{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hund løber efter indekanin {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan give mig gode råd til hvordan jeg kan træne Choko til ikke at løbe efter min indekanin når hun er fri inde i stuen?

Choko og hende hilser dagligt igennem burets træmmer og når Choko en gang imellem gøer af Bailey er Bailey helt ligeglad. Så snart Bailey er ude af buret er Choko totalt fikseret på hende og umulig at komme i kontakt med, jeg har prøvet alt muligt, godbidder, mærkelige lyde og legetøj men intet virker. Én gang prøvede jeg ikke at holde Choko for at se om det virkeligt var fordi hun bare ville tæt på, det var det ikke, Choko løb efter Bailey der slf. flygtede rundt imellem stoleben indtil jeg fik fat i Choko igen. Jeg har prøvet at gøre det ulovlige og kæde Choko til stuebordet så hun ikke kunne løbe efter Bailey men så sad hun og hoppede rundt og gøede.

Problemet er jo at Choko ser Bailey som legetøj/bytte. Min gamle Cavalier kunne rigtig fint med kaninen, de fulgte ofte stille og roligt efter hinanden inde i stuen, når Molly sov kunne Bailey godt finde på at gå hen og snuse til hende og Molly kiggede bare dovent på hende og har aldrig prøvet på at gøre hende noget selv om hun først blev introduceret for hende da hun var 7 år

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund løber efter indekanin
  • #1   23. mar 2014 Pointen skriver du selv - det er et byttedyr for hunden.

Din hund har en rest af naturlighed over sig og derfor vil den jage bytte.

Kombinationen af løs hund og løs kanin er ikke ret hensigtsmæssig under de vilkår....
    Det kan blive fatalt for kaninen - og yderst stressfyldt for hunden.

• #2   23. mar 2014 Så dit råd er at droppe håbet om at de kan finde ud af det sammen

• #3   23. mar 2014 Jeg ville ikke vove pelsen. Det vil blive et kompromis for begge parter, der kan ende rigtig kedeligt ud.

Så hellere sætte hunden væk, når kaninen skal have udetid.

• #4   23. mar 2014 Evt.: https://www.patriciamcconnell.com/theotherendoftheleash/chase-this-not-that

Men jeg er egentlig enig med CH i lige det her... Mest fordi der trods alt er forskel størrelsesmæssigt på en kat og kanin, en kat kan lettere komme væk fra hunden end en kaning, hvis der skulle ske noget..

• #5   23. mar 2014 Altså jeg tror lidt at enten så kan de sammen eller os kan de ikke.
    Og dine kan ikke og så tror jeg ikke du kan lære dem det.

Jeg har selv haft en Schæferhund og en kanin sammen. Kaninen hoppede ind og ud af buret som det passede den.

• #6   23. mar 2014 Okay, Den gang Molly var her kunne Bailey også frit springe ud og ind af buret, Jeg synes at det er ret synd at hun ikke længere kan det

• #7   23. mar 2014 Jeg ville heller ikke turde -Reiki har med nogen træning lært at lade en venindes kanin være når den bliver kælet med og at man skal forholde sig i ro henne ved mig, når den er ude,
    Men ikke om jeg turde lade ham få "fri" mens kaninen er løs -så er jeg ret sikker på at der ikke er en kanin mere.

Jeg ville lukke hunden væk mens kaninen er ude -ærgerligt når det ikke tidligere har været nødvendigt, men det er ikke noget jeg turde satse på, når hunden HAR vist at den har lidt jagtinstinkt i behold. Ville være en trist måde at miste sit kæledyr på.

• #8   23. mar 2014 Okay, tak for jeres input, det lyder til at i alle tænker det samme, så det vil jeg lytte til.

• #9   24. mar 2014 Jeg har lidt hen af samme problematik.
    Lobo kan så bare ikke engang accepterer når jeg kæler med Gargamel (kaninen).
    Jeg er begyndt at træne at han skal lade ham være ved at sætte Gargamel på sengen og så tager jeg snor i Lobs og går frem og tilbage ude på gangen.
    Jeg holder altid så stor afstand til kaninen så han stadig er nogenlunde afslappet.
    Det har faktisk hjulpet en del. smiley

Men jeg ville aldrig have Lobo fri i et rum hvor kaninen løber rundt. Jeg er 100% sikker på at jeg så ikke har kanin mere.
    Min træning er udelukkende for at lære ham at holde fokus og slappe af når Gargamel ikke er i buret så jeg kan have kaninen i armene uden at skulle lukke Lobo ud af rummet smiley

Kommentér på:
Hund løber efter indekanin

Annonce