Løber efter sin hale {{forumTopicSubject}}
Albert løber efter sin hale i visse situationer. Jeg har læst mig til at de kan skyldes han ikke bliver motiveret nok. Jeg har brug for et par gode råd. Hver søndag går jeg til lydighedstræning med Albert, men det er meget svært at fange hans opmærksomhed her og derfor kan han ikke så mange tricks. Dette grundet at han er så glad for andre hunde. Når jeg går tur med ham alene kan jeg dog godt kalde på ham og han kommer, der skal bare ikke være andre hunde i nærheden for så kommer han ikke. Det med lydighedstræning tror jeg ikke lige er ham. Så spørgsmålet er hvad jeg skal lave med ham istedet. Er det at kaste bold, freespe nok eller har I nogle gode råd.
Når vi samles til aftensmad omkring spisebordet, begynder han at løbe efter halen. Og et par enkelte gange når man sætter sig i sofaen for en slapper.
Kom meget gerne med jeres erfaringer.
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 20
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Hunde der løber efter halen er understimuleret - det er en form for stress... Så derfor er det vigtigt at lave stille øvelser - altså ting der foregår i et stille tempo, så hunden stresser ned
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 20
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 101
Behandling går ud på at finde det, der trigger tvangshandlingen (halejagten) - og derefter at undgå den.
Gennem opreant indlæring (forstærkning af positiv adfærd) som eks. mental stimulering skal hunden ledes væk fra tvangshandlingen (der ofte er angstbetinget) og motiveres til en mere hensigtsmæssig adfærd.
Lykke til :-))
Hjerteligst
Inger
Løber efter sin hale
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside