle ligge fremme.
    Så var det problem løst.

Han bed også i ledningen til min bærbar - som har resulteret i, at jeg sådan lige skal dreje det i en bestemt retning nogen gange, før det virker hehe...

men jeg flyttede bare tingene. Alle andre ledninger har han været fuldstændig ligeglad med - men de har heller ikk været så nemme at komme til.

Michael - os dumme blondiner her... hvordan ved man om man har sådan en fætter du snakker om?

• #17   16. maj 2010 Til blondinerne

Man stiller sig foran sin eltavle, hvis der står HPFI eller HFI et sted i den. så har man det smiley

• #19   16. maj 2010 Jeg siger tak for de mange svar. nogle af tingene gør vi allerede smiley
    Fru A, det der med planterne kender vi alt for godt til hjemme hos os.

Men hvad hedder de der rør, hvor ledningerne kan byttes ind i? - eller det tape som nogle af jer bruger, er ikke så meget handywoman smiley

• #21   16. maj 2010 Hov hov Michael du;o)!!!

Nu har jeg stilt mig foran det og der står HPFI på den... SKal man så bare trykke på den eller hvad?? Den kan ikke give stød eller noget vel??? Altså hvad skal man så tjekke at der sker når man trykker på den??

Åhhhh hader sådan noget El pis noget:o/

• #22   16. maj 2010 loooooooooooooooooooooool michael ;P

Jeg fandt ud af, at der lige stod det på mig og der er sådan en knap, der står test ved.... tør man trykke?

gggggg Mette - vi er vist nogle værre kyllinger os

• #23   16. maj 2010 Linnea, vil du dog lige vare din mund pige-barn, det el noget aner jeg IKKE en fis om;o)).... Kan ikke li sådan noget med stød:o/.... Er bange for jeg ved et uheld skal komme til at stikke fingeren ind i noget og så mega stød;o)) Haha, Det skal bare virke og slut...

• #24   17. maj 2010 hov jeg skriver da helt hen i vejret.,,, det står ikke på mig *GG*
    men på MIN

• #25   17. maj 2010 loooooool Linnea ;P

Ja der er ikk noget stød i mig da haha

Men joh billedet i hovedet om grafitti der falder ned fra loftet høhø

• #26   17. maj 2010 Haha Graffiti, men tanken er da ikke helt utænkelig:o), at der sidder en bebumset ung kriminel dreng fra 80'erne og sprayede Graffiti ud over mit køkken, sammen med en ulækker klovn eller pjarrot der sad og truttede i et horn, ej vel, pyha ingen klovne og pjarroter her TAK:o/..

• #27   17. maj 2010 Kun små dværge :<>)

Bare tryk på test, relæet skal nu slå fra, hvis ikke, ring efter elektriker smiley

• #28   17. maj 2010 nå, men så ringer vi bare efter dig Michael haha

• #29   17. maj 2010 SÅÅÅÅÅ prøvede jeg at trykke på den TEST-knappe, og den virkede sgu alt slog fra, se man lærer hver dag:o))

NEJ NEJ NEJ NEJ Michael heller ingen dværge;o).... Tænk at have et hjem fyldt med klovne Pjarroter og dværge der truttede i horn, neeej der står jeg af;o))

Kommentér på:
Ledninger ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce