1.010 visninger
|
Oprettet:
løber rundt efter sin hale {{forumTopicSubject}}
Hvad betyder ddet når hunde løber efter sin hale hele tiden ? og hvordan stopper man det ?
syns jeg har hørt det betyder de stressede eller sådan noget ?
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Få afledt hunden og ros den, når den er rolig
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
hun gør det som regel når hun er oppe og køre og der ikke sker noget
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
kan ikke hvorfor de ikke må gøre hunde har gjort dette i mange hundrede år det er noget nyt nogen mener det er usund stress
så længe det ikke bliver en tvangshandling som bliver en belastning hvor hunden gør det hele tiden så er det ikke et problem
min kollega havde en ung schæferhund hvor hans stress udgav i halejagten ligesom min men da den ikke fik meget udløb for sin energi var det ikke sjovt mere og hunden fik en tvangshandling hvor den gjorde det i bilen hele tiden pga stress den bed alt sin pels af og ødelagde sin hale der er det et problem som kunne have været undgået ved at aktivere hunden med noget oftere og få stoppet adfærden inden det bliver et stort problem og det er sværre og stoppe med når det har kørt længe end det er i starten
men jeg synes nu det er nemt og se om det er ved at udvikle sig til at stort problem
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Man kan ikke se på hunden hvad motivet er for adfærden, og dermed kan man heller ikke se, om det er en tvangshandling in spe.
Så her bliver det stoppet - har set for mange hunde blive ødelagt af den slags.
Og så kan man jo bruge det som indikator på, at der ikke er balance i hundens aktiviteter.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Derfor blev det stoppet med det samme. Og han gør det ikke mere.
løber rundt efter sin hale