9. okt 2008 Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.061
spørgsmål!! :O) {{forumTopicSubject}}
jeg har sådan lidt tænkt.. man hører jo "så meget" om hvordan folk deles om hanner.. hvor hannen bor hos en men også ejes af en anden.. (da hannen er købt sammen)
men hvordan gør man egentlig det med tæver??? :S
det har jeg sådan gået og tænkt over..
for hvordan gør man med avl? og hvalpene.??
hvordan hvis den ene (fx hende der har hunden boende eller omvendt) ønsker en af hvalpene?? (betaler man så det halve af hvalpens oprindelige salgspris) ???
eller gør man sådan at man køber en tæve sammen fx. og så at den ene part har tæven boende.. hvor de 2 parter så snakker sammen om hvilken han at bruge fx. og så 2 parten får en hvalp.. og på den måde "ophører" 2 partens ejerskab.. hehe
i kan godt hører det kører lidt rundt inde i boldten hehe..
men hjælp mig liig lidt?? hva gør man egentlig hvis det var????
(virker jo så simpelt med hanner) og skide kompliseret med tæver.. ;P)
mvh
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.061
okt 2008
men igen det er en hanhund.. og jeg sys det er en helt kanon ordning i har.. og gennemtænkt.. meen.??? den ville jo ikke gå med en dele tæve!!
det der min forvirring opstår?? !!!
køber man fx en tæve sammen og der hvor tæven bor.. bliver hun.. men ved kuldende hun evt får. deles man om indtægterne.?? (og ønsker den part der ikke har hunden boende en hvalp derfra.. trækkes det fra den indtægt man evt ville får) fx
hvis der var 3 hvalpe af 10000 altså 15000 til hver (regner ikke lige udgifter med ;P )
men så hvis dehn ene person vil have en hvalp fra det kuld.. trækkes det fra den persons "indtjening.. sådan at han/hun får en hvalp og 5000 i stedet for de 1500??
og at man så evt laver en aftale om at det fælles ejerskab ophører. ved tævens hvad 7 år??? og hun så "bare" er hygge hund hos den ene part hvor hun altid har boet???
okt 2008
okt 2008
spørgsmål!! :O)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside