{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Ny kat vs hund {{forumTopicSubject}}

Først lige tak fordi jeg må være med

Og så kunne jeg jo se Heller er at finde her, så håber på lidt hjælp -ja andre kattemennesker er self osse velkomne;o)

Sagen er den at mine forældre fik aflivet deres gamle kat for nyligt, og nu overvejer de om der skal en ny kat til eller ej.

En evt ny kat vil blive staldkat, dog med adgang til en isoleret og opvarmet rytterstue/gang.

Men da de aldrig har haft killing før (de har dog haft 3 voksne katte), melder spørgsmålene sig jo.

Er det ok kun at have en kat? Og hvis ikke, vil to kastrerede hankatte kunne enes?

Den killing de har kig på, er sammen med sine søskende, ved at vænne sig til at komme ud i de store verden. Men kan sådan en bette en godt være ude fra starten når den kommer hjem?
(de første par dage regnede de med at den vil komme med ind, til den har vænnet sig til at være væk fra mor, og set sine nye omgivelser)

Reiki har enedes fint med deres gamle kat, men katten var der jo osse da Reiki kom til, og han var jo en voksen kat der bestemt kunne sige fra når Reiki overskred hans grænser.
Reiki vil som sådan ikke gøre katte noget -men det er meget svært for ham ikke at jage med dem og være lidt hård ved dem (snapper og tromler dem i leg), når det er katte han ikke kender.
Hvordan får man lært kat og hund at omgåes hinanden, uden at det går for hårdt ud over katten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat vs hund
  • #1   7. jul 2010 Reiki var ikke kattevandt da jeg fik ham. Men den gamle kat var god til at sige fra, og reiki vil jo "bare" lege og har svært ved at styre sin lyst til at jage når katten løber. Så efter et par kattekløer over næsen, fandt han ud af at det var en god idé at behandle katten med lidt mere omtanke:o)

    Men jeg ved jo absolut intet om katte -kan sådan en 12-ugers kat overhovedet sige fra?


  • #2   7. jul 2010 Ja det er jo osse hvad jeg tænker... og det dur jo ikke.

  • #5   8. jul 2010 Tak for svar Helle:o)

    Der er ingen tvivl om at det denne gang bliver en (eller to;o)) killinger der skal til.
    Den gamle kat var de super glade for, men jeg ved at min mor rigtig gerne ville prøve at have en kat helt fra den er lille. Nu er det så bare min far der mangler lidt overtalelse, selvom han er ved at være overtalt til at det er ok, hvis den kan agere muse-jæger i stalden;o)


    Self skal den/de nye mis(ser) ikke skræmmes af Reiki. Netop derfor efterlyste jeg råd til sammenføringen. Men det lyder jo forholdsvist "ligetil" som du beskriver det.
    reiki er klikket meget, og er faktisk god til at finde på alternativer, så jeg tror det er en fin tilgang at lære ham et alternativ til at jage katten.
    Den gamle gav ham jo bare en på skrinet, og siden da vidste han godt at man skulle opføre sig pænt. Men jeg vil jo helst at den/de nye katte og Reiki kan enes fremfor bare at acceptere hinandens tilstedeværelse.

    Vil lige prøve at læse din artikel i CH's tråd osse:o)

    Den killing de har kig på, kommer fra et hjem hvor de osse har hund, men det er en ældre kattevandt schæfer som nærmest leger reservemor for killingerne.
    Min mor og jeg har hver vores favorit, så måske det alligevel bliver til 2 stk så (jaaaah *G*)
    Uanset om det bliver en eller to bliver de neutraliseret. Vi skal ikke have uønskede killinger, og de bor jo på landet hvor der er rigeligt med katte blandt naboerne.

    Har osse kunnet læse mig til at neutraliserede katte sjældent strejfer så langt fra hjemmet som intakte katte?
    -nu har de ikke naboer, veje e.l. lige i nærheden, men det vil jo absolut være et plus.


Kommentér på:
Ny kat vs hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce