{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Lidt forskellige spørgsmål??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Da jeg er ny i udstillings verdnen i DKK har jeg lige nogen spørgsmål. Håber i kan hjælpe...

Der står at nogen hunde skal til forbedømmelse, hvem skal det og hvorfor?

Hvilken tøj har i på til WDS? Jeg kommer med Hvid Schwesisk Hyrdehund. Sort er NOGO da man så bare kan se alle de hvide hår.
Hvilke farver kan gå? og kan man have lange støvler på i ringen, eks med lang bluse og leggins?
Har spurgt i en anden tråd men tænkte flere ville komme med deres bud.

Er der ellers andet jeg skal være obs på?

Hilsen Nina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forskellige spørgsmål???
  • #1   9. jun 2010 Jeg har altid blazer og nederdel på også på WDS smiley

  • #2   9. jun 2010 påklædning varierer meget med racen. folk med jagthunde har tit jagtpræget tøj / farver. folk med selskabshunde har tit "pænt" tøj på. mange racer har klubtrøjer på.... fx en t-shirt/ sweatshirt med racens logo på.... husk ingen kennelnavn o.l. i ringen..... men ellers tøj og fodtøj der passer til årstiden.
    Folk der tit kommer i store ring / vinder har tit skiftetøj med og er klædt om når de går i store ring...... vi andre går ind i det tøj vi nu har på.
    Med en hvid hund skal du nok heller ikke komme i helt hvidt tøj.... der skal være lidt kontrast. Du skal vælge tøj så dommeren ser på hunden ikke på dig...... altså hvis du ikke går efter at dommeren skal kigge mere på dig end på hunden smiley


  • #3   9. jun 2010 nu er min hbund kønnere end mig så han behøver ikke kigge det vilde på mig... hahaha

    jeg havde tænkt mig noget lilla med leggings og støvler.

    Tak for alle jeres svar,.


  • #4   9. jun 2010 til en hvid hun ville jeg vælge lilla eller blåt tøj -- det er farver der får hunden til at virke mere hvid og dæmper evt gult skær..

    jeg har en sort kjoledragt på der er kort til wds også skal jeg have et par lilla leggings på og sorte sko. hold dig fra bukser der flagre - og tøj med mønster..


    der er ikke nogen racer der skal udstilles.. men der er racer der er udstillingskrav på for at de må bruges i avl.. det kan du læse om i de enkelte hundes racebeskrvelse


  • #5   9. jun 2010 hov -- jeg misforstod lige dit første spørgsmål --


    forbedømmelsen foregår inden stor ring (big og bis showt) et gælder for alle de raer der er blvet bir på dagen - først skal de ind til gruppe bedømmelse og forbedømmelsen er for at dommeren i ro og god orden kan gennemgå de enkelte hunde uden pubblikum kan se på - og uden man bruger tid i stor ring..

    de dommere som dømmer har jo ikke nået at se på de enkelte hunde og mærke dem igennem under deres racebedømmelse - og til forbedømmelsen får big/bis dommer mulighed for at se røre ved de enkelte hunde inden selve showet går igang


  • #6   9. jun 2010 hundenutter- tak skal du have... jeg er ikke til flangrende bukser og spraglet tøj... Så det bliver heldigvis ikke nødvendigt

  • #7   9. jun 2010 Tag fodtøj på som du er vant til at gå i (så du kan have fokus på hunden og ikke på at holde balancen) samt som passer til stedet du skal udstille.

    Gulvet indendørs kan være glat hvis man har glatte såler under skoede og skal løbe, det samme gælder på græs hvis det har regnet.

    Jeg ved faktisk ikke hvordan området med udendørsringene ser ud i Herning. jeg håber ikke det er de der parkeringsfliser med græs som i hvert fald ligger derude hvor vi plejer at parkerer.

    Høje hæle kan hænge i græs osv. udendørs og gør ondt på hunden hvis den får en spids hæl på poterne..


  • #8   9. jun 2010 Der er græs i de udendørs ringe på wds

  • #9   9. jun 2010 Nu spørger jeg så lige (dumt) - er der udendørsringe til WDS?

  • #10   9. jun 2010 Gitte ..... ja

  • #11   9. jun 2010 Gitte.. fra ring 48-- til 61 er udendørs

  • #12   9. jun 2010 jeg mente også kun det var indendørs indtil vi fik nr / ringoversigten.
    Så jeg håber på godt vejr.... ikke for varmt. og ingen regn.
    Og så håber jeg på at græsområdet er jævnt. Jeg bruger jo el-kørestol og det er grr. når det er ujævnt eller vådt for så kan jeg ikke få så meget fart på at Fossi viser sig rigtigt...... så egentligt ville jegpå det punkt heller havde været inde i en af hallerne.


  • #13   9. jun 2010 Så skal jeg da hjem og checke mit PM.

  • #14   9. jun 2010 gårdhunde skal være i hal f, ring 27, så I skal være inde.

  • #15   9. jun 2010 håber ikke jeg spørg for dumt men ... hva står WDS for ??

  • #16   9. jun 2010 World Dog Show ;o)

  • #17   9. jun 2010 Estrid, det var også det jeg læste mig frem til i farten, men blev så da bare lige i tvivl. Dejligt, for så slipper jeg for at skulle have telt med.

  • #18   9. jun 2010 nårh ja det kunne jeg næste ha sagt mig selv

  • #19   9. jun 2010 dejligt med en der tør at spørge om de spørgsmål som vi andre nye også går med.. hi hi.
    Hvad har jeg så på til en sort hund med hvid krave??? smiley


  • #20   9. jun 2010 Leggins og støvler ville jeg nok hoppe uden om. WDS er en af de helt store udstillinger og så kan man godt gøre sig pæn til at skulle i ringen.
    En skjorte og et par neutrale pæne bukser (iikke cowboybukser) er en langt bedre ide.

    Personligt har jeg altid jakkesæt på når jeg udstiller og det er det eneste jeg føler mig tilpas i til en udstilling.


  • #21   9. jun 2010 regner da med at jeg skal være inde, men nu blivre jeg da i tvivl. jeg skal udstille hvid schwesisisk hyrdehund

  • #22   9. jun 2010 Nina storm: Det er ring o 51, så hvis nr fra 48 - 61 er udenfor må du også skulle - skal lige siges jeg INGEN forstand har på det. men i følge informationerne - så skal du være udenfor

  • #23   9. jun 2010 Jeg har altid pæne sorte bukser på når jeg udstiller min hvide hund.
    Jeg børster bare lige hår af tøjet inden jeg skal ind.
    Syntes heller ikke det er et problem med hårene andet end jeg har sat med hunden på skødet.

    Det er så forskelligt om jeg har en sort trøje eller en mørkebrun på.
    Men tror måske jeg går ud og køber en ny her til WDS og måske også nye sorte bukser.
    Syntes godt man må gøre noget ekstra ud af det til denne udstilling, så skidt med at det måske kun er 2min man er inde.


  • #24   9. jun 2010 karenu nu har din lille smuksak også en helt anden pels endn mine... smiley

    Jeg må se hva jeg finder ud af. Synes da ikke leggins, pæne støvler og en lang bluse er pænt men jeg må se hva jeg finder på


  • #25   9. jun 2010 det her er hvad jeg skal have på - dog ikke den farve bluse og strømper..

    (link fjernet)




  • #26   9. jun 2010 her har vi et klassiske eks på hvorfor man ikke skal vælge tøj med mønster *gg*

    (link fjernet)

    et pænt sort jakkesøt er altid godt..

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #27   10. jun 2010 ja den fejl begår jeg ikke igen -- vil helst ikke gøre mig selv mere til grin -- så i bliver skånt for billederne iført følgende no go ---

    - stramme spandex bukser i skinnende stof

    - billedet taget på stockholm udstillingen hvor jeg bukker med ned i bedste jordbærplukker stilling og flacher bunden af min bodystocking.

    - en varm sommerudstilling hvor jeg er iført top og en alt for lille bh (ligner maren malkeko med fire BIIIIIINB.



    billeder er utrolg lærerigt at have ---


  • #28   10. jun 2010 *LOOOOL* ja det skal sku nok blive festligt --- jeg skal i ringen med 4 stks -- selvfølgelig lige i røven på hinanden -- det i sig selv skal nok blive et kunststykke i sig selv og det skal nok blive et underholdningsmoment i sig selv..

  • #29   10. jun 2010 Hej

    Jeg kommer med den ene af vores hvide Sweiziskie Hyrdehund på udstillingen , og vi skal alle 96 hunde og deres handlere være udendørs ( krydser finger for tørvejr )

    Her er foto fra tidliger udstillinger , her kan du se hvad vi har haft på af tøj
    http://www.hvidehyrdehunde.dk/3572624

    Martin har ALTID mørkt Jakkesæt på, med mig er det lidt forskellig , men ofte sort.
    Hundene er jo velbørstet inden vi skal i ringen og så er en god børste specielt til løse hundehår på tøjet også klar til at friske op lige inden vi skal i ringen

    Glæder mig til at hilse på dig og din hvide, hvilke klasse stiller du i ??

    Hilsen Britt


  • #30   10. jun 2010 ja vi håber sørme på godt vejr...

    Jeg kommer med min tæve som stiller i juniior klassen hun er 13 måneder.... dog har hun tabt sig lidt og det er jeg faktisk noget træt af....

    så hun er på total fedekur op til WDS.

    ejg er sikkert skide nervøs men det må gå som det gør.

    Min er noget mere glathåret end dem på billederne, er de stockhåret eller?

    Glæder mig også til at møde jer med andre hvide.


  • #31   10. jun 2010 Vil lige tilføje at det er en hundeudstilling og ikke en modeshow, synes der er ved at være en tendens til at mange især kvindelige handlere handler sig selv mere end hunden,

    Jeg tror ikke at der er nogen dommere der tager særlig notits af påklædning med mindre det er en handler i høje hæle der tumler rundt.



  • #32   10. jun 2010 Rigtig godt at læse det ikke er modeshow , og jeg mener jo at en pæn og enkel påklædning fremhæver jo det væsenlige : HUNDENE smiley

    til Ninna : Ja, alle vore 3 hunde er langhåret , nogle mere en andre smiley
    Vægt problemer har vi vist alle mødt på unghundene, og egenlig også voksne hunde , mine får alle foder af den type som f.eks jagthunde og andre aktive hunde benytter for at holde vægt på dem, men det er jo også race som er brugshund der gerne vil og er aktiv , men håber for dig at hun bliver klar til Herning

    SES
    Britt


  • #33   10. jun 2010 hun kan få lidt fra min af... smiley Hun har lidt ekstra vi gerne vil af med inden herning:)

  • #34   10. jun 2010 betina du sender det bare hhehe...

    inge- ja så er det jo normalt dine har mere hår hehehe...
    hun skal nok blive klar...



  • #35   10. jun 2010 Jeg har nu heller ikke gået så forfærdeligt op i at ligne en der selv skal "udstilles". Jeg synes det handler om at klæde sig således at det er hunden der fremhæves.

    En gårdhund afslører jo alt, både fortrin og fejl, så der er ikke noget at skulle hverken skjule eller fremhæve. Det handler om ikke at bringe focus på handler men hunden, og det synes jeg til dels er lykkes. Dog ikke til Show of Winners, der fik den på hele paletten. Men der kommer vi jo heller ikke ret langt fordi gårdhunden ikke er så kendt i udlandet endnu, bortset fra Skandinavien.


  • #36   11. jun 2010 jeg synts ikke der e rnoget galt i at fol gør noget ud af -- hvis man tænker lidt over det -- med den tid man bruger på hundene og hele baduljen - så er det vel ingen skade til at folk også lige tænker over hvad de tager på --- specielt ikke til en show hvor der kommer så mange mennesker --

    jeg går sku op i hvad jeg skal have på -- men det er vand ved siden af hvad jeg har været igennem og stadig gennemgår for at få hundene klar..

    og hvem skriver nogen steder det skal være en modeshow ---- der bliver spurgt om hvad folk har planer om at tage på --- og det bliver der svaret på....


  • #37   12. jun 2010 Syntes man skal være neutral og ikke alt for stadset op.

    Så en i Schweiz med hot pants, og brysterne total skubbet op i ansigtet på dommeren (næsten) han gik også og små grinede lidt - og det virkede da heller ikke, hunden var tilpas ringe, så godt dommeren kunne holde nogenlunde fokus.
    Husker hende også fra sidste år hvor hun havde den korteste nederdel på og en ligeså fræk top - udskæringen var så dyb på den top at den gik vel til BH kanten, så der var da frit udsyn til herlighederne LOL


  • #38   12. jun 2010 sådan personer har vi vist alle set....... jeg oplevede engang en der i ringen begyndte at trække op i nederdelen for at rette på strømpebukserne.... hun have også en meget udringet t-shirt på....... dommeren kommenterede det med om hun havde behov for hjælp.

    Lige i starten hvor jeg udstillede gik der en vandrehistorie om en dame med flere hunde der havde gjort alt for at spille op til den mandlige dommere og han blev mere og mere sur..... han var slet ikke til damer.... hvordan det gik med hunden husker jeg ikke


Kommentér på:
Lidt forskellige spørgsmål???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce